Spring naar bijdragen

Uitdaging


jolimama

Aanbevolen berichten

Ik las een ander draadje en ben er nu mee gestopt.

Juist die van kilo cacher.

 

Vooral een opmerking in de trand van "als er geen leuke caches meer zijn dan maar een andere uitdaging".

Nou ik weet een leuke uitdaging.

 

We houden een cache wedstrijd.

Wat doen we 4 jury leden die lopen gezamelijk de inzendingen en bepalen wat de beste cache is.

Iedereen mag mee doen alle soorten cache toegstaan wel met een bepaald tijds limiet waar binnen ze te doen moeten zijn.

Wedden dat we het nog wel kunnen leuke caches maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Misschien moet je het iets verduidelijken.

 

1. Heb je het over bestaande caches? Dan kunnen alle caches aangemeld worden? En 4 juryleden gaan die allemaal beoordelen? De uitslag volgt over 5 jaar? :)

 

2. Bedoel je nieuwe caches? Ga je dan op grond van het plan bepalen wat de beste/leukste is? Dus de route, waypoints, omgeving etc etc worden niet beoordeeld?

 

Of bedoel je het nog anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moet je het iets verduidelijken.

 

1. Heb je het over bestaande caches? Dan kunnen alle caches aangemeld worden? En 4 juryleden gaan die allemaal beoordelen? De uitslag volgt over 5 jaar? :)

 

2. Bedoel je nieuwe caches? Ga je dan op grond van het plan bepalen wat de beste/leukste is? Dus de route, waypoints, omgeving etc etc worden niet beoordeeld?

 

Of bedoel je het nog anders?

Wat ik bedoel is we maken nieuwe caches.

Helamaal officieel voor een bepaalde datum.

Alleen deze worden niet zichtbaar op de site maar alleen voor de jury. (ze worden dus eigenlijk nog niet goedgekeurd) hoe technisch verder daar zijn meerdere oplossingen voor.

De Jury is als het waren de proeflopers.

Ze nemen een vragenlijst mee en aan de hand van de vragen lijst en hun eigen ervaringen worden de caches beoordeeld. Ze lopen hem dus gezamelijk en kunnen onderwijl beoordelen en discuseren.

Ik denk dat iedere cache er voor in aanmerking komt want ook met mysterys en traditionals kan je iets moois maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, idee in de dop zou ik zeggen. Werk het uit en zet het dan hier neer. Waar ik met name nieuwsgierig naar ben dat zijn de criteria waarop je de caches dan gaat beoordelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, dat verduidelijkt het wat :)

 

Ik vind het een leuk idee om naast de Geo d'Or een andere invulling te geven aan de waardering van een cache.

Natuurlijk zijn er de logs maar een 'wedstrijd' is natuurlijk wat spannender.

 

Toch vraag ik me af of het qua tijd mogelijk is.

De caches die aangemeld worden voor de wedstrijd zullen ongetwijfeld door het hele land liggen.

Ook zullen ze varieren tussen 10 meter en 40(?) kilometer.

Om al die caches dan te laten beoordelen door deze 4 personen lijkt me een behoorlijke klus.

 

Maar nogmaals, leuk idee ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uhhh die andere waardering is er bij de buren

Klopt, ik ken 'm :P

 

Maar het principe erachter is hetzelfde als bij de Geo d'Or, alleen iets uitgesplitst.

 

Het idee wat in dit topic wordt genoemd is inderdaad meer een competitie en daardoor geheel anders van opzet.

bewerkt door Lepman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ik met name nieuwsgierig naar ben dat zijn de criteria waarop je de caches dan gaat beoordelen?

Waar ik met name nieuwsgierig naar ben, dat zijn de 4 jury leden.

Wie bepaalt wie er in de jury komt?

Is het een vriend(in) van mij (nu heb ik er niet zoveel), maar stel, en ik leg een cache neer dan heb ik in ieder geval een streepje voor.

