de-knutselaar Geplaatst 19 april 2009 Geplaatst 19 april 2009 Weet iemand hoe ik mijn oude cach,s uit mijn gps krijg
Lighthouse777 Geplaatst 19 april 2009 Geplaatst 19 april 2009 Even aansluiten op je computer, de bestanden opzoeken en ze dan verwijderen. Ze zijn nl niet zo te verwijderen vanaf je Oregon. Succes ermee, Lighthouse777
Pentagram Geplaatst 20 april 2009 Geplaatst 20 april 2009 Ik neem aan dat je geocaches als gevonden aangemerkt hebt op de GPS. Na het aansluiten van de GPS naar de Pc kun je op je eigen cachepagina je "field notes"ophalen. (Ook lekker makkelijk om een rijtje caches achter elkaar te kunnen loggen. ) Die field notes, lees je in feite af van het harde schijfje van je Oregon, uit het mapje "visits"oid. Natuurlijk kun je na het uitlezen (ook gewoon ervoor hoor ) dat word-documentje schonen. En daarmee ben je dan verlost van je oude (reeds bezochte) caches. Gewoon via de verkenner dus even opzoeken; * even uit het blote hoofdje* * deze PC * verwisselbare schijf "GARMIN" * map "Garmin" * tekstdocumentje "geocache_visits" Daar staat dan de hele serie die je als gevonden aangemerkt hebt. Bij mij worden ze afwisselend onder naam en/of gc code weggezet en maar op één van die twee manieren worden de gevonden caches later "herkend" en overgenomen in mijn fieldnotes. Welke wijze, moet ik nog eens bewust uitproberen en dan proberen om op die wijze consequent ook de caches in mijn oregon te laden. Maar dat is dan weer mijn probleem . Als je wilt kun je daar dus de caches selecteren en verwijderen. En klaar ben je. Succes Spirit
GeoSkrapers Geplaatst 20 april 2009 Geplaatst 20 april 2009 Als je wilt kun je daar dus de caches selecteren en verwijderen. En klaar ben je. Succes Spirit Bedankt voor je duidelijke uitleg Pentagram, dit scheelt ook mij een hoop handmatig werk!
adrike Geplaatst 20 april 2009 Geplaatst 20 april 2009 (bewerkt) Wij verwijderen onze caches via GSAK. Als je ze uit GSAK verwijderd worden ze de volgende keer als je er nieuwe inzet verwijderd van je gps. Het voordeel vinden wij dat ze in je gps blijft staan als gevonden . Leuk als je wil zien hoeveel caches je hebt gevonden met je nieuwe gps Groetjes Team Adrike 20 april 2009 bewerkt door adrike
kalkendotters Geplaatst 20 april 2009 Geplaatst 20 april 2009 ]Bij mij worden ze afwisselend onder naam en/of gc code weggezet en maar op één van die twee manieren worden de gevonden caches later "herkend" en overgenomen in mijn fieldnotes. Welke wijze, moet ik nog eens bewust uitproberen en dan proberen om op die wijze consequent ook de caches in mijn oregon te laden. Fieldnotes werken alleen goed als je als waypointnaam de GCcode gebruikt. Als je vanuit GSAK bijvoorbeeld de smartname als waypointnaam gebruikt, dan kan de website daar later niets meer mee omdat die naam niet teruggevonden kan worden.
kalkendotters Geplaatst 20 april 2009 Geplaatst 20 april 2009 Weet iemand hoe ik mijn oude cach,s uit mijn gps krijg De oude caches verwijder je door naar de 'schijf' van de oregon te gaan, en daar de gpx-bestanden voor deze caches te verwijderen. Als je ze vanaf de website automatisch op je gps laat zetten, dan wordt voor elke cache een apart GPX bestandje aangemaakt met als naam de GCcode. Standaard komen deze terecht in het mapje Garmin\GPX en daaruit kun je ze gewoon verwijderen met de windows verkenner. Overigens kunnen deze GPX bestanden ook prima op de SD-kaart gezet worden, waarbij ze dan ook in de map \Garmin\GPX geplaatst moeten worden. Als je een pocketquery gebruikt om de caches op je GPS te zetten, dan kun je niet een induviduele cache daaruit halen, maar zul je een nieuwe PQ moeten laten maken. (En ja, je kunt ze er natuurlijk wel 'met de hand' uithalen als je de GPX opent in notepad en dan de juiste regels eruithaalt...)
Pentagram Geplaatst 20 april 2009 Geplaatst 20 april 2009 ]Bij mij worden ze afwisselend onder naam en/of gc code weggezet en maar op één van die twee manieren worden de gevonden caches later "herkend" en overgenomen in mijn fieldnotes. Welke wijze, moet ik nog eens bewust uitproberen en dan proberen om op die wijze consequent ook de caches in mijn oregon te laden. Fieldnotes werken alleen goed als je als waypointnaam de GCcode gebruikt. Als je vanuit GSAK bijvoorbeeld de smartname als waypointnaam gebruikt, dan kan de website daar later niets meer mee omdat die naam niet teruggevonden kan worden. Kijk, en zo is meisje Pentagram ook weer geholpen middels dit toppic. Hoef ik het zelf niet meer actief te gaan zitten uit proberen. Bedankt Kalk.
Aanbevolen berichten