Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Jammer, dat iemand met een eigen gesproken mening dan weer als dankbare schoppaal word gebruikt, Geopatra moet zo langzamer hand al aardig wat eelt verzameld hebben om nog steeds tegen de steeds sterker wordende stroom in te zwemmen, hou vol zou ik zeggen je bent een van de weinigen die daar de moed en kunde voor hebben

Jammer, dat het debuggen niet meer door de ontmaagders gebeurt maar door .NL gekwalificeerde hunters bij cache leggers met te weinig zelfvertrouwen.

Jammer, dat er dan NA de proeflopers ook nog met veel tamtam en smilies een FTF STF TTF geclaimd word terwijl ze de never en nooit de eerste waren, laat staan dat je ook nog trots kan zijn als je dan echt helemaal te laat ben.

3x jammer, idee is dus mijn inziens rijp voor de prullenbak

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Sorry Barny, maar als ik jouw reactie lees heb je het verhaal blijkbaar helemaal niet begrepen.

Laat ik er vanuitgaan dat ik het dan niet voldoende begrijpelijk heb uitgelegd. Nog een poging:

Ten eerste wordt er tegen niemand aangeschopt (wie? waar?) Ik leg gewoon uit aan bijv. Geopatra en Goedweerloper e.a. wat precies bedoeld wordt.

Als Geopatra zich door mij geschopt voelt moet hij dat maar zeggen.

Dat blijkt overigens niet uit zijn antwoord, dus...als hij dat niet zo ervaart, waarom jij dan wel?

Ten tweede wordt er proefgelopen VOOR publcatie en alleen indien gewenst en alleen op verzoek van de legger. Wederom, te doen of te laten.

NL.gekwalificeerde hunters? wie heeft het daarover?

Iedereen kan zich aanmelden als proefloper, je wordt echt niet gekeurd.

Je hoeft ook beslist dat formulier niet perse te gebruiken, dat is alleen bedoeld om ook de proefloper wat pointers te geven.

(en ja..... dat kan ook gewoon met een bakkie koffie erbij in een gesprek met de cachelegger, natuurlijk. Ook het gebruik van "het formulier" is vrijblijvend en ook alleen maar bedoeld als ondersteunende service) Overigens is "het formulier" er nog niet eens, het is nog "een idee" want dit topic gaat over een idee.

Dus ik snap heel jouw probleem niet.

Als het jou uitkomt ga je tekeer tegen slechte caches, oprapers en noem maar op en wederom als het jou uitkomt, ga je tekeer tegen welwillende mensen die voor dat probleem naarstig naar oplossingen zoeken. Wat wil je nou eigenlijk?

Ik heb allang door dat het voor sommige mensen blijkbaar niet meevalt om zelfs maar eens te proberen een positieve reactie te geven.

...wie dat niet lukt, probeer dan op z'n minst opbouwend over het probleem mee te denken.

Vertel, hoe denk jij dan dat we het moeten aanpakken om de diverse ongenoegens binnen de Geocache community te lijf te gaan?

Afgeven op andermans inspanningen is zo makkelijk...ik weet er alles van...heb dat ook zo vaak gedaan.

Meedenken over oplossingen is een stuk moeilijker, dat is me wel gebleken sinds ik ook teammember ben.

Zeker als je op de achtergrond in PB's en mails of hier op het forum, wordt doorgezaagd (of botweg afgehakt) op elke beslissing die je neemt of elk idee waar je mee komt. Maar ik probeer het in elk geval wel.... en ik geef ook niet op...al moet ik soms ook tegen de stroom inroeien.

en dan zal ik die kennis en die kunde dan misschien niet hebben....maar waar zijn al die mensen die dat wel hebben?

Kijk, zolang ik die hier niet zie, of zolang die op het forum alleen maar negatief doen, blijven wij hier gewoon met die paar vrijwilligers proberen om er nog iets van te maken.

Jij ook? ....of kies je voor de makkelijke weg...

