Spring naar bijdragen

PQ's gebaseerd op bookmarks


robenada

Aanbevolen berichten

Ik gebruik pqloader.gsk in GSAK maar loop tegen het probleem aan dat ik Pocket Queries van gc.com, die gebaseerd zijn op bookmarks, in gpx formaat binnenkrijg in plaats van in zip formaat. Bij de "gewone" Pocket Queries kun je aangeven dat je de PQ in zip formaat wilt, maar bij PQ gebaseerd op bookmarks blijkbaar niet. Is er iemand die weet of je dit misschien toch in kunt stellen of is er iemand die PQ's op basis van bookmarks wel in zip formaat ontvangt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik gebruik pqloader.gsk in GSAK maar loop tegen het probleem aan dat ik Pocket Queries van gc.com, die gebaseerd zijn op bookmarks, in gpx formaat binnenkrijg in plaats van in zip formaat. Bij de "gewone" Pocket Queries kun je aangeven dat je de PQ in zip formaat wilt, maar bij PQ gebaseerd op bookmarks blijkbaar niet. Is er iemand die weet of je dit misschien toch in kunt stellen of is er iemand die PQ's op basis van bookmarks wel in zip formaat ontvangt?

 

Ik ken de macro pqloader niet, heb je een linkje? Met de in GSAK ingebouwde manier om PQs in te lezen maakt het ook niet uit of de PQ wel/niet gezipt is, waarom gebruik je die methode niet om de PQ in te lezen?

 

Als ik een PQ maak gebaseerd op een bookmark lijst (zojuist voor de allereerste keer gedaan) dan komt de PQ wel gezipt binnen. Ik zie geen optie om zelf te kiezen voor ZIP of GPX formaat zoals je dat bij de normale PQs wel hebt.

bewerkt door Wammus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Draadje verplaatst naar het GSAK forum.

Waarom is dit draadje naar het gsak forum verplaatst? Het gaat niet om gsak maar het gaat er om of PQ's gebaseerd op bookmarks in gc.com al dan niet in zip formaat worden aangeleverd. Wat leest iedereen toch slecht! De vraag gaat dus over gc.com!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je onderstaande aangevinkt hebt dan is de keuze om het bestand te zippen toch niet nodig?

 

gsak_3_aangevinkt.jpg

 

 

edit: :lol1: Ik vondt het meer op zijn plaats in het GSAK forum dan in software/diverse.. ik zou kunnen schrijven wat post iedereen toch slecht. Maar in ieder geval hoop dat je er wat aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik pqloader.gsk in GSAK maar loop tegen het probleem aan dat ik Pocket Queries van gc.com, die gebaseerd zijn op bookmarks, in gpx formaat binnenkrijg in plaats van in zip formaat. Bij de "gewone" Pocket Queries kun je aangeven dat je de PQ in zip formaat wilt, maar bij PQ gebaseerd op bookmarks blijkbaar niet. Is er iemand die weet of je dit misschien toch in kunt stellen of is er iemand die PQ's op basis van bookmarks wel in zip formaat ontvangt?

Voorzover ik kan zien is het inderdaad niet mogelijk om in te stellen dat het gezipt moet worden. Kennelijk iets dat door groundspeak over het hoofd is gezien tijdens de implementatie.

Beetje jammer wel, want daardoor wordt de email onnodig groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorzover ik kan zien is het inderdaad niet mogelijk om in te stellen dat het gezipt moet worden. Kennelijk iets dat door groundspeak over het hoofd is gezien tijdens de implementatie.

Beetje jammer wel, want daardoor wordt de email onnodig groot.

 

Komt het bestand bij jullie ook binnen als een GPX dan? Bij mij namelijk als ZIP file... Ifso; dan moet er toch ergens iets in te stellen zijn!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorzover ik kan zien is het inderdaad niet mogelijk om in te stellen dat het gezipt moet worden. Kennelijk iets dat door groundspeak over het hoofd is gezien tijdens de implementatie.

Beetje jammer wel, want daardoor wordt de email onnodig groot.

 

Komt het bestand bij jullie ook binnen als een GPX dan? Bij mij namelijk als ZIP file... Ifso; dan moet er toch ergens iets in te stellen zijn!?

Inderdaad komt ie gezipt binnen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt iedereen. We weten nu dat de PQ op basis van bookmarks bij sommigen als zip file in de mail komt en bij anderen als gpx file, zonder dat dit is in te stellen. We zullen het eens op het forum van gc.com vragen hoe dit kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt iedereen. We weten nu dat de PQ op basis van bookmarks bij sommigen als zip file in de mail komt en bij anderen als gpx file, zonder dat dit is in te stellen. We zullen het eens op het forum van gc.com vragen hoe dit kan.

 

Goed, maar dat neemt niet weg dat ik er nog steeds van overtuigt ben dat het niet uit moet maken of je een GPX of ZIP binnenkrijgt. GSAK kan met beide overweg.

Wil je misschien de code van de macro posten? (evt via mail?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt iedereen. We weten nu dat de PQ op basis van bookmarks bij sommigen als zip file in de mail komt en bij anderen als gpx file, zonder dat dit is in te stellen. We zullen het eens op het forum van gc.com vragen hoe dit kan.

 

Goed, maar dat neemt niet weg dat ik er nog steeds van overtuigt ben dat het niet uit moet maken of je een GPX of ZIP binnenkrijgt. GSAK kan met beide overweg.

Wil je misschien de code van de macro posten? (evt via mail?)

 

Het gaat om de macro pqloader.gsk van redroo pqloader.gsk

Blijkbaar was ik de eerste die hier tegenaan liep. Op zich is het probleem weer niet zo groot. Alle andere PQ's leest de macro feilloos in. Alleen de PQ gebaseerd op bookmarks moet ik dan even via een andere macro inlezen :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat om de macro pqloader.gsk van redroo pqloader.gsk

 

Cool! Dat lijkt me een erg handig scriptje! Heb je het berichtje van de maker gezien dat er "today" is bijgekomen?:

Both .Zip and .Gpx files are now supported when loading, conditional to file names following the naming rule

Wellicht is hiermee je probleem opgelost?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...