Spring naar bijdragen
  • 0

Mapsource updeet

Vraag

Geplaatst

http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=209

MapSource software version 6.15.3

as of January 15, 2009

Download (61.04 MB)

View download instructions and system requirements

Notes:

* WARNING: This software will not work unless you already own a MapSource product.

* This version of MapSource no longer supports Windows 98, Windows Me, and Windows NT.

* Works with Windows Vista.

Change History

Changes made from version 6.14.1 to 6.15.3:

* Fixed an issue where blank map tiles are left on the screen.

* Fixed an issue with redrawing the map after a detail level change.

* Enhanced the drawing of roads to better distinguish primary from secondary roads.

* Added the ability to adjust symbol size of icons.

* Fixed the display of spot soundings in Marine maps.

* Fixed an issue with areas getting highlighted inadvertently.

* Fixed 'Move Waypoint', 'Insert Route Section', and 'Extend Route' capabilities from right-click context menus.

* Fixed an issue with water regions getting clipped.

* Limited 'Nearest Features' to only displayed maps.

* Fixed overlapping copyright information for certain maps.

* Fixed the display of certain Marine icons in the 'Find Nearest Places' dialog.

* Fixed an issue with improper amenities getting displayed for 'Exit Properties'

* Modified the color used for bathymetric lines.

* Enhanced the look of dashed and dotted lines.

* Enhanced sizes of certain labels.

* Enhanced the look of road shield icons.

* Fixed an issue when using certain find operations.

* Fixed an issue where changing the font would result in no labels being displayed.

* Fixed an issue with using the Roads & Rec 2.1 Hawaii and Alaska product

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Hebbe jullie ook problemen met routes die opgeslagen zijn in GPX-formaat. Als ik routes wijzig en ze daarna opsla en de volgende dag opnieuw open of ik ze overzet naar de GPS krijg ik onderstaand resultaat. Ook op de GPS gebeurt dit dus. Makkelijk rijden toch!!

214uiwl.jpg

• 0
Geplaatst

Ik lees het allemaal al weer.

Het is de heren van Garmin wederom niet gelukt om een goed en stabiel product neer te zetten.

Telkens mankeert er wel wat aan.

Wat me het meest (al jaren) stoort is dat er geen keuze is waar het product te installeren.

Geld voor de kaarten en Mapsource zelf.

Bij ieder normaal stukje software is dit in te stellen.

Zo houd ik mijn C patitie schoon en komt de data allemaal op D te staan.

Tot nu toe alleen kunnen ontdekken bij CN NT 2008.

Jammer.

Waarom zijn de producten niet downwards compatible.

Kaarten die op een oude versie draaiden moeten toch gewoon moeiteloos op een nieuwe versie kunnen draaien!!!

Jammer.

Regelmatig komen er Beta versies uit van Mapsource. Het lijkt echter dat met de feedback van de gebruikers weinig of niks gedaan wordt.

Jammer.

En dan heb ik het nog helemaal niet gehad over de 'wurg' theorien die ze bij kaarten hanteren.

Kaarten mogen alleen op 1 of 2 (afhankelijk van type kaart) worden geinstaleert.

Je bedenkt je dan nog wel even voordat je een nieuwe GPS koopt want je bent dan ook weer gelijk nieuwe kaarten nodig.

Jammer.

Ger@ld

• 0
Geplaatst
Die update naat 6.15 gaf dezelfde problemen als 6.14 maar met hulp van Peetee die hier dit beschikbaar stelt is het op te lossen. Lees in ieder geval dit draadje.

En op deze wijze heb ik 6.15 aan de gang gekregen en hoop dat alles nu blijft werken.

Omdat ik gelezen had dat 6.14 problemen geeft die maar even overgeslagen. Probleemloos 6.15 geïnstalleerd. Is wat trager dan 6.13 maar zier er wel mooier uit.

De kaart wordt nu nier meer recht van boven geprojecteerd maar onder een hoek (zo lijkt het); ik kan niet vinden hoe je dit kan instellen. Is daar een optie voor; ik ben gewend aan recht van boven naar beneden kijken.

Gisteren ook 6.15 geïnstalleerd. Ook de runtime error, maar met het programma'tje van Peetee was dit zo opgelost (bedankt Peetee!!). Ik vind het er ook veel beter uit zien dan 6.13. Is er iemand die al een antwoord heeft op de vraag van Sigmasailor m.b.t. het onder een hoek zien van de kaart? Het leek erop alsof dit te zien was bij topo Nederland, maar bij topo USA was het niet zo...

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Het is de heren van Garmin wederom niet gelukt om een goed en stabiel product neer te zetten.

Wat me het meest (al jaren) stoort is dat er geen keuze is waar het product te installeren.

Jammer.

Wat mij dwars zit is dat je de kaarten alleen kunt gebruiken met administratie rechten in Windows XP. Volgens de aanbeveling van Microsoft log ik alleen als administrator in om onderhoud te plegen aan mijn PC. Voor het normale werk gebruik ik een ander account, zonder administratie rechten, als een soort beveiliging tegen mijzelf en tegen software die anders achter je rug om wordt geïnstalleerd.