Jij vindt het idee rijp voor de prullenbak? Nou kom maar op zou ik zeggen, want als je dat denkt heb jij vast een beter idee. Ik ben benieuwd.

Geplaatst

Het idee: :thumbup:

Als dit kan bijdragen aan 'kwalitatief' betere (nieuwe) caches, waarom niet? Iedereen denkt dat zijn cache goed in elkaar zit, tips zouden deze nog beter kunnen maken.

Je hoeft als proefloper niet gelijk al je geheimen bloot te geven!

(ik ben er vanuit gegaan dat de proefloper meer ervaren is dan diegene waar hij/zij de cache voor gaat proeflopen)

Ik denk dat de cachers met een aanzienlijk aantal gevonden caches en/of zelf gelegde caches hier iets (goeds) van kunnen maken.

Geplaatst
Formulier? Wat is er mis met een gesprek tussen cachelegger en proefloper om af te spreken wat je van elkaar verwacht? Lijkt mij ook nog veel gezelliger.

Ja. Niks, het is ook niet ter vervanging, maar ter aanvulling bedoeld. Kan net zo gezellig zijn!!! :blush:

Geplaatst
Originaliteit? Nou kom daar maar eens mee aan na 8 jaar geocaching in Nederland.

Kom maar eens langs in 't Utrechtse dan!

GeoVlinder: ik begrijp je idee niet helemaal.

Is je plan om een soort standaardisatie in het proeflopen van caches te organiseren?

(ik heb het gevoel dat ik het eerste deel van een bestaande discussie mis)

Geplaatst
Originaliteit? Nou kom daar maar eens mee aan na 8 jaar geocaching in Nederland.

Kom maar eens langs in 't Utrechtse dan!

GeoVlinder: ik begrijp je idee niet helemaal.

Is je plan om een soort standaardisatie in het proeflopen van caches te organiseren?

(ik heb het gevoel dat ik het eerste deel van een bestaande discussie mis)

Niet zozeer een "eerste deel", maar dit topic is wel een afgesplitste discussie, die is ontstaan in dit topic

.

Geplaatst
Jammer, dat iemand met een eigen gesproken mening dan weer als dankbare schoppaal word gebruikt, Geopatra moet zo langzamer hand al aardig wat eelt verzameld hebben om nog steeds tegen de steeds sterker wordende stroom in te zwemmen, hou vol zou ik zeggen je bent een van de weinigen die daar de moed en kunde voor hebben

Jammer, dat het debuggen niet meer door de ontmaagders gebeurt maar door .NL gekwalificeerde hunters bij cache leggers met te weinig zelfvertrouwen.

Jammer, dat er dan NA de proeflopers ook nog met veel tamtam en smilies een FTF STF TTF geclaimd word terwijl ze de never en nooit de eerste waren, laat staan dat je ook nog trots kan zijn als je dan echt helemaal te laat ben.

3x jammer, idee is dus mijn inziens rijp voor de prullenbak

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Ah Moisigneur Barny,

Geloof me dat ik jou kritiek zeer serieus neem (als nog redelijk nieuwe cache-loper (al ken ik het fenomeen al een paar jaar langer)). Het is ook de reden dat ik nog geen caches van mezelf uit heb gelegd (ondanks de ideeen die ik heb en nog steeds blijven stand houden ondanks kwaliteits caches als "Groeten uit Limburg" (een aanrader, trust me)) (OK, ik heb 4 caches overgenomen omdat ik het thema leuk vond en ik het een uitdaging vond / vind om de caches te verbeteren).

Maar... Barny ... Hoe zou JIJ willen dat nieuwe cachers leren om kwaliteitscaches te leggen. Want zoals jij al eens aangegeven hebt is er een kans dat een nieuwe cacher bij te veel hondestront caches geneigd is of - om af te haken - of - om zelf een hondestront cache neer te leggen.

Als ik het goed heb begrepen is de bedoeling van proeflopers om te voorkomen dat er hondestront-caches ontstaan (vandaar dat ik in een ander draadje jou naam heb genoemd als KWALITEITS-cache controleur)

PROOF ME WRONG.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...