Remunj Geplaatst 19 december 2008 Geplaatst 19 december 2008 Volgens deze specs is 3d ook met de 300 mogelijk. Specificaties Oregon 300 * Hoog-gevoelige GPS ontvanger voor verbeterde ontvangst en prestaties * Hotfix™ - vermindert de satelliet acquisitietijd door de opslag van almanak gegevens en vervolgens een drie dagen voorspelling van satellietposities voor vastgelegde gebieden en tijden geeft. * Eenvoudig te gebruiken aanraakscherm interface * MicroSD geheugenkaart uitsparing voor optionele kaarten en data opslag * Electronisch kompas, luchtdruk hoogtemeter (zie vergelijkingstabel hieronder) * Ingebouwde 3-D basiskaart (Digitaal Elevatie Model) (zie vergelijkingstabel hieronder) * Draadloos uitwisselen van route, track, waypoint en geocache informatie (zie vergelijkingstabel hieronder) * Afmetingen: 11,4 cm x 5,8 cm x 3,6 cm * Schermafmeting: 3” kleuren aanraakscherm * Pixels (H x : 400 x 240 * Waterbestendig volgens IEC 60529 IPX7 norm * Batterij type: 2 AA penlite batterijen (niet inbegrepen); NiMH of Lithium aanbevolen * Gewicht: 193 gram incl. batterijen
De Roode Loper Geplaatst 19 december 2008 Geplaatst 19 december 2008 In de gebruiksaanwijzing van de Oregon-serie staat het volgende De Oregon 400t heeft een 3D-weergave. Alle andere Oregon-modellen vereisen modelgegevens met digitale hoogte (DEM) die u vindt in bepaalde topografische cartografie van Garmin. Ga naar (geen link ivm reclame) voor compatibele kaartproducten. Ik heb inderdaad een "button" 3D-weergaven op mijn 300, maar als ik die aanklik krijg ik de melding Kaarten bevatten onvoldoende hoogtegegevens voor 3D-weergave Ik heb TopoNL er op staan.
smeule Geplaatst 19 december 2008 Geplaatst 19 december 2008 In de gebruiksaanwijzing van de Oregon-serie staat het volgendeDe Oregon 400t heeft een 3D-weergave. Alle andere Oregon-modellen vereisen modelgegevens met digitale hoogte (DEM) die u vindt in bepaalde topografische cartografie van Garmin. Ga naar (geen link ivm reclame) voor compatibele kaartproducten. Ik heb inderdaad een "button" 3D-weergaven op mijn 300, maar als ik die aanklik krijg ik de melding Kaarten bevatten onvoldoende hoogtegegevens voor 3D-weergave Ik heb TopoNL er op staan. Over een paar dagen hopen we een vergelijkend waren onderzoek te doen. Daarna kunnen we zeggen of het wel of niet kan
De Roode Loper Geplaatst 19 december 2008 Geplaatst 19 december 2008 In de gebruiksaanwijzing van de Oregon-serie staat het volgendeDe Oregon 400t heeft een 3D-weergave. Alle andere Oregon-modellen vereisen modelgegevens met digitale hoogte (DEM) die u vindt in bepaalde topografische cartografie van Garmin. Ga naar (geen link ivm reclame) voor compatibele kaartproducten. Ik heb inderdaad een "button" 3D-weergaven op mijn 300, maar als ik die aanklik krijg ik de melding Kaarten bevatten onvoldoende hoogtegegevens voor 3D-weergave Ik heb TopoNL er op staan. Over een paar dagen hopen we een vergelijkend waren onderzoek te doen. Daarna kunnen we zeggen of het wel of niet kan Be benieuwd wat de toegevoegde waarde is. Het lijkt me wel handig wanneer we de polder in gaan .
smeule Geplaatst 24 december 2008 Geplaatst 24 december 2008 Het is toch nog wel een lastige keuze. Dat 3D zal toch ook wel op de 300 kunnen...die is volgens mij hardwarematig gelijk aan de 400T....ik heb alleen nog nergens los verkrijgbare DEM topografie kunnen vinden...(kan aan mij liggen natuurlijk). Ik neig toch wel steeds meer naar de 400. OREGON 300: * Heeft interne harde schijf van 939 MB. Hiervan 119 MB in gebruik en 820 MB vrij te gebruiken. * Heeft een gmapbmap van 92.708 kb. Dit is een standaard wereld basiskaart OREGON 400T: * Heeft interne harde schijf van 3.72 GB. Hiervan 2.24 GB in gebruik en 1.47 GB vrij te gebruiken. * Heeft een gmapbmap van 92.708 kb. Dit is een standaard wereld basiskaart * Heeft een gmapprom van 2.257.280 kb = 2.25 GB = de Topo-kaart van Europa 1:100.000. Hier staan ook de 3D gegevens in. Daarnaast kan je in beide GPS'n een micro-SD kaart plaatsen waar je de CN en de diverse TOPO kaarten kan zetten (wel 1 bestandje van maken via Mapsource). Even op de OR-300 de 3D-kaart van de OR-400T zetten is dus niet mogelijk. De interne harde schijf van de 400T is ruim 4 x zo groot als van de 300. Daarnaast is de Topo-kaart 1:100.000 te groot om op de OR-300 te zetten. Kortom wat zijn je wensen om te kiezen voor de 300 of de 400T. Beide doen het prima en de 400T heeft standaard een TOPO-kaart van Europa welke niet zo nauwkeurig is als de TOPO NLD 1:50.000. Suc6 met de keuzes en heb je vragen? Stuur maar een PB.
