Spring naar bijdragen

Digitale kaarten? Ik zoek goed NL kaartmateriaal


Gast Skye

Aanbevolen berichten

Van de zomer op vakantie in Frankrijk was ik jarig. Kreeg een gps ( :thumbup: ), een Geko 201.

In de plaatselijke sportzaak verkocht men de Franse IGN-kaarten ("gps-compatible) op cd.

De vertrouwde laptop, die toch al mee was om digifoto's op leeg te pompen, bleek ineens een waardevol hulpmiddel bij de gps. Ook om routes uit te zetten, via easy-gps.

Zijn deze digitale kaarten ook beschikbaar voor ons kikkerlandje? En zo ja: waar kun je gps-voorbereide digitale kaarten aanschaffen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja, je kunt ze kopen voor ongeveer hetzelfde bedrag waar je een riante middenklasse auto van kunt kopen. :thumbup:

 

Gelukkig zijn er ook kabouters, die zo'n setje soms in caches achterlaten. Meenemen betekent automatisch een lidmaatschap van de kabouterbond, met de verplichting ook van deze setjes achter te laten in caches. Even opletten dus! :wine:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zo moeilijk praten tegen een newbie? Ja, de kabouter-CD's zijn gedigitaliseerde stafkaarten. Uiteraard is dat copyrighted materiaal wat je niet mag kopieren etc. Dus officieel bestaan ze niet (net als kabouters); nou ja, het is gewoon gejat en illegaal maar als je daar persoonlijk geen moeite mee hebt, dan is dat voor jou geen probleem. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee, gezien de enorme bedragen waar die kaarten voor te koop schijnen te zijn. Op dit forum is het not-done om ze aan te bieden, net als "wie wil mijn illegale kopie van windows longhorn kopen". Staat in de regeltjes. Daarom wordt er zo omzichtig mee gedaan. Maar zo af en toe ligt een setje in een cache, al dan niet op verzoek. Door de kabouters......... ja ja

C'est tout.

 

Voor alle duidelijkheid: nee, ik heb geen longhorn en ik wil dat ook niet. Ik HAAT MS Windows B)

 

Wel verkrijgbaar, diverse smaken Linux :yes: op verzoek....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn deze digitale kaarten ook beschikbaar voor ons kikkerlandje

Wij hebben van horen zeggen, dat er tegenwoordig ook Belgische kabouters zijn (Union de Lutin) :yes:. Te vinden in speciale, België-vriendelijke, caches. :D

 

Uiteraard hebben wij daar niks mee te maken. B)

 

tot cache,

Team Wij Drie :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn voldoende geocachers die in kontakt staan met deze vriendelijke kleine mannetjes (en vrouwtjes). In sommige caches kunnen de CD's zelfs op verzoek geplaatst worden. :dribble:

*Kuch* *Kuch* komen die kleine ventjes ook in omgeving zoetermeer voor? heb nog niets kunnen vinden in de caches... *kuch* *kuch* :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben op zoek naar stafkaarten van nederland

wie kan mij helpen????

Ik raad aan: ga lezen in de newsgroup nl.hobby.geocaching . Daar babbelt men veel en zonder remmingen over illegale zaken en ook o.a. over kaarten voor Nederland. (copyright weet je wel?)

Het kan zijn (afhankelijk van wat je provider aanbied op zijn newsserver en hoe lang die zaken bewaart) dat je de archieven van de group in moet duiken.

Dat kan je via deze link

http://groups.google.com/

en dan naar nl klikken enz.

Zoek mensen op die in hun berichten het over NL-kaarten hebben. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...