Voor Mapsource moet ik inloggen als administrator, anders werken de kaarten niet. Ik heb bij Garmin om raad gevraagd, maar dit blijkt zo de bedoeling te zijn. Blijkbaar is dit programma niet bedoeld voor de gebruiker. :rolleyes:

bewerkt door wirholt
  • 0
Geplaatst

Jammer.

Wat mij dwars zit is dat je de kaarten alleen kunt gebruiken met administratie rechten in Windows XP. Volgens de aanbeveling van Microsoft log ik alleen als administrator in om onderhoud te plegen aan mijn PC. Voor het normale werk gebruik ik een ander account, zonder administratie rechten, als een soort beveiliging tegen mijzelf en tegen software die anders achter je rug om wordt geïnstalleerd.

Voor Mapsource moet ik inloggen als administrator, anders werken de kaarten niet. Ik heb bij Garmin om raad gevraagd, maar dit blijkt zo de bedoeling te zijn. Blijkbaar is dit programma niet bedoeld voor de gebruiker. :rolleyes:

Als jullie toch zoveel bezwaar hebben tegen de werking van de pc waarom kopen jullie dan toch steeds weer zo'n ging?

kijk toch eens naar de fruit mand (de appel) want 90% van jullie klachten heb ik geen last van met de mac.

• 0
Geplaatst
Als jullie toch zoveel bezwaar hebben tegen de werking van de pc waarom kopen jullie dan toch steeds weer zo'n ging?

kijk toch eens naar de fruit mand (de appel) want 90% van jullie klachten heb ik geen last van met de mac.

Omdat 90% van de dingen die ik op de pc voor mijn werk doe niet met een stuk fruit kunnen.;

• 0
Geplaatst

Jammer.

Voor Mapsource moet ik inloggen als administrator, anders werken de kaarten niet. Ik heb bij Garmin om raad gevraagd, maar dit blijkt zo de bedoeling te zijn. Blijkbaar is dit programma niet bedoeld voor de gebruiker. :thumbup:

Goed lezen aub. :rolleyes:

Ik heb niets tegen de werking van een PC. Het idee van Microsoft is prima. Luisterde Garmin daar ook maar naar.

• 0
Geplaatst

hmmm.. jullie hebben alemaal problemen die ik echt niet zie,

heb de allerlaatste mapsource, 2009 versie van de kaarten, topo enz enz onder vista Ulimate e geen problemen. Ben ingelogd als een normale gebruiker en kan alles doen wat ik wil.

dat over die licentie van die kaarten daaar is om heen te komen, normaal koop je een kaart bij een device zoals een nuvi of een csx. In dat geval is de licentie aan het apparaat gekoppeld. Koop je een kaart los dan is die kaar niet aan een apparaat gekoppeld en indien je dit wel doet, kun je bij Garmin de codes krijgen om dit te veranderen.

Ik heb er nog nooit last mee gehad.

JK

• 0
Geplaatst

Ik heb Mapsource geupdated maar nu heb ik een probleem . Als ik bijvoorbeeld met de kaarten wil gaan schuiven ,via die handeltjes rechts en onder dan ben ik gelijk mijn kaart materiaal kwijt.

Ik kan ze later wel weer terug vinden door te slepen en uit te zoomen.

Maar het is wel lastig als ik de kaart wil opschuiven.

Kent iemand anders dit probleem?

• 0
Geplaatst

Ik schuif of sleep normaal gesproken altijd door met het handje schuiven (linkermuisknop en schuiven). Afhankelijk van zoomniveau maak je klein of grotere verplaatsing.

Ook doe ik dit wel door op de pijltjes te klikken in de navigatiebalken. Als ik de schuifbalk gebruik gaat het meestal te snel en kan je het beeld verliezen, ik vermoed dat dit is wat bij jou gebeurd. Heb het zojuist uitgeprobeerd en ook ik verlies dan mijn kaart.

• 0
Geplaatst

Oke ik ben dus niet de enige . Ik dacht dat er iets niet goed zat( dat zal waarschijnlijk ook wel zo zijn) .

Je hebt gelijk het gaat dan meestal ook te snel , maar soms wil ik wel eens naar de andere kant van het land en dan gebruik ik de schuifbalk.

Bedankt voor je reactie "langzaam". :rolleyes:

• 0
Geplaatst

Ik doe vast iets fout.

Heb de aangepaste waypointsymbolen in de map c:/garmin gezet maar hij ziet ze nog steeds niet?

• 0
Geplaatst
Ik doe vast iets fout.

Heb de aangepaste waypointsymbolen in de map c:/garmin gezet maar hij ziet ze nog steeds niet?

Ik had dat ook: vanuit gsak een export gemaakt naar mapsource, en ik zag geen symbooltjes. Echter, als ik mapsource afsluit, en daarna hetzelfde bestand weer open in mapsource, dan zag ik de symbolen wel...

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...