Spring naar bijdragen

Kan ik sneller en beter geocachen?


Megbob

Aanbevolen berichten

Beste cachers hier weer een vraag aan jullie!!!

Ik ben inmiddels begonnen met het cachen en heb de eerste 11 caches binnen.

Ik vind het leuk maar het kan volgens mijsneller.

Ik heb een GEKO 301 en daar voer ik de coordinaten van de waypoint in. Vervolgens kan het voorkomen dat er bijvoorbeeld een sloot tussen zit of een snelweg. Hoe kan ik dit op voorhand weten? Ik heb ook gekeken op Mapsource maar daar zie je ook geen wegen of rivieren? Moet ik dan een andere GPS aanschaffen? Heeft iemand advies? :D

 

tja ik vrees van wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Die bevat kleurenkaarten van de Topografische Dienst op schaal 1:50.000. Daarmee kan je heel goed je route voorbereiden.

 

Ik ben even de naam kwijt, maar er is een cacher die zonder GPS, maar lekker ouderwets met papieren topokaarten, lineaaltje en kompas caches doet. Gewoon lekker back to basic cachen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Google earth heb je ws nix aan als je in het veld bent.

Maar zoals anderen al zeiden, blijf voorlopig lekker bij je Gekko. Ik heb net pas een HcX aangeschaft, maar dit om verschillende redenen. Niet special voor caching, dat is nog steeds het leuxt zonder kaart. Ik gebruik mijn kaarten vnl. voor trektochten.

 

Gewoon lekker doorgaan dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken beide... De T-Bones hebben ook nog altijd een Etrex Legend (8mb) naast hun GPSmap60Cx. Omdat in de Legend maar beperkt kaarten gaan hebben we een keer gecached (de 60Cx was uitgeleend) op de grens van waar de kaarten ophielden. Het ene moment had je dus wel een kaart, even later niet meer. Da's humor... Maar wij vonden het cachen zonder kaart -en dus alleen met je track en je waypoints- eigenlijk heel leuk. Het wordt er een stuk spannender van, daar waar de electronica anders alle onzekerheden voor je wegneemt. Je moet ineens weer op de omgeving letten... Het hangt er maar van af hoe goed je daar tegen kunt en waar jij je kick van krijgt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt het zelf al door. Als je een traditional zoekt kijk je eerst even op google maps. Als je een multi gaat lopen kom je niet zo vaak voor verrassingen. Wij lopen nu ruim een jaar met de garmin explorist 100 (zeer eenvoudige) en ik hoef echt geen kaart erop.

 

Toevallig hebben we sinds een week een nieuwe Garmin als autonavigatie die ook op coördinaten werkt, en DAT is nu net makkelijk om het beginpunt te vinden met de auto :D Verder gaat dat ding alleen mee voor het geval de Explorist het zou begeven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...