Spring naar bijdragen

Uitdaging


jolimama

Aanbevolen berichten

Vergis ik me nou of gaat het geocachen nu ineens wel weer om de puntjes ?

Nee juist niet.

 

Het idee van een competitie vind ik vreemd. Ieder waardeert de ene soort cache meer dan de andere

en een legger plaatst toch een cache omdat hij denkt dat de cache leuk, mooi of interessant is ?

Maar een cache die door iedereen op alle punten gewaardeerd wordt en waar dus duidelijk heel veel moeite in is gestoken, mag toch gewaardeerd worden?

 

Het zal meer om de eer gaan dan om de prijzen, denk ik.

 

Hoe kun je nou een competitie willen van iets waarvan iedereen steeds maar weer zegt dat ieder moet doen

wat hij/zij leuk vindt ? En ook gewoon moet laten wat hij/zij niet leuk vindt ?

 

Hoe kom je erbij dat 'iedereen' dat zegt?

Verwarrend hoor, hier.

ja dat soms wel :lol1:

Je bent een dagje cachen en de wind waait weer van de andere kant..... :beerchug:

nee hoor er zijn alleen heel veel mensen met heel veel meningen en de ene keer lees je de mening van de ene en de andere keer die van de ander.

 

Maar deze wedstrijd verbiedt mensen ook niet om welke cache dan ook te leggen of te zoeken. Niemand is verplicht mee te doen en iedereen is vrij om er van te denken wat ie wil. Maar als je dan toch denkt in het kader van vrijheid blijheid, kan je ook iemand leuk zijn gang laten gaan en als het jouw ding niet is doe je niet mee.

 

Heb je goede ideeën hoe de wedstrijd goed georganiseerd kan worden, zal de topicstarter vast graag tips krijgen, denk ik zo.

 

groetjes Hilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik reageer de laatste tijd niet zo vaak meer op topic's, maar ik lees steeds vaker (of juist niet) met verbazing alle negatieve topic's.

Waarom posten mensen deze topic's?

Waarom bedrijven wij deze hobby?

Ik vind het persoonlijk leuk om caches te bedenken waar mensen plezier aan zullen beleven.

Dat betekend dus een leuke mix van multi's, traditionals en puzzels, en ja ook earthcaches horen er bij mij bij!

Het is leuk om caches neer te leggen, maar draag wel zorg voor enige kwaliteit en ga niet lopen opscheppen over kwaliteit op dit forum als je zelf niet weet wat dat is.

Ik erger mij ook vaak aan de toon die bepaalde forumbezoekers in hun reacties verspreiden.

Het is een club van hobby-genoten die allen zo hun idee hebben over cachen.

Help de newbies, jaag ze niet weg.

Leg ze uit wat ze kunnen doen om mooie caches te maken in plaats van negativiteit over flutcaches op het forum te gooien.

Ik zal geen namen noemen, maar er zijn hier klagers op het forum die op events rustig met hun automobiel achter de lopende cachers aanrijden om vervolgens achter de meute aan te lopen om te kunnen loggen.

Het is een leuk spelletje wat we met elkaar doen. Het moet ook een beetje stiekem blijven. Het "schatgraven" is dan ook veel spannender.

Een van de redenen waarom mensen ook voor goud gaan bij een cache is deze spanning om een schat als eerste te vinden.

Dit is ook voor een cachelegger leuk om te observeren. Hoe gaat men met de beschrijving van de cache om? Hoe lost men een puzzel op?

Allemaal zaken die het geocachen mooi maken!

Een serie van 100 caches? Ja, als er zorg aan besteed wordt zoals Flet dat gedaan heeft met Bernheze. Een rondje wat ik nooit gelopen heb, omdat het puntjesjagen voor mij minder belangrijk is als het plezier aan de caches.

En ja: Als ik in de buurt ben zal ik zeker een multi van Flet gaan doen, en laat ik het cachedorado links liggen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik reageer de laatste tijd niet zo vaak meer op topic's, maar ik lees steeds vaker (of juist niet) met verbazing alle negatieve topic's.

Waarom posten mensen deze topic's?

Waarom bedrijven wij deze hobby?

Ik vind het persoonlijk leuk om caches te bedenken waar mensen plezier aan zullen beleven.

Dat betekend dus een leuke mix van multi's, traditionals en puzzels, en ja ook earthcaches horen er bij mij bij!

Het is leuk om caches neer te leggen, maar draag wel zorg voor enige kwaliteit en ga niet lopen opscheppen over kwaliteit op dit forum als je zelf niet weet wat dat is.

Ik erger mij ook vaak aan de toon die bepaalde forumbezoekers in hun reacties verspreiden.

Het is een club van hobby-genoten die allen zo hun idee hebben over cachen.

