Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Voor wat extra info zie bijvoorbeeld hier

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=12828

misschien is dit wat: http://www.handtec.co.uk/product.php/1378/garmin-oregon-300. heb hier zelf gisteren de 400T besteld

Ik heb net op de site zitten kijken en zie dat het prijs verschil tussen de 300 en de 400 maar 30,- Euro is..

Laat mij nog even weten wanneer je hem in huis hebt, ik ben erg benieuwd hiernaar.

Waarom kies jij voor de 400 inplaats van de 300? Volgens mij is het enige verschil dat er een topografische kaart bij zit ipv alleen de hoofdwegen.

Wat is daar trouwens het verschil tussen dan? Ben natuurlijk een vrouw ;)

En zitten er dan wel kaarten op voor Nederland of is dat een hele domme vraag?

• 5 months later...
ReizenReizen

Geplaatst

Ik ben afgelopen week meegelopen met vrienden die een cache gingen zoeken en ben behoorlijk geïnteresseerd geraakt. Nu overweeg ik de Garmin Etrex Vista Hcx aan te schaffen en daarover heb ik de volgende vragen:

1. bij Conrad punt nl is die het laagst geprijsd op dit moment, namelijk 199 euro. Heeft iemand ervaringen met Conrad?

2. Kan ik na ontvangst direct aan de slag of moet ik kaarten bijkopen? M.a.w. is de bijgeleverde kaartsoftware voldoende / goed genoeg om mee te beginnen?

3. Ik heb toevallig nog Garmin Mapsource op mijn pc staan. Is deze software ook te gebruiken op de Etrex Vista?

4. Wat je maar kwijt wilt betreffende mijn vraag hoor ik ook graag van je.

Groetjes,

Team Bevers

Geplaatst
Ik ben afgelopen week meegelopen met vrienden die een cache gingen zoeken en ben behoorlijk geïnteresseerd geraakt. Nu overweeg ik de Garmin Etrex Vista Hcx aan te schaffen en daarover heb ik de volgende vragen:

1. bij Conrad punt nl is die het laagst geprijsd op dit moment, namelijk 199 euro. Heeft iemand ervaringen met Conrad?

2. Kan ik na ontvangst direct aan de slag of moet ik kaarten bijkopen? M.a.w. is de bijgeleverde kaartsoftware voldoende / goed genoeg om mee te beginnen?

3. Ik heb toevallig nog Garmin Mapsource op mijn pc staan. Is deze software ook te gebruiken op de Etrex Vista?

Groetjes,

Team Bevers

2 Je hebt nog aanvullende kaartsoftware nodig, bv. topo NL. Er is op Opensource gratis kaartmateriaal beschikbaar. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar schijnt in Nederland behoorlijk goed te zijn. Op dit forum is genoeg informatie te vinden.

3 Ja, maar dat krijg je gratis bij de Etrex.

4 De Etrex is een goede keuze. Als je geen behoefte hebt aan het electronische kompas en de hoogtemeter, dan kun je ook de Legend nemen.

Geplaatst

Groetjes,

Team Bevers

1. Regelmatig daar wat besteld, alleen maar goede ervaringen.

2. Ik zou zeker een topografische kaart er bij aanschaffen. Zonder kun je ook goed cachen, maar een kaart kan je heel wat kilometers lopen schelen...

3. is al beantwoord

4. Heb zelf ook een Vista Hcx. Deze bevalt mij uitstekend! Zeer makkelijke bediening, duidelijke menu's, nauwkeurig enz. enz.

Mocht je nog specifieke vragen hebben kan je ze mij altijd via een PM stellen.

Geplaatst

ik heb afgelopen zomer de garmin gps 60 bij conrad besteld en bestel al vele jaren bij deze webwinkel en is dik voor elkaar.

over de kaarten zal ik je een pb sturen :thumbup: dat mag ik hier anders niet neerzetten.

Geplaatst

Ik had hem van komplet.nl voor nog iets goedkoper, maar kan hem daar niet meer viinden. Ik bestel zelf regelmatig bij Conrad. Snelle levering, niet te duur.

En je hebt idd nog extra kaarten nodig (benelux is erg prettig) en een 2GB microSD kaartje is ook erg prettig erbij. Kun je veel kaarten op kwijt.

Is de bijgeleverde kaart voldoen? niet echt, ik kom van een GPSmap60 (had geen kaarten) heb er nu kaarten inzitten en dat is toch wel erg prettig. Vooral in natuurgebieden is het leuk als je weet welke paden je moet hebben. Maar nu moet ik wel zeggen dat met mijn eerste GPS het wel erg avontuurlijk was om zelf de richting op te zwerven (we gebruikten ook geen landkaarten)

Zoals de anderen al aangeven ; een erg prettig apparaat.

Geplaatst

Misschien is de Garmin Nuvi 550 in zo'n situatie een goeie oplossing.

De Garmin Nuvi 550 is een zeer uitgebreid navigatiesysteem. Hij helpt u namelijk bij alle soorten navigatie. Of u nu gaat lopen, fietsen, autorijden of varen, de Nuvi 550 wijst u de weg. Kaartmateriaal voor autonavigatie in heel Europa staat al op het systeem geïnstalleerd. Het systeem is erg compact en gaat gemakkelijk overal met u mee. Wees niet bang dat hij kapot gaat tijdens een natte vaartocht. De Nuvi 550 is waterdicht volgens de IPX7-norm. Dat betekent dat hij zeker 30 minuten een meter onder water gehouden kan worden.

Ik zelf ben overig tevreden met mijn Oregon 400T, al heeft deze geen spraak ondersteuning... Wel moet ik eerlijk bekennen dat ik voor lange ritten naar onbekende gronden nog wel eens grijp naar een Tomtom.

Geplaatst

Dank voor de vele tips en het delen van jullie ervaringen en voor het PB. Ik heb antwoord gekregen op al mijn vragen en kom er nu wel uit.

Hartelijke groet,

Team Bevers

Geplaatst
Dank voor de vele tips en het delen van jullie ervaringen en voor het PB. Ik heb antwoord gekregen op al mijn vragen en kom er nu wel uit.

Hartelijke groet,

Team Bevers

.............. en wat wordt het?

Geplaatst

Nou, in tijden van recessie kan dat altijd meegenomen zijn.

Navi.nl vraagt alleen wel 7,50 verzendkosten dus dan komt het totaal op 195,50 euries.

Heel erg bedankt voor de tip. Vanwege het geringe verschil ga ik dan toch maar voor conrad in dit geval, maar als het meer was geweest dan had ik zeker van je tip gebruik gemaakt!

Geplaatst (bewerkt)

GPS apparaat (Garmin Etrex Vista Hcx) is inmiddels binnen. Nu aan de studie voor wat betreft het kaartenmateriaal. Gezien de kosten dan toch maar OpenStreetMaps proberen, denk ik...

bewerkt door Bevers

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...