team_heidehippers Geplaatst 19 januari 2009 Geplaatst 19 januari 2009 Das een duidelijke vergelijking Smeule. bedankt daarvoor. Een dergelijke duidelijke omschrijving zocht ik.
de knokjes Geplaatst 19 januari 2009 Geplaatst 19 januari 2009 Het is toch nog wel een lastige keuze. Dat 3D zal toch ook wel op de 300 kunnen...die is volgens mij hardwarematig gelijk aan de 400T....ik heb alleen nog nergens los verkrijgbare DEM topografie kunnen vinden...(kan aan mij liggen natuurlijk). Ik neig toch wel steeds meer naar de 400. OREGON 300: * Heeft interne harde schijf van 939 MB. Hiervan 119 MB in gebruik en 820 MB vrij te gebruiken. * Heeft een gmapbmap van 92.708 kb. Dit is een standaard wereld basiskaart OREGON 400T: * Heeft interne harde schijf van 3.72 GB. Hiervan 2.24 GB in gebruik en 1.47 GB vrij te gebruiken. * Heeft een gmapbmap van 92.708 kb. Dit is een standaard wereld basiskaart * Heeft een gmapprom van 2.257.280 kb = 2.25 GB = de Topo-kaart van Europa 1:100.000. Hier staan ook de 3D gegevens in. Daarnaast kan je in beide GPS'n een micro-SD kaart plaatsen waar je de CN en de diverse TOPO kaarten kan zetten (wel 1 bestandje van maken via Mapsource). Even op de OR-300 de 3D-kaart van de OR-400T zetten is dus niet mogelijk. De interne harde schijf van de 400T is ruim 4 x zo groot als van de 300. Daarnaast is de Topo-kaart 1:100.000 te groot om op de OR-300 te zetten. Kortom wat zijn je wensen om te kiezen voor de 300 of de 400T. Beide doen het prima en de 400T heeft standaard een TOPO-kaart van Europa welke niet zo nauwkeurig is als de TOPO NLD 1:50.000. Suc6 met de keuzes en heb je vragen? Stuur maar een PB. Uitstekende heldere uitleg nog volkomen waar ook....... Ik kan het weten, want ik werk al een tijdje met de oregon 400T. Voordien met een gpsmap60cx. Heerlijk.......Een wereldapparaat.... Slechts een kritiekpuntje....Wanneer je zonder papier (paperless) wil gaan cachen, dus de info vanuit geocache.nl in de oregon laadt, dan krijgt men de hindelijke HTML-tags eveneens te zien. Dat verheldert de blik niet en werkt dus storend. Een en ander is wel op te lossen met het prog. GSAK en een macro. Dan is dit probleem opgelost en zijn de tekens verdwenen. Een aanrader dus.
Remunj Geplaatst 19 januari 2009 Geplaatst 19 januari 2009 Welke macro wordt er dan gebruikt? Volgens mij deze, http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...amp;#entry67876
de knokjes Geplaatst 19 januari 2009 Geplaatst 19 januari 2009 Welke macro wordt er dan gebruikt? Volgens mij deze, http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...amp;#entry67876 Deze dus: HTML_modder.gsk (Colorado HTML Tag Modifier) Groet.... De Knokjes (Jan en Ellen)
de knokjes Geplaatst 19 januari 2009 Geplaatst 19 januari 2009 Welke macro wordt er dan gebruikt? Volgens mij deze, http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...amp;#entry67876 Deze dus: HTML_modder.gsk (Colorado HTML Tag Modifier) Groet.... De Knokjes (Jan en Ellen) Sorry,....Het antwoord was al gegeven......
highwood blue Geplaatst 30 januari 2009 Geplaatst 30 januari 2009 En wat vinden jullie dan van deze??? http://www.gpsmagazine.com/2008/08/garmin_...view.php?page=8 Niet negatief maar vond de vergelijken naar de GPSmap 60CSx toch wel iets om over na te denken. Denk er namelijk ook wel eens over om over te stappen, maar echt sterke punten heb ik nog niet gezien. Dit om weer even terug te komen op het begin van deze lijst.
Aanbevolen berichten