Help de newbies, jaag ze niet weg.

Leg ze uit wat ze kunnen doen om mooie caches te maken in plaats van negativiteit over flutcaches op het forum te gooien.

Ik zal geen namen noemen, maar er zijn hier klagers op het forum die op events rustig met hun automobiel achter de lopende cachers aanrijden om vervolgens achter de meute aan te lopen om te kunnen loggen.

Het is een leuk spelletje wat we met elkaar doen. Het moet ook een beetje stiekem blijven. Het "schatgraven" is dan ook veel spannender.

Een van de redenen waarom mensen ook voor goud gaan bij een cache is deze spanning om een schat als eerste te vinden.

Dit is ook voor een cachelegger leuk om te observeren. Hoe gaat men met de beschrijving van de cache om? Hoe lost men een puzzel op?

Allemaal zaken die het geocachen mooi maken!

Een serie van 100 caches? Ja, als er zorg aan besteed wordt zoals Flet dat gedaan heeft met Bernheze. Een rondje wat ik nooit gelopen heb, omdat het puntjesjagen voor mij minder belangrijk is als het plezier aan de caches.

En ja: Als ik in de buurt ben zal ik zeker een multi van Flet gaan doen, en laat ik het cachedorado links liggen!

 

 

Als jij geen namen noemt doe ik het natuurlijk ook niet maar ik acsentueer alleen even een paar zinsnede's voor de minder oplettende lezer :thumbup:

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

laat mij maar gewoon de dingen benoemen. dan weet iedereen meteen waar het over gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een club van hobby-genoten die allen zo hun idee hebben over cachen.

 

Volledig met je eens. Ieder doet wat hij zelf het leukst vindt, dat is nou zo mooi aan deze hobby...

 

er zijn hier klagers op het forum die op events rustig met hun automobiel achter de lopende cachers aanrijden om vervolgens achter de meute aan te lopen om te kunnen loggen.

 

HUH ? En eerst zei je nog dat ieder zo zijn eigen idee heeft over cachen ?

Snap ik het nou alweer niet meer ??? :thumbup:

bewerkt door jo-anne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las een ander draadje en ben er nu mee gestopt.

Juist die van kilo cacher.

 

Vooral een opmerking in de trand van "als er geen leuke caches meer zijn dan maar een andere uitdaging".

Nou ik weet een leuke uitdaging.

 

We houden een cache wedstrijd.

Wat doen we 4 jury leden die lopen gezamelijk de inzendingen en bepalen wat de beste cache is.

Iedereen mag mee doen alle soorten cache toegstaan wel met een bepaald tijds limiet waar binnen ze te doen moeten zijn.

Wedden dat we het nog wel kunnen leuke caches maken.

 

JA een wedstrijd leuk :thumbup:

Geocaching is geen wedstrijd.

 

Hier over heb ik al veel meer gelezen op het forum, ga eens zoeken op kwaliteit.

 

Mijn mening dus GEEN wedstrijd houden en iedereen zijn ding laten doen want over kwaliteit

kunnen we lang en kort l*l*n maar dat schiet hier niet op en is allemaal al eens langs gekomen!!!

 

Masterchef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergis ik me nou of gaat het geocachen nu ineens wel weer om de puntjes ?

Het idee van een competitie vind ik vreemd. Ieder waardeert de ene soort cache meer dan de andere

en een legger plaatst toch een cache omdat hij denkt dat de cache leuk, mooi of interessant is ?

Hoe kun je nou een competitie willen van iets waarvan iedereen steeds maar weer zegt dat ieder moet doen

wat hij/zij leuk vindt ? En ook gewoon moet laten wat hij/zij niet leuk vindt ?

 

Verwarrend hoor, hier.

Je bent een dagje cachen en de wind waait weer van de andere kant..... :thumbup:

 

In deze uitspraak kan ik me wel vinden. Daarbij heb ik ook zo mijn twijfels over het nut van de "overtreffende trap" ("de beste") want dit is toch erg relatief. Ik denk dat er nog heel wat mensen een soort oergevoel willen bevredigen: je moet scoren (de beste zijn) om te overleven. Als mensen daar nog steeds plezier aan beleven, wie ben ik om dat te veroordelen. Maar misschien is het wel een prikkel om er een paar goede caches bij te krijgen. Ik zie er af en toe toch online komen die deze prikkel niet nodig hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik al eerder min of meer reageerde; Doe gewoon wat jij denkt dat goed is, waar je plezier aan hebt, en ga niet klagen als het je niet zint, maar doe er wat aan: LEG EEN MOOIE NIEUWE CACHE NEER!

