Spring naar bijdragen

Drukte op de cache locatie, Loggen of laten liggen


dutch-locutus

Aanbevolen berichten

Dit gebeurde mij vanmiddag bij DiHaRwP 3 van geopatra (copy van mij log):

 

Weet niet wat ik ervan moet denken, in de ochtend overgeslagen vanwege drukte rond een vis wedstrijd, wilde de locatie liever niet bezoeken met zoveel mensen er om heen dus weer weggelopen.

In de middag op weg terug weer langs de plek… de hint is er duidelijk, ook een plek gevonden die in die hint past met 2 bakstenen maar zonder film koker ???

Gezien log van Team Aragorn ben ik bang dat het nu Hit And Gone is.

 

Nu mij vraag aan jullie: Stel je staat met je gps in de hand onder het pijltje staat bijvoorbeeld 20 meter, het is om wat voor reden dan ook druk met mensen op de locatie, wat doe je:

 

1 - Je lacht naar iedereen en zoekt verder en logt.

2 - Je respecteert de cache eigenaar in de moeite die hij voor het plaatsen gedaan heeft en loopt door.

 

Ik ga persoonlijk altijd voor 2, iets wat in nu 78 caches 3x gebeurt is...so what!ik heb zelf een paar caches verstopt en zou er stevig van balen als iemand zo onvoorzichtig doet en de plek aan niet geocachers verraad. Het maakt mij dan niet uit of ik 5 of 50 km heb gereden voor die cache.

 

Het gaat me nu even niet om dit team, en of hij uiteindelijk nou wel ofniet weg blijkt te zijn, geopatra zal vanzelf wel melden of ik met mijn neus gekeken heb, maar ik was in dezelfde situatie als dit team en ben door gelopen. Gewoon omdat ik weet dat de plaatser, of het nou een micro of een multie cache is moeite heeft gedaan voor ons vermaak!

 

Sorry voor het betreffende team maar ik kan me hier boos over maken :wine::blink: .

 

Geopatra, ik hoop er het beste van maar ik ben bang… : :no::cry::thumbup:

 

 

Dutch Locutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij hebben al vaker zoiets aan de hand gehad, ook bijvoorbeeld naar het zoeken naar de coord's van een volgend waypoint (bv onder rustbankje).

Meestal is een blik op de mensen die in de weg lopen/zitten voldoende om een beslissing te nemen. Ik bedoel hiermee dat men een jong gezinnetje best kan uitleggen wat je aan het doen bent. Voor mijn idee is dat anders als dat je een cache logt onder de ogen van de plaatselijke hangjeugd. Kortom wij laten het afhangen van de personen in de buurt..

 

Danny :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal is een blik op de mensen die in de weg lopen/zitten voldoende om een beslissing te nemen. Ik bedoel hiermee dat men een jong gezinnetje best kan uitleggen wat je aan het doen bent. Voor mijn idee is dat anders als dat je een cache logt onder de ogen van de plaatselijke hangjeugd. Kortom wij laten het afhangen van de personen in de buurt..

 

Danny :thumbup:

Helemaal eens team Tobi.

 

Je weet nooit of je er niet een paar enthausiaste mede cachers bij kunt krijgen... meer geocachers is opelaijk gelijk aan meer chaches dus leuk!

 

Dus... geen extra regeltjes, hoe verleidelijk ook. Laten wij geocachers gewoon ons gezonde verstand (blijven) gebruiken. :wine:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit zelfde gehad bij De Valkesteinse bossen deel 2 Daar zat dus echt 10 cm naast de cache een visser.

Ik ben er eerst langsgelopen en kreeg van de visser gelijk de vraag is dat een hand gps :wine:

Dus ik ben gestopt en uitgelegt wat ik ana het doen was.

En toen heb ik samen emt hem en zijn dochter de cache gezocht :thumbup:

 

Conclusie ik kijk de situatie aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus... geen extra regeltjes, hoe verleidelijk ook. Laten wij geocachers gewoon ons gezonde verstand (blijven) gebruiken. :blink:

 

:wine: Nee alstublieft geen nieuwe regels daar doel ik niet op!

