Spring naar bijdragen

Idee voor echte cache - Jullie mening gevraagd


elsinga

Aanbevolen berichten

Overigens: ik heb meer dan drie mogelijkheden voor de coördinaten. Geef ik ze allemaal, ook als ze minder interessant zijn, of geef ik er maar drie. Bij meer kun je kiezen (of ze allemaal doen om de nauwkeurigheid te verbeteren). Maar of jullie dat ook leuk vinden? Roept u maar! ;)

Zelfs 3 is teveel als je het goed doet. Geeft twee punten. Dan weet je de afstand tussen beide. Een kant van een driehoek heb je. Je hebt de afstanden van beide hoekpunten naar de derde. Enige probleem: er is nog een driehoek te maken aan de andere kant van de lijn die de twee gegeven punten verbind.

Als je nu zorgt dat een punt letterlijk in het water valt en de andere op het land dan kan er niets meer mis gaan.  En je hebt het makkelijk: die streek waar je het over hebt is toch half water half land?

 

Ikzelf ben wel voorstander van 'redundancy' een duur woord dat zoveel betekent als 'overtolligheid'. Een extra getal om te testen of het vorige wat je deed goed is, jazeker! Maar oh wee als het dan niet klopt. Verwarring alom. Paniek!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Andere combinaties geven je zaken zoals a kwadraat plus b kwadraat is c kwadraat. En dan moet je wortel trekken.  Kan iemand dat nog met potlood en papier?

Maar natuurlijk kunnen we dat nog....

verder lijkt het me een super idee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

worteltrekken? nope, geen flauw idee hoe dat moet. Had op lagere school al stiekum een rekenmachientje in de la liggen.

De nieuwe rekenmachinefunctie in de etrex legend kan ook niet worteltrekken en mijn mobieltje ook al niet. Maar ik wil best mijn rekenmachine meenemen. Het lijkt me erg leuk ook al moet ik dan eerst mijn wiskunde ophalen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even door zitten denken.

Posities op de GPS staan in graden minuten enzo. Nu wil je dat mensen dingen gaan doen met cirkels die ook graden hebben. Dat maakt het er niet simpeler op.

Als je nu die WGS84 notatie eruit gooit en over gaat op RD coordinaten dan werken de mensen lekker in een rechthoekig rooster in meters.

 

En WGS84 is zo imperialistisch Amerikaans. In Europa hebben we ETRS89. Aangezien de USA door continentale drift van ons wegdrijven zou zonder eigen coordinatensysteem alles in Europa verschuiven. Dat is lastig.

Ik ben er helemaal voor om nationale verworvenheden zoals kaas, klompen, tulpen, haring, sinterklaas, chocolade hagelslag, jenever, wiet en het RD-coordinatensysteem in stand te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Posities op de GPS staan in graden minuten enzo. Nu wil je dat mensen dingen gaan doen met cirkels die ook graden hebben. Dat maakt het er niet simpeler op.

Als je nu die WGS84 notatie eruit gooit en over gaat op RD coordinaten dan werken de mensen lekker in een rechthoekig rooster in meters.

Je kunt ook terug naar UTM, doet je GPS voor je.

 

Maar ik denk dat ik het toch bij drie punten hou. Niet minder om zekerheid te hebben waar je moet zijn en niet meer om het niet te makkelijk te maken. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De nieuwe rekenmachinefunctie in de etrex legend kan ook niet worteltrekken en mijn mobieltje ook al niet.

Heb je al eens in het optie-menu van de calculator gekeken of die op 'scientific' ofwel 'wetenschappelijk' is in te stellen? Op een Vista kan dat namelijk en dan kun je op je GPS niet alleen worteltrekken, maar ook sin, cos, tan, etc uitrekenen. :exclamation:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik kreeg voor de origineel in gedachten lokatie geen toestemming, dus gaat hij waarschijnlijk dit weekend geplaatst worden op een nog mooiere lokatie ergens in de omgeving.

 

Stay tuned, more news at eleven!  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Andere combinaties geven je zaken zoals a kwadraat plus b kwadraat is c kwadraat. En dan moet je wortel trekken.  Kan iemand dat nog met potlood en papier?

Maar natuurlijk kunnen we dat nog....

verder lijkt het me een super idee...

Euhhhh Hawkeyes, weet je zeker dat je kunt worteltrekken op papier, en dan bedoel ik niet sqrt(49) en dat soort simpelheid. Ik neem niet aan dat je dat ergens op school gehad hebt, gezien je leeftijd.

 

Trouwens, als iemand wil weten hoe dat moet, geef dan maar ff een seintje. Ergens moet ik het nog hebben liggen hoe dat werkt. Dan zet ik het wel in off-topic. Voor de freaks zeg maar. (Is trouwens wel een fors oplopende berekening als je het antwoord in veel decimalen nauwkeurig wilt weten.)

 

Het hele cache idee vind ik nog steeds super. Ik hou wel van zo'n uitdaging. Wat ik bijvoorbeeld ook leuk vond is om met je GPS zo handig mogelijk een zekere afstand in een zekere kompasrichting te lopen. Zoals bijvoorbeeld in Weerterheide en Mie Pils.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hele cache idee vind ik nog steeds super. Ik hou wel van zo'n uitdaging.

Dank zou ik binnenkort maar wat tijd in je agenda vrijhouden. Als alles meezit gaat deze cache komend weekend live. ;)

 

En het zou zomaar kunnen dat de inhoud zeer interessant is voor mensen die van travelers houden...  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hij is geplaatst! Nog niet goedgekeurd (pas net aangemeld), maar al te zien via Tjongervallei-cache (al moet je wellicht de URL 2x aanklikken).

 

Hij is behooooorlijk pittig geworden... ikzelf kon de verstopplek op 1m afstand al vrijwel niet meer zien.  ;)

 

En omdat het vrij moeilijk is geworden, staat in de hint een derde markeerpunt met afstand en richting (vanaf dicht bij de cache). anders vinden jullie 'm nooit.  :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...