Het maakt mij persoonlijk echt niet uit als mensen willen file-cachen op events, of alles met de auto willen doen. Dat is hun zaak. Maar klaag dan vervolgens niet over flutcaches.

 

Het spel is er voor idereen, en dat is nou juist zo mooi. van jong tot oud mogen meedoen, en er is voor iedereen wat te vinden met allerlei moeilijkheidsgradaties.

Vanavond stap ik op de boot naar Engeland en ga daar een weekje wandelen EN cachen!

Voor degenen die gaan cachen vandaag: Zet hem op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn mening dus GEEN wedstrijd houden en iedereen zijn ding laten doen want over kwaliteit

kunnen we lang en kort l*l*n maar dat schiet hier niet op en is allemaal al eens langs gekomen!!!

Masterchef

Maar jolimama mag niet haar ding doen, een wedstrijd houden?

 

Beetje tegenstrijdig vind ik.

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klagen over klagers is ook tegenstrijdig. :(

 

Leuk dat iemand zoiets wil organiseren, hoewel de uiteindelijke uitvoering onhaalbaar lijkt.

De bottleneck is de gradaties die gegenereerd zou moeten worden.

Leuke en mooie cache’s kan je toch ook makkelijk maken zonder een wedstrijd er aan te koppelen, eigenlijk en net zo als bij elke reguliere cache zouden de logs de waardering over de cache moetten uitschreeuwen.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werd er ook zo gepraat toen de dutchcoin wedstrijd bedacht werd? Ja de één kijkt naar de kleuren, de ander naar de vorm en de derde kijkt naar het formaat. Hoe kun je dan een wedstrijd organiseren? En waarom zou je zo'n wedstrijd doen? Ontwerp gewoon een mooie dutchcoin en zorg dat tie gemaakt wordt?

 

Precies hetzelfde met dit idee dus. Als je het niks vindt doe je niet mee, je wordt toch niet verplicht? En als haast niemand er wat in ziet gaat het feest niet door. Ook prima. Maar ga niet mopperen om het feit dat dit niet nodig is, dat iedereen moet doen wat die zelf wil en dat dit met puntjesjagen te maken heeft.

 

Jolimama: werk het wat verder uit, noem data, bedenk hoe je het zou opzetten en vraag dan wie er mee wil doen. Dan weet je zo of het een goed idee was of niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtig al die tegenstellingen op het forum :)

 

In andere draadjes vecht iedereen om zijn eigen vrijheid bij het geocachen; "ik cache zoals ik het wil", "laat iedereen de hobby op zijn eigen manier spelen" etc etc.

 

En in dit draadje komt iemand met een idee, dat volgens mij niemand schaadt, en dat wordt door een aantal gelijk getorpedeerd.

 

Dus, je mag niet aan mijn leuke dingen komen maar als jij er 1 bedenkt die ik niet leuk vindt zal ik het je laten weten ook!

 

Geocachers lijken soms net Galliërs ;) ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtig al die tegenstellingen op het forum :)

 

In andere draadjes vecht iedereen om zijn eigen vrijheid bij het geocachen; "ik cache zoals ik het wil", "laat iedereen de hobby op zijn eigen manier spelen" etc etc.

 

En in dit draadje komt iemand met een idee, dat volgens mij niemand schaadt, en dat wordt door een aantal gelijk getorpedeerd.

 

Dus, je mag niet aan mijn leuke dingen komen maar als jij er 1 bedenkt die ik niet leuk vindt zal ik het je laten weten ook!

 

Geocachers lijken soms net Galliërs :D ....

Rare jongens die geocachers ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo krijgen we in ieder geval een x-aantal goede caches erbij!

Bedoel je dat er nu geen goede caches zijn of heb je alle goede caches al gedaan?

Misschien dat je iets duidelijker kan zijn.

Ruud :)

 

Nou precies wat ik zeg: zo krijgen we in ieder geval een x-aantal goede caches erbij! Dat zegt toch niets over het nivo van nu en het aantal al gedaan? Het zegt alles over de stimulatie om een paar goede caches te leggen.

 

Enne wanneer drinken we dat biertje?

Dan zal mijn vraag anders stellen. Hebben we een wedstrijd nodig om goede caches te plaatsen?

Er zijn momenteel goede caches zat. Ik ben in iedergeval niet in staat alle goede caches van de kaart te vegen.

Mocht het in de toekomst zo zijn dat er geen goede caches meer zijn omdat jij en ik alle goede caches gevonden hebben, is het misschien een overweging waard.

Dan kom ik echter terug op bericht #10 in dit draadje, ja inderdaad van mijn hand, wie zit er in de jury en is behalve mijn persoon capabel om te bepalen wat een goede cache is.

 

Enne dat biertje, zullen we zeggen, wanneer we elkaar tegen komen :D

Ruud ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...