Spring naar bijdragen

Notification Na Wijzigen Home Coordinaten Werkt Niet...


IkbenMamma

Aanbevolen berichten

Met de pasen ging ik een aantal dagen naar Ouddorp.

 

Wetende dat de Duintoppers nogal het eea uitzetten, heb ik mijn home coords in mijn GC.account veranderd in de coords van ons adres daar.

 

Ik dacht nu ik dit tijdelijk veranderd had, dat ik ook de notifications voor nieuwe caches vanaf die coords zou binnen krijgen, dus toen er een mailtje binnenkwam van een nieuwe cache, opende ik verheugd het bericht :) !! Het bleek echter om een nieuwe cache in het Westland te gaan, en niet in de buurt bij Ouddorp.

 

Ik zag wel netjes wanneer ik de cache opende, hoeveel kilometer deze cache verwijderd lag VANAF ONS VAKANTIEADRES ?! Dat dan weer wel.

 

***

 

Snap er niks van... (Moet ik dan (ook - of - alleen) mijn home coords op het GC.nl veranderen ??!)

 

Heb nog eens een ander coord ingevoerd en daarna wederom Ouddorp coordinaten.... Mijn pocket queries opnieuw bekeken.... Misschien zie ik iets over het hoofd, maar voor een andere keer zou ik het wel fijn vinden als het werkt !

 

Iemand een idee wat er fout gaat ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je moet in het rechtermenu op de www.geocaching.com/my pagina onder "Premium Features" de coördinaten wijzigen onder "Setup notifications" voor de mailberichten.

 

In je pocket queries kan je aangeven dat je vanaf een ander coördinaat dan thuis een query wil hebben.

Ik heb zelf een aantal verschillende pocket queries aangemaakt op locaties waar ik regelmatig ben (zoals bijvoorbeeld werk) die ik niet automatisch laat berekenen/opsturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt je thuiscoord's veranderd

Toen kreeg je een berichtje dat er een nieuwe cache lag in de buurt

Oké klopt toch , dit was ook de enigste nieuwe cache die er rond die tijd geplaatst was

gerekend vanaf je home coord's

 

Dus je had het beter kunnen opzetten zoals het in het vorige berichtje van bussie.

bewerkt door Team Minouschka
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hoeft niet zo omslachtig. Je kunt als je notifications in de buurt van je vakantie-adres wil hebben ook gewoon een nieuwe insta-notify aanmaken met als criterium dat je een waarschuwingsmail wil krijgen als er een nieuwe cache binnen zo en zoveel km vanaf een door jou op te geven coördinaat (die van je vakantie-adres in dit geval dus) online komt.

Nadat je weer terug thuis komt delete je die notification-query gewoon weer uit je lijst en klaar is Klara.

Heb het zelf twee jaar achter elkaar gedaan (eenmaal Duitsland, eenmaal Italië) en het werkt prima.

De notifications rondom je homecoords lopen in de tussentijd gewoon door.

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het instellen van notificaties maken vermoedelijk gebruik van de coördinaten die bij het invoeren als home-coordinates staan ingevoerd. Wanneer deze veranderen zullen de coördinaten van de notificaties misschien niet mee veranderen omdat dit statisch wordt opgeslagen bij het aanleggen?

 

Een mogelijke oplossing is waarschijnlijk na het veranderen van de home coördinaten de notificaties opnieuw aanleggen zodat de nieuwe coördinaten worden gebruikt. (wel een rotklus als je veel verschillende notificaties gebruikt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...