 

 

Gezond verstand, dat is de juiste bewoording .

 

De reden om dit bericht te plaatsen is dan ook alleen om iedereen er van bewust te maken dat er (in mijn visie) momenten zijn dat je misschien maar beter kan doorlopen. :thumbup:

 

Locutus is bang dat Kruimeldief hem komt villen als door dit bericht nieuwe regels ontstaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De reden om dit bericht te plaatsen is dan ook alleen om iedereen er van bewust te maken dat er (in mijn visie) momenten zijn dat je misschien maar beter kan doorlopen. :thumbup:

Daar zal iedereen het hopelijk van harte mee eens zijn :wine:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Barny’s kijken ook de zaak ff aan :thumbup:

Al diverse malen meegemaakt dat de kinders al bij een tussenpunt staan te loeren of ze een verwijzing konden vinden en dat terwijl er op of bij een bankje een stel hevig met elkaar bezig waren, maar altijd nog uitkunne leggen het hoe en waarom :wine: ,en bij een stache locatie proberen we altijd niet te hard “ik heb um” te roepen wat soms ook wel eens lukt.

En zien we hangjongeren hangen dan lopen we meestal maar snel door want als wij ook nog eens gaan hangen worden ze meestal nog nieuwsgieriger.

Kort om, het ligt helemaal aan de situatie op dat moment

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Yvonne (GOTCHA)

Toch vind ik dat ook de plaatser een verantwoording heeft.

The Bone Collector is bijvoorbaald zo'n cache waarvan je als je hem gedaan hebt gewoon weet dat het nooit lang goed kan gaan. Wij werden verrast door een ouder paar die dachten dat er waar een veertiger ineens het pad af gaat wellicht wel een bijzondere plant zou staan. Die mensen hebben we gewoon uitgelegd wat we aan het doen waren.

Als de hangjongeren wat dichterbij hadden gehangen hadden we inderdaad niet gelogd maar waren we doorgelopen.

Maar op deze locatie gaat het gewoon mis! Je kunt er op wachten. Wij waren er op maandag eind van de ochtend. En in iedere log staat weer een melding: druk!

Zulke caches moet je gewoon niet op deze manier plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Toch vind ik dat ook de plaatser een verantwoording heeft."

 

"Zulke caches moet je gewoon niet op deze manier plaatsen."

Mee eens Yvonne (deze keer zal ik je naam maar goed spellen)

 

De cache waar het gebeurde ligt ook op een plek met niet veel beschutting, wat ontdekking tegen werkt.

Ik heb er deze dag meer gezien waarvan ik denk dat ze geen lang leven zullen hebben.

Maar toen ik in de ochtend op de plek kwam had ik al snel een indruk van het soort sportvissers. (bier drinkend en k*d roepend ). Dit waren niet direct het type eenzame bejaarde visser, en ook niet papa leert zoonlief een visje vangen)

Voor mij was het in ieder geaval duidenlijk geen goed moment.

Nu zullen er genoeg voorbeelden zijn dat het geen kwaad kan, kom ik terug bij de opmerking van postman, "Laten wij geocachers gewoon ons gezonde verstand (blijven) gebruiken", zodat we zolang mogenlijk plezier van een cache kunnen hebben.

 

Niemand zit te wachten op geripte caches, en ja midden in een beschut bos is de kans kleiner, de plekken waar ik ze bij voorkeur plaats :thumbup: .

 

Locutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat me nu even niet om dit team, en of hij uiteindelijk nou wel ofniet weg blijkt te zijn, geopatra zal vanzelf wel melden of ik met mijn neus gekeken heb, maar ik was in dezelfde situatie als dit team en ben door gelopen. Gewoon omdat ik weet dat de plaatser, of het nou een micro of een multie cache is moeite heeft gedaan voor ons vermaak!

Wij waren hier ook vandaag zo rond een uur of 1. De jongen die de visplek bij de boom toegewezen had gekregen was zeer vriendelijk. We hebben zeker een kwartier over geocachen en vissen staan te praten. Zo te horen ben je een leuke ontmoeting misgelopen! Jammer voor je.

