Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Zeker weten dat je dan alle ouwe stompen hier aftroeft! ;)

Dank je, en ik weet zeker dat ik ze af zal troeven!

Zorgelijke ontwikkelingen,

Cache's plaatsen om anderen af te troeven........?

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Lees wat je lezen wil.

En ga nu buiten spelen.

Geplaatst

Ha ha ha leuk gevonden, ;)

De tijd zal het ons leren.

Net als bij al die aandere die al voorgegaan zijn

Geplaatst
Ik zal iets meer uitleg geven waarom het verstoppen zo moeilijk is.

Het is een verhaal dat zich in het verleden afspeeld, aan de hand van een persoon uit 1735 maakt men een wandeling door de stad.

De eind lokatie zoals ik hem in mijn hoofd heb past mooi in het beeld.

Het is een park maar op een enkele bejaarde met rollator na en af en toe een paar kinderen op de vestingmuur komen er niet veel mensen.

Aan het park woont één mevrouw met een klein tuintje grensend (uit komend) aan het park.

Het ligt er net aan waar ik hem plaats aan wie ik de toestemming zal moeten vragen. (zie ik geen probleem bij)

In het park is het rustig omdat het net lijkt of je in iemands achtertuin komt. Er is een fontein, mooi gesnoeide haagjes rozenperkjes en net onderhouden groen langs de vesting muur paadjes en gras.

Daar dit een van de mooiste plekjes is in de stad wil ik er beslist geen schade aan brengen.

Daarom wil ik originele manieren van verstoppen en sorry maar als ik nog 200 caches zal lopen zal ik niet zo snel meer over dit soort van verstoppen leren.

Wat mij opvalt is dat in soort gelijke situaties men kiest voor kokertjes en dat wil ik niet.

De situatie is in mijn ogen best uniek, daarom heb ik ook niets aan al de boven genoemde kritiek op ga er eerst nog maar wat meer lopen.

Veel caches zijn in het bos of groenstrook met veel bomen verstopt.

Met de tip van het vogelhuisje ga ik kijken of ik daar iets mee kan en Geopatra had ook een goed advies met om misschien toch meer voor veiligheid te gaan.

Ja dan moet ik een plek zoeken waarbij men toch geneigd is om door het poortje van het parkje te gaan. (uitdaging)

Deze omschrijving kwam me anders al behoorlijk bekend voor...

Zie dit draadje...

Ik kan het alleen maar aanmoedigen dat mensen hun best doen iets leuks/origineels voor ons te maken, of ze nou veel of weinig caches gedaan hebben zegt daarbij niet zoveel. Rembrandt is ook ooit eens begonnen met schilderen, heeft iemand ooit gevraagd hoeveel schilderijen hij daarvoor al bekeken heeft???

Geplaatst (bewerkt)
Ha ha ha leuk gevonden, :crybaby:

De tijd zal het ons leren.

Net als bij al die aandere die al voorgegaan zijn

Vraag aan de forum beheerders.

Je mag dus alles wat je wil onzichtbaar schrijven, het duidelijk maken mag niet. Dan wordt je bericht verwijderd.

Waarom?

Helaas moet ik toevoegen dat ik mail en pb krijg omdat mensen niet willen reageren op een lijntje waar sommige forumleden ook op reageren.

Verwijder dan alles wat niet met de originele vraag te maken heeft.

bewerkt door jolimama
Geplaatst

Je mag dus alles wat je wil onzichtbaar schrijven, het duidelijk maken mag niet. Dan wordt je bericht verwijderd.

Waarom?

Helaas moet ik toevoegen dat ik mail en pb krijg omdat mensen niet willen reageren op een lijntje waar sommige forumleden ook op reageren.

Wat is er verwijderd dan? Er is helemaal niets verwijderd in deze topic. Ik snap het probleem dus niet....

Geplaatst

Waarom?

Wat is er verwijderd dan? Er is helemaal niets verwijderd in deze topic. Ik snap het probleem dus niet....

Onder het bericht van Barney had ik het nog maals geplaatst maar dan de kleur weg gehaald. Dat bericht is dus weg gehaald.

En ik vind het jammer dat het zo gaat op het forum. Ik weet ik had zelf niet moeten reageren op al de niet met het onderwerp te maken hebbende antworden.

Het is jammer, we zouden op het forum zoveel van elkaar kunnen leren. maar door al de degenererende opmerkingen gaat het vaak geheel van het onderwerp af.

Geplaatst
In plaats van hier te schrijven, zou je ook energie in je cache kunnen stoppen...............

Ik stop er tijd en energie in.

Deden meer mensen dat maar, waren ze maar niet bang van een ander te leren.

En ik hoop dat we nu eens normaal gaan doen op dit forum.

Dat soms meer lijkt op een clubje van ge......

Gelukkig heb ik ook mails ontvangen met goede hints.

Jammer dat men ze hier niet durft te plaatsen.

Een ieder zou er veel van kunnen leren en het zou de kwaliteit ten goeden komen van het cachen.

