Spring naar bijdragen

Drukte op de cache locatie, Loggen of laten liggen


dutch-locutus

Aanbevolen berichten

Je weet nooit of je er niet een paar enthausiaste mede cachers bij kunt krijgen...

En zo hebben wij al talloze malen uitgelegd wat we aan het doen waren en de reacties zijn altijd geinteresseerd en/of enthousiast. Ik heb ooit ergens gelezen van iemand die antwoordde op de vraag wat ie aan het doen was: Ik ben de geluidsoverlast van de snelweg voor dit gebied aan het opmeten. Die gebruik ik nu ook wel eens als de personen in kwestie mij niet bepaald 'cache-vriendelijk' overkomen.

 

Tja drukte rond cacheplaatsen, ik word er onpasselijk van af en toe. Als ik een cache aan het doen ben moet en zal ik hem vinden en dan frustreert dit. Maar ik zal er altijd voor waken dat ik schuldig ben aan het verdwijnen van een cache, dus wachten op een locatie tot het rustig is (en soms is dat erg lang) behoort soms tot de noodzakelijkheden van de hobby. Zo heb ik bij een Ei van Pino 45 minuten op een bankje gewacht tot de kust veilig was. Maar of het op een tussenpunt druk is boeit me niks, hoewel het wel een beetje afhangt van wat voor een punt het is. Het noteren van huisnummers bijvoorbeeld doe ik ook als er een hele schoolklas rondhant, maar van die metalen plaatjes speciaal geplaatst voor het cachen ga ik wat discreter mee om.

Ook weleens meegemaakt dat mensen op een bankje zaten waarop een aanwijzing moest staan, als je vriendelijk vraagt of ze even willen opschuiven doen ze dat best en je verpest niets mee.

 

Het is al gezegd maar gezond verstand is het enige dat belangrijk is in deze kwestie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben van mening dat je bij een "drukke" cache niet moet gaan loggen.

Dat is natuurlijk soms jammer want vaak heb je al een heel traject achter de rug.

 

Ik kom in zulke gevallen gwoon een keer terug als ik in de buurt ben.

Wel geef ik bij het loggen aan dat het druk is bij de cache. Als de eigenaar dit vaker te horen (lezen) krijgt zou hij of zij hem kunnen verplaatsen.

 

Anders is het natuurlijk als iemand hem juist op zo een plek heeft neergelegd. Dan gaat het er natuurlijk om het zo sneekie mogelijk te doen.

 

Ik denk dat iedere zichzelf respecterende hunter best in staat is dit te beoordelen op het moment van loggen.

 

Niet te moeilijk over doen dus :thumbup:

 

groeten

Hans van Team FIRE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels gelezen in het log van DiHaRwP 3 dat geopatra heeft gecontroleerd, en de inderdaad verdwenen cache heeft vervangen. Hij was dus wel degenlijk geript :thumbup: .

Geopatra heeft hem op dezelfde plek herplaats, dus hopen dat hij nu wat langer blijft liggen.

In dit geval ging het gelukkig om een micro cache in vorm van een filmrolletjes log. Dus gelukkig geen goodies of erger vermiste TB's. :dribble:

 

 

Locutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druk op de cacheplaats: soms loggen we, soms wachten we geduldig, soms lopen we een extra rondje.

Hebben meegemaakt bij Saint Pierre in België: ergens prachtig gelegen grotten en die ene waar de cache lag was bevolkt door een stel jongelui die van plan waren daar te eten en te overnachten.

Samen met de vrouwelijke helft van het Stuartteam (mannen en kids waren de grotten aan het onderzoeken) eerst doorgelopen. Maar ja er kwam meteen de vraag telefoon of gps? Het fenomeen Geocachen was ze bekend, dus dat werd heel leuk loggen met een stel hippies extra. Foto's genomen en site om deze te bekijken doorgegeven. Soms is onder belangstelling loggen dus heel leuk.

 

Groetjes Marja :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...