plopperdeplop Geplaatst 22 december 2008 Geplaatst 22 december 2008 Ik ben me momenteel aan het orienteren voor een nieuwe gps. Lees nogal dat er veel prijsverschillen zijn. Zo zie ik dat er met name in Dld. Gr. Brit. en de Ver. Staten de prijsen veel voordeliger zijn. Heeft iemand ervaringen met een garmin 60 csx uit Dld. Ik ben met name benieuwd naar de taalinstellingen van deze gps. zijn deze eenvoudig om te zetten naar het Nederlands en is dit alleen mogelijk met de patch. Zo ja is deze patch nog steeds "levend" bedankt voor het meedenken.
Geo-Hoppers Geplaatst 22 december 2008 Geplaatst 22 december 2008 (bewerkt) Ik denk dat je dit bedoelt: http://tvdn.nl/garpatch.html Heb zelf goede ervaringen met een import uit Amerika. De dollar/euro verhouding loopt weer wat op, dus dat is weer gunstig. Als je even zoekt in het forum, dan zal je zien dat er ellelange draadjes zijn over het kopen in het buitenalnd ( m.n. Amerika) van de Garmin GPS'en. ( zoals deze bv. http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...&hl=amerika ) Veel succes met je keuze. 22 december 2008 bewerkt door Geo-Hoppers
Team Dutch Collies Geplaatst 22 december 2008 Geplaatst 22 december 2008 OOk wij hebben een GPSmap 60csx uit de USA laten komen. Met de nodige patches toegevoegd aan dit apparaat werkt hij perfect. We zijn er zeer tevreden over, en zeker wat betreft de prijs. Stukken goedkoper dan in de NL. Je moet ff wat doorlopen in de menu's maar dan werkt het perfect.
plopperdeplop Geplaatst 22 december 2008 Auteur Geplaatst 22 december 2008 Ik begrijp dat er zeer veel voordeel te halen valt uit de VS. Dit had ik al uit andere fora gelezen. Ben zelf benieuwd naar mn de taalinstellingen van een Duitse Garmin. Heeft deze standaard een instelling om naar het Nederlands over te gaan.
snif&snuitje Geplaatst 23 december 2008 Geplaatst 23 december 2008 (bewerkt) Ik begrijp dat er zeer veel voordeel te halen valt uit de VS. Dit had ik al uit andere fora gelezen. Ben zelf benieuwd naar mn de taalinstellingen van een Duitse Garmin. Heeft deze standaard een instelling om naar het Nederlands over te gaan. Ik neem aan dat de Duitse Garmin een Europeese is, dus dezelfde taalinstellingen heeft, als die je in Nederland koopt. Alle Europese talen kunnen geselecteerd worden. Voor de zekerheid kan je op het Waypoint Forum ook even kijken of vragen! 23 december 2008 bewerkt door snif&snuitje
MacDD Geplaatst 23 december 2008 Geplaatst 23 december 2008 Hou er wel rekening mee dat als je buiten de EU besteld en het apkketje wordt tegengehouden door de ouane dat er nog heel wat kosten bijkomen. Ik dacht rond de 20%. En de douane houdt momenteel erg veel tegen. Binnen de EU heb je dit probleem niet. Mijn eerste 2 GPS'en heb ik uit duitslnad laten komen, mijn laatste heb ik gewoon bij komplett.nl besteld, scheelde nauwelijx nog iets.
petervw Geplaatst 23 december 2008 Geplaatst 23 december 2008 Opzich valt de boete van de duane wel mee. Ik heb regematig wet gpsjes besteld in Amerika. Ik kreeg wel voor ongeveer iedere GPS een boete, maar dat was rond de 11 euro..
plopperdeplop Geplaatst 29 december 2008 Auteur Geplaatst 29 december 2008 de knoop is doorgehakt. ik heb gisteren een garmin 60csx gekocht via ebay en wel via het ver.koninkrijk. de pond staat erg gunstig. uiteindelijk, inclusief verzendkosten ben ik €214,- verschuldigd. lijkt me een mooi bedrag om hopelijk zeer binnenkort meerdere mooie spannende tochten te gaan lopen. bedankt voor het meedenken, gr.P
cachorganic Geplaatst 29 december 2008 Geplaatst 29 december 2008 Ebay U.K. geeft i.d.d. erg goede deals door het extreem lage pond. Ik had een Oregon 400T voor 310 pond en 80 pence inclusief verzending. Doe dat maal 1,05 en je hebt dus een goede deal! ( 326 Euro)Ik kreeg er ook nog een gratis garmin rugzak bij cadeau van de dealer! Toppie!
Geopatra Geplaatst 29 december 2008 Geplaatst 29 december 2008 Ik ben me momenteel aan het orienteren voor een nieuwe gps. Lees nogal dat er veel prijsverschillen zijn. Zo zie ik dat er met name in Dld. Gr. Brit. en de Ver. Staten de prijsen veel voordeliger zijn. Heeft iemand ervaringen met een garmin 60 csx uit Dld. Ik ben met name benieuwd naar de taalinstellingen van deze gps. zijn deze eenvoudig om te zetten naar het Nederlands en is dit alleen mogelijk met de patch. Zo ja is deze patch nog steeds "levend"bedankt voor het meedenken. Wij hebben al zeker 2 jaar geleden 2x 60CSx in Duitsland gekocht voor een prima prijs. Zeker toentertijd. Het waren amerikaanse modellen. Deze zijn aan de hand van informatie op dit forum heel prima naar nederlands om te zetten. De meer dan zinvolle topo nl-kaarten hebben we netjes in Nederland gekocht. Voor mij is de 60CSx nog steeds "state of the art". Door de lage stand van de dollar, maar nu ook van het engelse pond ( nu 1 euro = 1 pond !) moeten er mogelijkheden in die landen zijn voor meer dan redelijke prijzen ! Geopatra. Geopatra.
Geopatra Geplaatst 29 december 2008 Geplaatst 29 december 2008 de knoop is doorgehakt.ik heb gisteren een garmin 60csx gekocht via ebay en wel via het ver.koninkrijk. de pond staat erg gunstig. uiteindelijk, inclusief verzendkosten ben ik €214,- verschuldigd. lijkt me een mooi bedrag om hopelijk zeer binnenkort meerdere mooie spannende tochten te gaan lopen. bedankt voor het meedenken, gr.P Vergeet topo nl niet ! Zonder is geocachen "een stuk minder interessant" !!! Geopatra.
Aanbevolen berichten