GeoGerard Geplaatst 29 oktober 2003 Geplaatst 29 oktober 2003 Ik heb een ervaring die hier nog niet geplaatst is: Voorheen heb ik ook een cache in een donkere plastic zak verstopt. Ben hiermee gestopt. Reden: er kwamen dieren op de cacheplek, die in de plasticzak gehapt hadden. Waarschijnlijk waren dit vossen. Ik vind het dus dierenmishandeling als er stukken plastic in hun darmen terecht zouden komen. Tevens kunnen dieren in de plastic zakken verstrikt raken of er zelfs in stikken. Die beesten kunnen dus op deze manier in de problemen hierdoor komen of zelfs overlijden.
Bytheway Geplaatst 30 oktober 2003 Geplaatst 30 oktober 2003 Ik vind het dus dierenmishandeling als er stukken plastic in hun darmen terecht zouden komen. Tevens kunnen dieren in de plastic zakken verstrikt raken of er zelfs in stikken. Die beesten kunnen dus op deze manier in de problemen hierdoor komen of zelfs overlijden. Ik ben het hier volledig mee eens. Dit is inderdaad een aspect dat zeker meegenomen moet worden bij het gebruik van plastic zakken. Zeker als je bedenkt dat er toch nog steeds eetbare zaken in caches achtergelaten worden. Bytheway
Peetee Geplaatst 30 oktober 2003 Geplaatst 30 oktober 2003 Je hebt inderdaad een punt, Gerard. Hoewel ik altijd kunststof zakken gebruik van afbreekbaar materiaal, zal het vast niet goed zijn dat een dier er aan knabbelt en het in zijn darmenstelsel terechtkomt. Ik zal binnenkort de zakken gaan weghalen. Maar eens zien of ik een andere/betere manier van camoufleren kan vinden. Het doosje zwart overschilderen wellicht?
Heirbaut Hunters Geplaatst 30 oktober 2003 Geplaatst 30 oktober 2003 Maar eens zien of ik een andere/betere manier van camoufleren kan vinden. Het doosje zwart overschilderen wellicht? Zwart plankje er bovenop? Moet je weliswaar regelmatig vervangen ivm rotten, maar toch.
stada Geplaatst 30 oktober 2003 Geplaatst 30 oktober 2003 Wat ook ene idee is tegen vocht in de kist: van die zakjes met korrels die ook bij apparatuur gedaan worden die niet vochtig mag worden. Ze absorberen vocht. Af en toe vervangen door eentje die een tijd op de verwarming heeft gelegen. Of start ik nu ongewild een thread over cache-inhoud die gevaarlijk is voor kinderen...
Kruimeldief Geplaatst 30 oktober 2003 Geplaatst 30 oktober 2003 Ik weet nu niet direkt of een dier wel de zak ook gaat opeten als het er aan zit te scheuren, maar nog iets anders.... We hebben het steeds over het milieu en trash enz. Ik erger me eraan dat ik in bossen zoveel zwerfvuil zie liggen van ijsjes, snoepjes, chipszakken, bierblikjes en... plasticzakken. Eigenlijk vallen die plastic zakken van de caches er toch ook onder, ondanks dat ze in eerste instantie wel iets verstopt zijn en om de cache zitten? Een tip is altijd weer de cache omwikkelen met dubbelzijdig plakband en het dan een paar keer door de zand rollen. Moet je eens zien wat voor camouflage effect dat heeft. En bij deze, het is geen idee van mij wat ik hier meld, ik heb het gezien bij een cache van ons aller Elsinga en het zag er goed uit. GRTZ Kruimeldief Als al het andere faalt moet je de suggestie van je baas eens proberen.
GeoGerard Geplaatst 30 oktober 2003 Geplaatst 30 oktober 2003 Wat ook ene idee is tegen vocht in de kist: van die zakjes met korrels die ook bij apparatuur gedaan worden die niet vochtig mag worden. Ze absorberen vocht. Af en toe vervangen door eentje die een tijd op de verwarming heeft gelegen. Of start ik nu ongewild een thread over cache-inhoud die gevaarlijk is voor kinderen... Dan moet je geen Natrium-Silicaat gebruiken (wat vaak bij electronica zit) want dat is uiterst toxisch, zelfs als het op je huid komt. Dus of dit zo een goede oplossing is valt nog te bezien. Ik denk dat je de oplossing toch moet zoeken in een waterdichte cachebox. Voor Schoorl heb ik een kanokluis gebruikt, deze zijn ook in het zwart verkrijgbaar en ze zijn er in allerlei maten. Overigens heb ik nog een voetnoot over die plasticzakken. In de VS hebben ze hier grote problemen mee. Rivieren (zoals de Mississippi) voeren deze zakken mee naar zee en ze komen zo in de kustwateren terecht. Daar geven ze grote problemen mbt. de schildpadden. Deze beesten zien ze aan voor een smakelijke kwal en hup weer zo'n zeldzaam reptiel ten dode opgeschreven.
hippocampa Geplaatst 10 november 2003 Geplaatst 10 november 2003 Effe off topic, ik probeer me iets voor te stellen bij de hiervoor genoemde "smakelijke kwal" maar het wil maar niet lukken. Suggesties??
GeoGerard Geplaatst 10 november 2003 Geplaatst 10 november 2003 Effe off topic, ik probeer me iets voor te stellen bij de hiervoor genoemde "smakelijke kwal" maar het wil maar niet lukken.Suggesties??
elsinga Geplaatst 11 november 2003 Geplaatst 11 november 2003 Ikzelf plak tegenwoordig dubbelzijdig tape op de buitenkant van de gladde pot en plak daar dan bladeren, takjes en dergelijke op. Afstrooien met modder en zelfs Peete kijkt over een 1 liter pot met oranje deksel heen. Op 20 cm afstand ook nog.
Peetee Geplaatst 11 november 2003 Geplaatst 11 november 2003 Afstrooien met modder en zelfs Peete kijkt over een 1 liter pot met oranje deksel heen. Op 20 cm afstand ook nog. Wel ja, wrijf het er nog maar een keertje in ...
elsinga Geplaatst 11 november 2003 Geplaatst 11 november 2003 Ach arme Peetee... de volgende zal ik iets minder goed camoefleeeeeern... goed? Aan de andere kant, Teco (inderdaad, de nr1 van NL, en mijn collega) heeft al eens bijna een uur naar de S m u r f e n - cache gezocht. terwijl zijn GPS er zo ongeveer bovenop stond. En dan hebben we het nog niet over onze avonturen... waar we (uiteraard vanwege de kinderen, die smoes helpt altijd! ) na meer dan een kwartier vaak even een hulplijntje uitgooien. Loosers, dat zijn we!
Peetee Geplaatst 11 november 2003 Geplaatst 11 november 2003 En dan hebben we het nog niet over onze avonturen... Nee, meneer elsinga, excuses helpen niet meer! Dit wordt door ons onthouden ! Het zou goed kunnen zijn dat mijn tips in het vervolg wat minder betrouwbaar worden. <_>
Heirbaut Hunters Geplaatst 11 november 2003 Geplaatst 11 november 2003 Dit is toch geen Groningen-Friesland broedertwist aan het worden, he?
Peetee Geplaatst 11 november 2003 Geplaatst 11 november 2003 Dit is toch geen Groningen-Friesland broedertwist aan het worden, he? Dat in elk geval niet! <_ src="%7B___base_url___%7D/uploads/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> Hooguit een Friese broedertwist (Sneek-St. Johannesga) ... Maarreh. nee hoor, valt allemaal wel wat mee.
Aanbevolen berichten