team explorers Geplaatst 18 maart 2009 Geplaatst 18 maart 2009 (bewerkt) Moraal van dit verhaal:Ik gebruik micro's om geen 10 kistjes langs de route te hoeven leggen. Weer een helder voorbeeld van een mentaliteit waar we nou juist vanaf moeten. Ik begrijp werkelijk de lol niet waarom je in dat prachtige natuurgebied 10 micro's hebt uitgevent. Is het status verhogend dat je nu kan zeggen dat je maar liefst 10 caches hebt verstopt? Leuk voor je eigen statistieken en voor diegenen die aantallen prefereren boven een leuke wandeling. De wandelfan's en echte natuurliefhebbers had je er zeker een groot plezier mee gedaan door er één schitterende route van te maken met aan het eind een mooie kist. Hoezo een mentatiteit die we moeten tegen gaan? Dit is In het noorden van duitsland heel normaal. Hier kom je regelmatig in een stuk bos waar een route is uitgezet met diverse mirco's. Lekker scoren lijkt me. Misschien wordt het tijd voor een andere kijk op het hudige cachen. Meer zal ik maar niet typen anders word mijn posting weer weggehaald!! Edit, Gewoon doen 10 mirco's op mooie punten. lijkt me leuk. 18 maart 2009 bewerkt door team explorers
Team Firefox Geplaatst 18 maart 2009 Geplaatst 18 maart 2009 Lekker scoren lijkt me. Neuh dank je, maar als jij dat leuk vindt: gewoon doen
Seapie Geplaatst 18 maart 2009 Geplaatst 18 maart 2009 1.Op een route van van ruim 25 km valt het aantal van 10 caches toch wel mee? Zie ook de motivatie bij het antwoord op de vraag van Seapie. Nou, persoonlijk (!) vind ik dat toch redelijk veel! Wat is er mis mee om wat inspanning te verrichten en na een uurtje fietsen DE cache te vinden? Dan heb je tenminste ook iets zinnigs te loggen. Blijkbaar wil je het nu iedereen naar de zin maken. Het kan toch bijna niet zo zijn dat een dagje cachen alleen leuk is als je er minimaal een tiental logs uit kan slepen? Als iemand geen zin heeft in die 25 km lopen of fietsen, dan kan hij dus ook met de auto van parkeerplaats naar parkeerplaats en met minimale inspanning (inderdaad) lekker scoren. Ik ben bijna blij dat er geen toestemming voor komt. Ze moeten zich bedolven voelen onder de caches.
jowi Geplaatst 18 maart 2009 Geplaatst 18 maart 2009 De twee Wish Duet caches zijn gelegd in 2001 en zullen dus niet meer zoveel aantrekkingskracht hebben. De Musicacache is ook al weer van 2003 en verliest dus ook aan aantrekkingskracht. Waarom verliest een cache aan aantrekkingskracht als hij er langer ligt? Heb je daar argumenten voor? Want ik kijk altijd met name naar wat "rijpere" caches,die ligger vaker op een plek die de moeite waard is.
Ervani Geplaatst 18 maart 2009 Geplaatst 18 maart 2009 [sarcastische mode aan] Ik zou zeggen doe niet zo zuinig. Een tocht van 25 kilometer als je uitgaat van een minimale afstand van 200 meter tussen elke cache, dan val je ruim binnen de norm (eis) van GC.com 25000 meter / 200 meter = 125 caches! Ik zou zeggen maak een statement, doe jezelf en alle puntjes jagers een groot plezier. Plaats langs de gehele route 125 filmkokertjes. Een revolutie in cache Nederland. 125 puntjes in een halve dag scoren, tientale geo d'ors zan tevreden kilocachers.... dit is een pure win-win situatie. Kan bijvoorbeeld de Flevopolder niet tot puntjes heaven gebombardeerd worden. Een stevige fietstocht van 100 kilometer 500 caches loggen tijdens een rit! Yes..... je mag meteen zo'n speciale coins 500 Founds aanschaffen! [/sarcastische mode uit] Als jij 'm niet gaat maken dan stel ik deze route zelf samen, niet omdat ik daar veel lol aan ga beleven maar puur om een statement te maken :-)
Sivota Geplaatst 18 maart 2009 Geplaatst 18 maart 2009 [sarcastische mode aan] Ik zou zeggen doe niet zo zuinig. Een tocht van 25 kilometer als je uitgaat van een minimale afstand van 200 meter tussen elke cache, dan val je ruim binnen de norm (eis) van GC.com 25000 meter / 200 meter = 125 caches! Ik zou zeggen maak een statement, doe jezelf en alle puntjes jagers een groot plezier. Plaats langs de gehele route 125 filmkokertjes. Een revolutie in cache Nederland. 125 puntjes in een halve dag scoren, tientale geo d'ors zan tevreden kilocachers.... dit is een pure win-win situatie. Kan bijvoorbeeld de Flevopolder niet tot puntjes heaven gebombardeerd worden. Een stevige fietstocht van 100 kilometer 500 caches loggen tijdens een rit! Yes..... je mag meteen zo'n speciale coins 500 Founds aanschaffen! [/sarcastische mode uit] Als jij 'm niet gaat maken dan stel ik deze route zelf samen, niet omdat ik daar veel lol aan ga beleven maar puur om een statement te maken :-) Graag wel even op andere wijze op de topic starter ingaan. Dit draagt niets bij. Sarcasme is niet nodig en een statement maken niet erg origineel (als ik zo de draadjes van de laatste tijd lees). Dat is allemaal toch wat anders dan een pittige discussie met verschil van mening.
Aanbevolen berichten