Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)
Ga in de Oregon in het menu naar:

Stel In

Systeem

Interface

Selecteer Garmin Spanner

Je krijgt dan als je de kabel in de GPS plaatst de vraag of je naar Massa opslag wil, of niet.

Kies nee... et voila.

Wel even in alle profielen deze wijziging doorvoeren...

En oja, als je hem er uit haalt, even niet vergeten te reageren op de vraag die wordt gesteld....

Deze actie moet je dus ook doen als je de GPS aan de computer hangt, maar het werkt wel.

Wat ben ik toch blij met dit forum (en jouw antwoord!) :shutup:

Misschien een beetje Offtopic: Wat ik mezelf nu afvraag is of er bij de Oregon 400t een uitgebreide handleiding hoort te zitten. Ik had geen cdrom bij de garmin in de doos. Hoort die erbij met een uitgebreidere handleiding dan het algemene boekje dat erbij zit? Daar staat namelijk weinig in.

bewerkt door Tenre©
Geplaatst (bewerkt)
Misschien een beetje Offtopic: Wat ik mezelf nu afvraag is of er bij de Oregon 400t een uitgebreide handleiding hoort te zitten. Ik had geen cdrom bij de garmin in de doos. Hoort die erbij met een uitgebreidere handleiding dan het algemene boekje dat erbij zit? Daar staat namelijk weinig in.

mss heb je hier wat aan? https://buy.garmin.com/shop/store/manual.js...5&pID=14904

bewerkt door Mars Express
Geplaatst

mss heb je hier wat aan? https://buy.garmin.com/shop/store/manual.js...5&pID=14904

Dank je wel voor de moeite, maar dat is dezelfde handleiding als die erbij zit. Daar staat bijvoorbeeld niet hoe dat zit met die usb kabel. Dat hele menu staat niet beschreven en wat al die verschillende instelingen inhouden. Alleen de basisinstellingen worden genoemd.

Bestaat er wel een uitgebreide handleiding, vraag ik me af.

• 4 weeks later...
Geplaatst (bewerkt)

Laden de batterijen eigenlijk op met de Garmin kabel in de auto? Of is het alleen externe stroomvoorziening om de batterijen te ontzien tijdens gebruik in de auto.

Ik heb de indruk met mijn Oregon 400T en een aantal GP oplaadbare Batterijen (NIMH, 2700 MaH) dat deze niet worden geladen, maar enkel worden ontzien. Of zouden ze wel moeten laden?

bewerkt door team_heidehippers
Geplaatst
Laden de batterijen eigenlijk op met de Garmin kabel in de auto? Of is het alleen externe stroomvoorziening om de batterijen te ontzien tijdens gebruik in de auto.

Ik heb de indruk met mijn Oregon 400T en een aantal GP oplaadbare Batterijen (NIMH, 2700 MaH) dat deze niet worden geladen, maar enkel worden ontzien. Of zouden ze wel moeten laden?

De batterijen worden niet opgeladen, ook niet als je de GPS aan de laptop hebt.

De batterijen worden alleen niet gebruikt, je gebruikt de externe stroombron.

Geplaatst (bewerkt)

De batterijen worden niet opgeladen, ook niet als je de GPS aan de laptop hebt.

De batterijen worden alleen niet gebruikt, je gebruikt de externe stroombron.

dat verklaard een hoop.

Als ik dan Lithium batterijen zou gaan gebruiken, worden die wel geladen? of geldt daar hetzelfde voor?

bewerkt door team_heidehippers
Geplaatst

dat verklaard een hoop.

Als ik dan Lithium batterijen zou gaan gebruiken, worden die wel geladen? of geldt daar hetzelfde voor?

Helaas, in het algemeen moet je de volgende regel maar aanhouden: Als een apparaat een vaste accu heeft ( mob. telefoon / Pda e.d.) wordt apparaat vaak naast gevoed ook opgeladen. Indien echter je kan kiezen wat voor accu/batterijen je in je apparaat plaatst zal dit niet het geval zijn. Stel nl. maar voor wat er gebeurt als er gewone alkaline batterijen in de gpsr zitten en ze toch worden geladen. Hier kunnen ze nl. niet tegen. Je kan wel raden wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn. Je zou nu waarschijnlijk zeggen dat je in de gpsr tegenwoordig kan aangeven of er wel of geen oplaadbare batterijen in zitten maar de fabrikant wil het risico niet nemen dat men dit vergeet te wijzigen bij vervanging van de batterijen ( en vroeg of laat vergeet je het een keer) Met als gevolg dat de gpsr voor je neus affikt en met een beetje pech ook de auto.

Paul.

Geplaatst

Ja het klint allemaal zo logisch...en ik was ook zo goed als overtuigd van het feit dat het niet kan....maar had nog stiekum hoop inLithium omdat dat type vaak in mobieltjes en dergelijke zit.

jammer maar helaas. Volgende week naar Oostenrijk maar een paar extra setjes met batterijen mee

• 1 year later...
Geplaatst

Ga in de Oregon in het menu naar:

Stel In

Systeem

Interface

Selecteer Garmin Spanner

Je krijgt dan als je de kabel in de GPS plaatst de vraag of je naar Massa opslag wil, of niet.

Kies nee... et voila.

Wel even in alle profielen deze wijziging doorvoeren...

En oja, als je hem er uit haalt, even niet vergeten te reageren op de vraag die wordt gesteld....

Deze actie moet je dus ook doen als je de GPS aan de computer hangt, maar het werkt wel.

Heb dit uitgeprobeerd, alle profielen aangepast, maar als ik even op weg ben ( na een minuut of 5), dan gaat hij steeds terug naar het scherm of ik massa opslag wil?

Echter heb ik Garmin spanner geselecteerd, maar dan kan ik nog vier keuzes maken.

* NMEA-zinnen Modus autom.piloot

* Modus autom.piloot Aan/uit

* Waypoint-ID's Namen

* Nauwkeurigh. minuten MM.MMMM' ( 4 cijfers)

Wat doe ik nu nog verkeerd, of moet ik juist wel of niet aanvinken?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...