Spring naar bijdragen

Foto's als logeis; Wat vinden jullie ervan?


gimli

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.. het valt me de laatste tijd op dat steeds meer mensen "eisen"dat je een foto maakt van jezelf met de cache of hitchhiker voor je dingen kan loggen..

is dat wel eerlijk? je bent bijna gedwongen dan nog een digicam te kopen.. Hoe denken jullie daarover? mij staat het een beetje tegen eerlijk gezegd...

 

 

even een gedachte zo tussendoor...

 

 

Gimli :hehe:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je als verstopper eist dat er een foto wordt gemaakt, dan moet deze ook maar de camera regelen, lijkt me. Foto's nemen natuurlijk digitaal nogal wat ruimte in beslag. Ik neem aan dat het de bedoeling is dat deze dan ook via www.geocaching beschikbaar komen. Ik weet niet hoe de beheerders denken over opslagcapaciteit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Scannen van een print kan ook. Vaak wil de maker van de cache het scannen wel voor zijn rekening nemen, als de hunter daartoe zelf niet bij machte is.  En wat heet verplicht.... het is niet verplicht de desbetreffende cache te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, ik heb al een digitale camera. En dan is het wel heel makkelijk. Bovendien kun je nog eens wat leuke foto's bij  caches maken die je dan dezelfde dag nog op internet kunt zetten. Leuk als je met een groep mensen bent wezen geocachen.

Er zijn trouwens een aantal virtuele caches waar je een foto van de coordinaten op je GPS moet maken. Die zijn zonder digitaal fototoestel niet te doen. Ik had gisteren 20 foto's nodig voordat ik de coordinaten goed had van Product of Parts(ze verspringen nogal eens net een duizendste minuut).

Wat betreft serverruimte: de foto's mogen niet groter zijn dan 100k. Dan moet je heel veel foto's maken om de server vol te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het helemaal met Gimli eens en was dus niet van plan om die reden een camera te gaan kopen. Vindt het ook een klein beetje te ver gaan trouwens. Een fot is leuk als je dat zelf wilt, maar daar moet je niet toe verplicht worden.

Dat er gesteld wordt dat je die caches dan maar links moet laten liggen vind ik een klein beetje kort door de bocht. Volgens mij is het forum ervoor om dat soort zaken bespreekbaar te maken en meningen te creëren. Tevens wordt dit volgens mij ter discussie gesteld, omdat daar een bepaalde wildgroei in is.

 

Goed onderwerp  :exclamation:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit 't dan met caches waar je een bootje voor nodig hebt?

.............. en klimmateriaal?

.............. en een auto?

.............. snorkel / duik uitrusting?

................ waaR je entree moet betalen om er bij te komen?

...........en die waar je een gps met de mogelijkheid een usergrid in te voeren voor nodig hebt?

 

Er blijkt zat "wildgroei" te zijn.................... of is dit nu juist het leuke aan geocaching, dat alles kan en mag totdat het tegendeel wordt bewezen door zelfregulering?

 

Persoonlijk baal ik er ook even van als iemand mijn cache op Brownsea Island in de UK logt [na 7 maanden onaangeroerd te zijn geweest] en dan zelf op dat eiland FF 3 virtuele caches maakt, maar dan denk ik ook, tja dat is de risico van 't vak.

 

ZONNIG SPOOR,  :P , ZUURTJE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit 't dan met caches waar je een bootje voor nodig hebt?

.............. en klimmateriaal?

.............. en een auto?

.............. snorkel / duik uitrusting?

................ waaR je entree moet betalen om er bij te komen?

...........en die waar je een gps met de mogelijkheid een usergrid in te voeren voor nodig hebt?

 

Zit één groot verschil tussen bovenstaande zaken en het fototoestel, t.w. bovengenoemde zaken heb je nodig om hem te vinden en dat fototoestel waar we het over hebben is alleen nodig (geëist) als bewijs, terwijl je de cache reeds gevonden hebt. Oftewel een stapje verder dat niets meer toevoegd aan de hunt. Dat is het verschil.  :P  ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk denk ik dat het een vrijblijvende zaak is.

Met andere woorden; "eisen"    :P  lijkt me niet zo'n prettige bewoording bij iets wat nog steeds als een plezierige vrijetijds besteding te boek staat.

 

Maak je niet druk. Ik denk dat de eisers in kwestie zich eens achter de oren moet krassen.

 

Bezit je toevallig wel zo'n mooi digitaal apparaat is dat mooi megenomen. Of neem je de moete om je foto in te scannen ook best maar "Eisen", Nee....dacht het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 77-1011013881

*Geef D-J dikke kus*

 

dat het een vrijblijvende zaak is

 

Trek gewoon voor jezelf een lijn...dit wil ik wel, dat wil ik niet..Ik heb hier in het begin ook moeite mee gehad, ik had ook zoiets van [b:post_uid0] wat heb dit nu met geocachen te maken[/b:post_uid0], na wat ervaring filter je (ik) die dingen gewoon uit.