 

En ja, hij had 1 biertje op: SO WHAT. Hij was gewoon lekker op z'n vrije zondagmorgen z'n favoriete hobby aan het beoefenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij waren hier ook vandaag zo rond een uur of 1. De jongen die de visplek bij de boom toegewezen had gekregen was zeer vriendelijk. We hebben zeker een kwartier over geocachen en vissen staan te praten. Zo te horen ben je een leuke ontmoeting misgelopen! Jammer voor je.

 

En ja, hij had 1 biertje op: SO WHAT. Hij was gewoon lekker op z'n vrije zondagmorgen  z'n favoriete hobby aan het beoefenen.

Ieder zijn hobby niks tegen sportvissers,ook niet die bier drinken. Ik ben tot 25 meter voor de cache gelopen en beoordeelde de situatie op de groep die op dat moment om hem heen stond. Die situatie deed mij besluiten later terug te komen aangezien het er toen luidruchtig aan toe ging. Ik neem aan dat het op het moment dat jij er was iets anders aan toe ging

 

Je hebt mij ook niet horen zeggen dat het specifiek die visser moet zijn geweest....toen ik daar was stonden er bij diverse vissers toeschouwers.

 

Bovendien houd ik zoals ik in het eerste bericht schreef de mogelijkheid open dat ik met mijn neus gekeken heb :thumbup:. Als hij toch weg blijkt te zijn schijnt er toch iemand het loggen te hebben gezien en onze hobby minder te hebben gerespecteerd.....

We horen het neem ik aan vanzelf van geopatra, mocht ik ongelijk hebben ben ik niet te moeilijk zijn dat te erkennen.

 

Locutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand zit te wachten op geripte caches, en ja midden in een beschut bos is de kans kleiner, de plekken waar ik ze bij voorkeur plaats   :wine: .

 

Locutus

hehehe, als je maar niet van het pad afgaat......

 

Locutus, je weet hoe wij het doen. De kat uit de boom kijken en niet te opvallend doen. Je weet dat we van illegaliteit houden en we zeggen gegarandeerd niets tegen wie dan ook en als er in de buurt van de cache mensen zijn, gaan we de cacheplak verlaten en of naar huis, of naar een volgend cache. Als mensen ons vragen wat we aan het doen zijn dan verzinnen we een kulverhal en men trapt er altijd in en men vind of de KralenFee's leugen, of die van mij, vaak mooier dan de waarheid. Zoals die ene keer dat het zo warm was afgelopen zomer en de Fee de mensen wist te vertellen dat ze een onderzoek deed naar de droogte in de natuur.

Denk maar aan die cache daar op de heide, nadat jullie weg zijn gegaan, wilden we de cache zoeken en toen kwam er een stelletje met picknickmand en hond en sensuele ogen en fles wijn....... En de KralenFee en ik stonden op de cache en het stelletje keek ons weg. Tja de Fee is romantisch en ik ben boers. De Fee pakt mij bij de arm en zegt kom, we gaan..

Conclusie, wie of wat er ook in de buurt van een cache of tussencache is, wij wachten totdat iedereen verdwenen is of we gaan gewoon weg.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :thumbup:Ik ben niet dom. Ik beschik alleen maar over een grote dosis overbodige feitenkennis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb er nog niet veel gedaan, dus ook nog weinig drukte. Maar de enkele keer dat het wel druk is, gewoon moven. In luxemburg bij wolf's canyon (die ik overigens nooit gevonden heb, de cache dan) was het waanzinnig druk. We zijn maar eerst een beetje gaan picknicken tot die giga schoolklas eindelijk eens weg was.

 

Akela&Co

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar soms sta je er versteld van hoe een cache in de drukte kan overleven.

 

HOOGTE.NL ligt op 2 m afstand van een drukbezochte toeristische attractie.

 

Al 90 keer gevonden in 17 maanden, en het gaat nog steeds goed. Of hij zou sinds zeer kort weg moeten zijn.

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...