Dat ...... haalt de kwaliteit niet omhoog.

Geplaatst
Nu is het zo dat het eindpunt dat ik heb uitgekozen een mooi en heel net onderhouden parkje is zonder bankje.

Het liefst wil ik een klein doosje neer leggen.

Wie heeft er ooit in zo een plek een cache neer gelegd en kan mij plaatsing tips geven.

Het is mijn eerste cache en ik ben bang dat hij te snel gezien wordt door anderen.

Tijd voor een paar constructieve tips:

Een goede verstopplek is er een waar zo weinig mogelijk muggles op het idee komen er te gaan kijken. Muggles hebben verschillende redenen om zoiets te doen. Je hebt gewone muggles, die meestal niet van

hun gewone verwachtingspatroon afwijken: ze gaan op een bankje zitten, ze trappen een balletje op het speelveld, of ze kopen een ijsje. Deze zijn vrij onschuldig, maar onderschat niet de muggle met te veel tijd, wiens oog zomaar op jouw cache kan vallen als-ie niet goed verstopt is.

Dan heb je nieuwsgierige muggles, die zich bv. afvragen waarom er een steen tussen boomwortels, of een stapel van takken ligt. Je hebt kindermuggles, die het liefst alles wat los (of vast) zit willen beetpakken. Je hebt verliefde muggles, die het liefst een afgesloten stil plekje opzoeken om van alles met elkaar te doen. En je hebt beheer-muggles, met wie je een afspraak maakt, maar voor wie je cache natuurlijk ook niet in de weg moet liggen. En die kan je misschien ook tips geven over de bezoekpatronen in het park.

Dan heb je de weersomstandigheden. Een cache kan het beste zo worden verstopt, dat wind en regen geen vat hebben op cache of verstop-materiaal. Het is niet fijn als je er een laag bladeren of zand overheen legt die bij de volgende winderige dag verdwijnen. Meestal kun je dit ter plaatse goed inschatten.

Wat ook fijn is, is dat je als cacher je niet 'opgelaten' voelt als je de cache zoekt, vindt of logt. Vermijd daarom plekken die te veel in het zicht liggen van (vooral) huizen of drukke punten. Een plek die enigszins aan het openbare zicht is onttrokken, is daarom aan te bevelen.

Wat in Nederland vrij weinig voorkomt, is de gecamoufleerde cache. Je geeft je doosje dan een schutkleur, of beter: je maakt het doosje zo dat het sterk lijkt op zijn omgeving en zo bij het park lijkt te horen. Ik weet niet of er bij jou in het park een mogelijkheid bestaat zoiets te doen. Voor eigenlijk alle typen muggles is dit geschikt.

Succes met verstoppen!

Geplaatst
Onder het bericht van Barney had ik het nog maals geplaatst maar dan de kleur weg gehaald. Dat bericht is dus weg gehaald.

En ik vind het jammer dat het zo gaat op het forum. Ik weet ik had zelf niet moeten reageren op al de niet met het onderwerp te maken hebbende antworden.

Het is jammer, we zouden op het forum zoveel van elkaar kunnen leren. maar door al de degenererende opmerkingen gaat het vaak geheel van het onderwerp af.

Nogmaals: er is NIETS weggehaald. We kunnen nu wel een welles-nietesspelletje ervan maken, maar dan is deze topic zeker gevuld met OFFtopic-berichten en dat moet een andere moderator mij daar weer op aanspreken :crybaby:!

Je punt heb je nu kunnen maken aan de overige forumgebruikers.

Ik snap dat je je zo op de kast hebt laten jagen door Barny. Hij zegt het soms wat ongenaunceerd maar zijn bezorgheid betreft de kwaliteit van de caches in Nederland. Als jij het idee hebt dat je een goede cachepagina en cache hebt gemaakt en de logjes zijn positief: prima toch! Je kunt het nooit voor iedereen goed doen :o!

Geplaatst
Een goede verstopplek is er een waar zo weinig mogelijk muggles op het idee komen er te gaan kijken. Muggles hebben verschillende redenen om zoiets te doen. Je hebt gewone muggles, die meestal niet van

hun gewone verwachtingspatroon afwijken: ze gaan op een bankje zitten, ze trappen een balletje op het speelveld, of ze kopen een ijsje. Deze zijn vrij onschuldig, maar onderschat niet de muggle met te veel tijd, wiens oog zomaar op jouw cache kan vallen als-ie niet goed verstopt is.

Dan heb je nieuwsgierige muggles, die zich bv. afvragen waarom er een steen tussen boomwortels, of een stapel van takken ligt. Je hebt kindermuggles, die het liefst alles wat los (of vast) zit willen beetpakken. Je hebt verliefde muggles, die het liefst een afgesloten stil plekje opzoeken om van alles met elkaar te doen. En je hebt beheer-muggles, met wie je een afspraak maakt, maar voor wie je cache natuurlijk ook niet in de weg moet liggen. En die kan je misschien ook tips geven over de bezoekpatronen in het park.