Tis aardig frusterend als je er ter plekke pas achterkomt maar das het risco van het vak..

:P  ;)

 

Volgens mij is het forum ervoor om dat soort zaken bespreekbaar te maken en meningen te creëren.

 

Ben ik het helemaal mee eens, maar op het forum zit nu zo'n kleine 250 mensen, en eens zoveel mensen die hunten, om die allemaal dezelfde gedachte en mening over en cache te laten hebben is een onbegonnen zaak...toch..??

 

maw lees de logs, trek conclusie en [b:post_uid0]happy hunting[/b:post_uid0]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

owkee..

 

om de discussie die ik wilde veroorzaken nog even door te laten gaan:

ik denk dat het kan gebeuren dat je attributen nodig kan hebben om een cache te doen.. alleen denk ik wel dat als je een cache op redelijk eenvoudige manier kan bereiken en mensen je log alleen accepteren als ze een foto als bewijs krijgen er toch iets mis is..  Komt misschien wel doordat ik nu al een paar keer zo'n cache tegengekomen ben dat ik erover na begin te denken?!!

 

maar goed.. ik snap niet dat mensen een logje weigeren als ze geen foto ontvangen.. dat is eigenlijk de discussie.....

 

de andere zaken als alleen commercieel bereikbare caches zou ik graag verplaatsen naar een nieuw topic..

 

groetsen,

 

Gimli  :hehe:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 73-1011035307

Ik snap het probleem niet zo. Je bent vrij in het willen doen (of laten) van een cache.

 

Er bestaat zelfs een cache die "photographer's cache" heet. Daar heb je dus een camera voor nodig. Hoeft natuurlijk niet digitaal. Het kan ook een simpel kant en klaar klikkerdeklakkameraatje zijn. Als dat de voorwaarden voor een log zijn hoort dat er dus gewoon bij.

Mij is die wildgroei trouwens nog niet zo opgevallen.

 

Mijn visie is dus:

 

De voorwaarden voor een log bepaald de plaatser/bedenker van een cache.

 

Of hij leuk of interessant is om te doen bepaalt elke hunter voor zich.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cache waar je bewijs voor nodig hebt vind ik ok zolang het een virtuele is of zo....

Fotoos voor een gewone cache of hitcher....vind ik lastig....het duurt bij mij in ieder geval best wel lang voordat mijn fotoos klaar zijn (ik maak niet zoveel plaatjes) en een rolletje is dan niet zo snel vol....

 

Verder, doen waar je zelf zin in hebt en genieten van het vinden van de caches waar je voor gaat (die [b:post_uid0]jij[/b:post_uid0] dus leuk vind....)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 108-1012845392

hoi, ik ben de eerste met een hitshiker waar van een foto van gemaakt moet worden. Ik snap dat er problemen zijn omdat het er steets meer worden. De lol gaat er dan van af. Waarom ik wil dat er een foto gemaakt word +brief, is zodat ik toch een log boek kan maken. Ik laat de foto"s +brief expres opsturen perpost zodat je juist niet een digitale camera nodig hebt. Iedereen kan hem dan doen. Als er een aantal brieven binen zijn en de personen hebben er geen problemen mee. Wil ik ze op ons website zetten zodat iedereen ze kan bekijken. Het is dus juist niet de bedoeling dat alles op geocachig komt.

Daarnaast is het niet zo dat ik na een week niets ondvangen te hebben het logj er af gooi. Ik wacht ongeveer twee maanden als ik dan niets ondvange heb stuur ik een mailtje naar de persoon om te vragen hoe dat kan.

 

Ik vind het zelf jammer dat er nu meer mensen zijn die het foto maken met de hits hiker er aan hebben gekopeld. (aan de hits hiker). Wand inderdaat het begind dan vervelend te worden de orginalitijd is er van af. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om nog even terug te komen op dat 'bewijs van vondst' dmv. een foto. Dat kan ook anders.

Ikzelf zit te denken om een paar plekken waar caches in stoffelijke vorm geen lang leven hebben, tot virtuele te maken. Het zijn gewoon fraaie plekken.

Maar dan is voor een logje meer nodig dan de woorden 'ik ben er geweest'.

Bijvoorbeeld: de maker bindt wat verschillend gekleurde wollen draadjes in een zekere volgorde ergens omheen. De bezoeker stuurt een mailtje aan de 'cache'-eigenaar met de kleurencode. Klopt die dan kan de log blijven staan, klopt die niet dan moet erover meer ge-emailt worden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...