schoss Geplaatst 17 januari 2009 Geplaatst 17 januari 2009 Projecteren vanuit meerdere WP's is mij nog niet geheel duidelijk. Op de Mapsourcekaart is het geen probleem om b.v. vanuit 3 WP's de opgegeven afstand naar de cache te bepalen en het snijpunt dan daarvan te nemen. Maar ik dacht op de GPS Map 60 Cx er uit te komen via Gevarenzone maar hoe krijg ik dan de 3 stralen zichtbaar om het snijpunt te bepalen. Ik heb de 3 WP's ingegeven met bij elk WP de daarbij behorende afstand maar dan? Met de GPS in de hand komt men door het gehele cacheland. http://www.schoss.web-log.nl
Krijgertjes Geplaatst 17 januari 2009 Geplaatst 17 januari 2009 Projecteren vanuit meerdere WP's is mij nog niet geheel duidelijk. Op de Mapsourcekaart is het geen probleem om b.v. vanuit 3 WP's de opgegeven afstand naar de cache te bepalen en het snijpunt dan daarvan te nemen. Maar ik dacht op de GPS Map 60 Cx er uit te komen via Gevarenzone maar hoe krijg ik dan de 3 stralen zichtbaar om het snijpunt te bepalen. Ik heb de 3 WP's ingegeven met bij elk WP de daarbij behorende afstand maar dan? En dan (als ik me goed herinner) naar de kaart gaan. Ik ben er in het veld wel enige tijd mee bezig geweest en uiteindelijk GC1GWMW er wel mee gevonden. De lijnen zijn wel erg dun en de stapgrootte is 10 meter. Succes.
Miniatuur Geplaatst 17 januari 2009 Geplaatst 17 januari 2009 Maar ik dacht op de GPS Map 60 Cx er uit te komen via Gevarenzone maar hoe krijg ik dan de 3 stralen zichtbaar om het snijpunt te bepalen. Ik heb de 3 WP's ingegeven met bij elk WP de daarbij behorende afstand maar dan? Wij hadden dat probleem ook met onze 60 CSX. Maar via dit forum is het bij ons duidelijk geworden. Er is dus ergens een draadje daarover. Wij moesten een paar wijzigingen aanbrengen in de instellingen. En toen konden we de cirkels zien. Dus even zoeken in het forum geeft misschien duidelijkheid.
Miniatuur Geplaatst 17 januari 2009 Geplaatst 17 januari 2009 Ik heb nog even gezocht. Als je in het forum kijkt bij Newbie vragen, blz. 4 en onderwerp: snijpunten van lijnen maken. Als je dan het hele draadje leest vind je de aanpassing die wij moesten maken om de cirkels zichtbaar te krijgen. Succes
Peetee Geplaatst 17 januari 2009 Geplaatst 17 januari 2009 Ik heb nog even gezocht. Als je in het forum kijkt bij Newbie vragen, blz. 4 en onderwerp: snijpunten van lijnen maken. Als je dan het hele draadje leest vind je de aanpassing die wij moesten maken om de cirkels zichtbaar te krijgen. Succes Via deze link kom je bij het draadje waar Miniatuur op doelt.
schoss Geplaatst 19 januari 2009 Auteur Geplaatst 19 januari 2009 Bedankt voor de reactie's. Alle tips, ook de eerdere, geprobeerd maar echt ik krijg steeds geen cirkels. Zoals gezegd wel op het scherm. Maar in het veld??
Miniatuur Geplaatst 19 januari 2009 Geplaatst 19 januari 2009 Heb je gekeken naar de instellingen bij "eigen waypoint" en dan bij het vlaggetjes symbool? Dat was bij ons het probleem. Maar in het veld maken we nog wel gebruik van een vergrootglas en niet te veel inzoomen. Dus eerder uitzoomen. En dan moeten ze zichtbaar (wel heel dun) worden.
gpsgek Geplaatst 20 januari 2009 Geplaatst 20 januari 2009 (bewerkt) Met GCTool kun je heel eenvoudig een benadering van het snijpunt uitrekenen. Momenteel ben ik bezig het algoritme van de LLC-module aan te passen zodat het resultaat wat nauwkeuriger wordt. Als dat werkt kun je dit soort dingen uitrekenen met een nauwkeurigheid minder dan een milimeter op de WGS84 ellipsoïde. Ook snijpunten van cirkels zullen in de nabije toekomst beschikbaar zijn In het veld is het het makkelijkst en nauwkeurigst om het wiskundig op te lossen. Je transformeert de coördinaten naar RD en berekend het punt gewoon in het platte vlak. Op je GPS kun je het ook proberen te schatten wanneer je vier coördinaten hebt: - Zet de vier coördinaten als waypoints in je gps: a b c d - Maak een route aan, met achtereenvolgens de punten a - d - b- c - Toon de route op de kaart - Beweeg met je cursor naar het kruispunt van de lijnen tussen a-d en b-c en maak er een nieuw waypoint aan, dit is het snijpunt 20 januari 2009 bewerkt door gpsgek
smeule Geplaatst 20 januari 2009 Geplaatst 20 januari 2009 Met GCTool kun je heel eenvoudig een benadering van het snijpunt uitrekenen. Momenteel ben ik bezig het algoritme van de LLC-module aan te passen zodat het resultaat wat nauwkeuriger wordt. In het veld is het het makkelijkst en nauwkeurigst om het wiskundig op te lossen. Je transformeert de coördinaten naar RD en berekend het snijpunt gewoon in het platte vlak. Op je GPS kun je het ook proberen te schatten: - Zet de vier coördinaten als waypoints in je gps: a b c d - Maak een route aan, met de punten a - d - b- c - Toon de route op de kaart - Beweeg met je cursor naar het kruispunt van de lijnen en maak er een nieuw waypoint aan Werkt GC-Tool ook met een gevarenzone? 2 coordinaten zijn bekend en het te berekenen coordinaat ligt op 1253 mtr van A en 765 mtr van B. Dit kan je op je GPS simuleren door de gevarenzone te gebruiken.
Aanbevolen berichten