Spring naar bijdragen

Wie Kent Xt400?


Furcas

Aanbevolen berichten

Is er iemand die xt400 kent? Of is er iemand die de cache Pic d'Aurelle (door xt400 geplaatst) gedurende een kort geocache-bestaan heeft gevonden? Deze cache ligt in het zuiden van Frankrijk en is tussen eind juni en eind juli diverse keren gevonden, ook door Nederlandse cachers. De exacte lokatie ken ik niet, maar de cache lag vlak bij La Vigie (GC7A2) in het Forêt Domaniale de l'Estérel tussen Cannes en Fréjus.

 

Enkele cachers die niet de door de plaatser aangegeven route hebben gevolgd maar al bushwackend in een zo recht mogelijke lijn op de cache af zijn gegaan hebben geklaagd over de gevaarlijke route naar de cache. Hierop heeft xt400 de cache gearchiveerd. Helaas zaten er nog enkele GeoCoins in, waaronder één van mij (TB1BWGT). Sindsdien reageert xt400 niet op PM's of e-mail (emailadres verwijderd door moderator). Hij blijkt niet aktief te zijn op het Franse of Italiaanse forum. Wel is het geocaching-account van xt400 nog actief want afgelopen week heeft hij nog op de geocaching-website ingelogd.

 

Is er misschien iemand die afgelopen zomer Pic d'Aurelle heeft gevonden? Of iemand kent die Pic d'Aurelle heeft gevonden? Ik ben op zoek naar het GC-nummer van deze cache zodat ik de eindcoördinaten kan achterhalen wanneer ik geen contact krijg met xt400.

 

Alle hulp is welkom.

 

Met vriendelijke groet,

Furcas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bij xt400 staat een cache met die naam niet in zijn lijst, wat normaal gesproken bij een gearchiveerde cache wel zo zou moeten zijn.

Een speurtochtje op het wereldwijde web heeft me geleid naar deze lijst van gearchiveerde Franse caches.

Ook daar staat de genoemde cache er niet tussen, terwijl als ie ooit actief is geweest en daarna gearchiveerd dat wel het geval zou moeten zijn.

Er bestaan sporadisch caches die na archivering volledig uit de bij gc.com opvraagbare lijsten verwijderd worden, maar dan nog zou hij op de door de Franse site aangemaakte lijst van geacrhiveerde caches moeten voorkomen.

Xt400 heeft je TB gedropt in een cache die niet opvraagbaar is, ook niet in de lijst van actieve franse caches voorkomt, niet in de lijst van xt400's caches voorkomt en ook niet voorkomt in de lijst van gearchiveerde Franse caches.

Het lijkt er eerder op dat het een cache is die nooit gepubliceerd is???

 

Ik ben erg benieuwd of de TB ergens boven water gaat komen.

Never give up hope. :thumbup:

Greetz Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Bloodwoosj, de lijst met gearchiveerde caches had ik nog niet gevonden. Wel weet ik zeker dat de cache destijds geplaatst is door xt400. Hierover heb ik even voor kerst per e-mail contact gehad met een Franse reviewer. Veel informatie kon/ mocht hij natuurlijk niet geven, maar hij heeft wel bevestigen dat Pic d'Aurelle een cache van xt400 is/ was. En ja, ook ik ben bijzonder benieuwd of Furcas' Lighthouse Coin (TB1BWGT) nog verder zal reizen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij xt400 staat een cache met die naam niet in zijn lijst, wat normaal gesproken bij een gearchiveerde cache wel zo zou moeten zijn.

Een speurtochtje op het wereldwijde web heeft me geleid naar deze lijst van gearchiveerde Franse caches.

Ook daar staat de genoemde cache er niet tussen, terwijl als ie ooit actief is geweest en daarna gearchiveerd dat wel het geval zou moeten zijn.

Er bestaan sporadisch caches die na archivering volledig uit de bij gc.com opvraagbare lijsten verwijderd worden, maar dan nog zou hij op de door de Franse site aangemaakte lijst van geacrhiveerde caches moeten voorkomen.

Xt400 heeft je TB gedropt in een cache die niet opvraagbaar is, ook niet in de lijst van actieve franse caches voorkomt, niet in de lijst van xt400's caches voorkomt en ook niet voorkomt in de lijst van gearchiveerde Franse caches.

Het lijkt er eerder op dat het een cache is die nooit gepubliceerd is???

 

Ik ben erg benieuwd of de TB ergens boven water gaat komen.

Never give up hope. :thumbup:

Greetz Bloodwoosj.

 

ja ik om tot de zelfde conclusie als Bloodwoosj

ik kan nergens vinden dat de cache Pic d'Aurelle gepubliceerd was

wel dat de coin daar gedropt was.

ik hoop voor je dat de coin weer opduikt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14-07-2008 gepubliceerd

14-07-2008 Retracted: "Problème de proximité avec une autre cache"

17-07-2008 Gearchiveerd vanwege het uitblijven van een reactie.

 

Vreemde gang van zaken. De cache is dus teruggetrokken omdat het boven op een andere cache ligt (3 meter verschil). Het had dus niet eens online mogen komen.

 

Als een cache retracted wordt, oftewel teruggetrokken, zit het weer in de review en is daarom voor niemand meer zichtbaar behalve eigenaar en reviewers.

 

De cache is door niemand gevonden omdat waarschijnlijk de cache maar even gepubliceerd is geweest. xt400 heeft verder nergens meer op gereageerd. De coin zit er dus al vanaf het begin in, geplaatst door xt400, nooit gevonden en hij doet niets meer met zijn cache. Of de coin ligt nog steeds ter plaatse, wat ik betwijfel, of de coin ligt bij xt400 thuis als souvenier.

 

xt400 heeft nog steeds de mogelijkheid om de cache opniew opnieuw (ergens anders) te plaatsen en het dan opnieuw ter review aan te bieden, maar dan moet hij wel de reviewer eerst verzoeken de cache weer uit het archief te halen. Dat staat tenminste in de archiveringsnote van de reviewer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Xaa en Kruimeldief bedankt. Het is mij nou in elk geval duidelijk wat er met deze cache is gebeurd afgelopen zomer. Er zit niets anders op dan af te wachten tot xt400 de cache herplaatst of de GeoCoins die hij sindsdien in bezit heeft weer dropt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet mogelijk dat het hele schatje nog gewoon daar ligt waar die werd gevonden?

 

Rond Huizen (tafelberg multi) heeft ook eens iemand een (aantal) cache(s) naar het archief gedaan. Vervolgens werd ie nog gewoon vrolijk een aantal keren gevonden omdat ie niet fysiek werd verwijderd. Wellicht is dit ook het geval. Heb je over 100 jaar een mooi bericht over een spectaculaire vondst in Frankrijk. Als je de coords hebt is het wellicht een leuke voor iemand die eens die kant op gaat.......

 

Sterkte..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...