Leuke opsomming :crybaby:

Ik mis er eigenlijk nog eentje: de hondenmuggle, die gek is op het zoeken naar stokken en vooral die stokken die op caches liggen, waardoor de mooi verstopte cache opeens zichtbaar wordt voor de mensenmuggle :o

Geplaatst
In plaats van hier te schrijven, zou je ook energie in je cache kunnen stoppen...............

Ik stop er tijd en energie in.

Deden meer mensen dat maar, waren ze maar niet bang van een ander te leren.

En ik hoop dat we nu eens normaal gaan doen op dit forum.

Dat soms meer lijkt op een clubje van ge......

Een ieder zou er veel van kunnen leren en het zou de kwaliteit ten goeden komen van het cachen.

Dat ...... haalt de kwaliteit niet omhoog.

Nou nou. Gelukkig is enige mate van bescheidenheid je niet vreemd :crybaby: . Ik snap het berichtje van Huntertje wel. Ik ben benieuwed naar je cache en in hoeverre dit van kwaliteit (bah, andere discussie) is. Maar om nu om je heen te slaan dat anderen niet willen leren, komt wel enigszins belerend over. In die zin snap ik de opmerking van Barny ook wel. Je hebt weinig ervaring in het vinden van caches (zie je profiel)en de ervaring leert dat beginnende cachers met veel enthousiasme beginnen met een cache maar dat dat niet altijd (meer dan bij ervaren cachers) tot de gewenste kwaliteit leidt. Doodeenvoudig omdat er meer ervaring is met verhalen, constructies etc....

Maar laat me je niet weerhouden om een cache te maken die aan al je eigen wensen voldoet. Uiteindelijk bepaalt de vinder hoe hij/zijn je cache heeft gevonden. Het kan geen kwaad om dan vooral ook caches te doen waar leuke reacties op komen en dat te vergelijken met je eigen cache. Voorbeeld: De Streepjeskat of Huh?. Beide wat mij betreft zeer goede caches. Wellicht kun je in je eigen omgeving ook eens dit soort caches lopen om een goed voorbeeld te hebben. Niet dat jou cache hetzelfde moet zijn, maar zodat je kunt leren van anderen. En dat wil je toch neem ik aan?

Succes!

Fire5

Geplaatst
Daarom wil ik originele manieren van verstoppen en sorry maar als ik nog 200 caches zal lopen zal ik niet zo snel meer over dit soort van verstoppen leren.

Wat mij opvalt is dat in soort gelijke situaties men kiest voor kokertjes en dat wil ik niet.

Sorry, maar hier schiet ik toch even in de lach :lol: . Je hoeft dan misschien geen ervaren cacher te zijn om een goede route uit te stippelen (hoewel, goede en/of originele aanwijzingen op waypoints schud je ook niet zomaar uit je mouw), maar een ding weet ik zeker: als je meer dan 200 caches zou hebben gelopen, was je toch echt zoveel originele verstopplaatsen tegen gekomen (en echt niet alleen van kokertjes), dat je deze vraag absoluut niet op het forum had hoeven stellen. Maar ach, ik kan me wel herinneren, dat toen wijzelf in de 20 zaten met gevonden caches, we onszelf ook hele Pieten vonden, die makkelijk caches zouden kunnen wegleggen. Wat ben ik blij dat we dat niet hebben gedaan, want we hadden geen idee..... (Nu zijn we het van plan bij onze 500ste, misschien). Maar loop de Streepjeskat eens van Villadora, zou ik zeggen. Een goed voorbeeld van originele wp's en verstopplaats. Verder wens ik je natuurlijk veel succes met je cache, maar blaas iets minder hoog van de toren. :rolleyes:

Geplaatst
Ik kan het alleen maar aanmoedigen dat mensen hun best doen iets leuks/origineels voor ons te maken, of ze nou veel of weinig caches gedaan hebben zegt daarbij niet zoveel. Rembrandt is ook ooit eens begonnen met schilderen, heeft iemand ooit gevraagd hoeveel schilderijen hij daarvoor al bekeken heeft???

Rembrand heeft een schildersopleiding van tenminste vier jaar gevolgd, waarbij hij onder diverse meesters bestaande schilderijen moest kopieren!

Maar ik vind het wel een goed idee wat je hier op tafel gooit: misschien moeten nieuwe cache leggers eerst een jaar of wat onder bestaande meesters, bestaande caches kopieren, voor ze zelf een cache mogen leggen? Welke meesters bieden zich aan voor deze belangrijke rol?

Geplaatst

Er liggen in Nederland alleen al meer dan 7000 belangrijke leerobjecten (lees cache’s) om goeie ideeën op te doen.

Maar als je veels te ongeduldig ben kan je natuurlijk ook hier op het forum elk wissewasje vragen en met het samenraapsel van andermans opgebrachte opmerkingen pronken, ieder zijn idee van originaliteit.

Belangrijkste is: alleen lezen wat je wil lezen, alleen doen wat je wil doen en al het andere is gezeur van de hoogste plank, toch?:rolleyes:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...