Het lijkt me onmogelijk om een jury te installeren waar ieder geocacher het mee eens zou zijn en dan is het aantal ook nog discutabel.

Stel dat het 2-2 wordt, wie of wat geeft dan de doorslag? Zou zoiets al haalbaar zijn dan in ieder geval met een oneven aantal jury leden en mij als voorzitter :crybaby:

Maar voor de duidelijkheid ik voorzie heel veel problemen, hetgeen misschien het forum wel weer aantrekkelijke maakt om te volgen :crybaby:

Ruud :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk idee!

 

Iedereen mag inzenden maar geef iedereen even de tijd: dus bijvoorbeeld 1 september moet de cache klaar zijn. In september wordt de cache beoordeeld en op 1 okt volgt de prijsuitreiking :P

 

Vier beoordelaars lijkt me ook wat weinig. Je kunt het natuurlijk ook zo doen dat de inzenders (als het er genoeg zijn) ook mogen beoordelen. Natuurlijk niet de eigen cache, of je zet de caches gewoon online op 1 sept en je laat heel cachend nederland zijn best doen (net als bij die dutch geocoins verkiezing).

 

Zo krijgen we in ieder geval een x-aantal goede caches erbij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo krijgen we in ieder geval een x-aantal goede caches erbij!

Bedoel je dat er nu geen goede caches zijn of heb je alle goede caches al gedaan?

Misschien dat je iets duidelijker kan zijn.

Ruud :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het een leuk idee en hoe precies in te vullen kom je vast wel uit.

 

De eerste keuze kan je bijv. al maken op cache-pagina, haalt die een onvoldoende, lig je er in de eerste ronde uit. Scoort die voldoende dan gaat de cache door naar de volgende ronde.

 

Daarnaast kan iedereen vooraf hier criteria geven, waar punten op gescoord kunnen worden. En klopt iedereen vind iets anders belangrijk, dus als een cache op alle criteria hoog scoort dan is de cache dus ook voor veel mensen geschikt.

 

En over het aantal mensen in de jury moet gewoon even nagedacht worden. Vrienden of niet hoeft geen probleem te zijn, je kan toch objectief beoordelen? Is ons met de fotowedstrijd ook prima gelukt!

 

Ik zou zeggen doen!!!!!!! Er zijn altijd mensen die het niet leuk vinden, maar ook een hoop die het wel leuk vinden. Natuurlijk is het fijn als beiden groepen meedenken over hoe je aan zou kunnen pakken.

Tenminste als tips welkom zijn?

 

Ik zou wel even met de reviewer kortsluiten hoe en wat, want je kan je voorstellen dat die niet zit te wachten op een grote hoop caches ineens. Maar misschien valt dat wel heel simpel op te lossen.

 

Ik wens je veel succes en ben erg benieuwd, ik hou wel van een beetje gezonde positieve competitie!!!!!

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo krijgen we in ieder geval een x-aantal goede caches erbij!

Bedoel je dat er nu geen goede caches zijn of heb je alle goede caches al gedaan?

Misschien dat je iets duidelijker kan zijn.

Ruud :beerchug:

 

 

Nou precies wat ik zeg: zo krijgen we in ieder geval een x-aantal goede caches erbij! Dat zegt toch niets over het nivo van nu en het aantal al gedaan? Het zegt alles over de stimulatie om een paar goede caches te leggen.

 

Enne wanneer drinken we dat biertje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergis ik me nou of gaat het geocachen nu ineens wel weer om de puntjes ?

Het idee van een competitie vind ik vreemd. Ieder waardeert de ene soort cache meer dan de andere

en een legger plaatst toch een cache omdat hij denkt dat de cache leuk, mooi of interessant is ?

Hoe kun je nou een competitie willen van iets waarvan iedereen steeds maar weer zegt dat ieder moet doen

wat hij/zij leuk vindt ? En ook gewoon moet laten wat hij/zij niet leuk vindt ?

 

Verwarrend hoor, hier.

Je bent een dagje cachen en de wind waait weer van de andere kant..... :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...