Spring naar bijdragen

Ignore listing


Bloodwoosj

Aanbevolen berichten

Dear fellow cachers,

 

Aangezien ik bijna altijd de caches die ik wil gaan bezoeken via Googlemaps uitzoek (rondneuzen in een regio en eruit pikken wat me leuk lijkt en daar in de buurt ligt), en de hoeveelheid caches die me niet interesseren met name aan de oostkant van de grens langzaam de pan uitrijst, dacht ik slim te zijn en een "ignore listing" toe te passen op een aantal caches die steeds op de kaart tevoorschijn springen maar die ik toch nooit ga bezoeken.

 

Zo dacht ik visueel een beter overzicht te krijgen van hetgeen me wel interessant lijkt in bepaalde regio's via de kaart.

Zo gezegd zo gedaan, nu blijkt met de allereerste cache waarbij ik dat probeer dat hij weliswaar zoals de omschrijving bij "ignore listing" belooft niet tevoorschijn komt als je een lijst van dichtstbijzijnde nog niet gevonden caches opvraagt, maar als ik vervolgens op Googlemaps kijk, staat datzelfde pictogrammetje van mijn "to ignore cache" gewoon nog doodleuk op de kaart te stralen.

Daar is ie blijkbaar niet verdwenen.

 

Vandaar mijn vraag (en ik vermoed dat het antwoord ja is, maar kan nergens vinden of dat klopt): verdwijnt deze cache inderdaad alleen maar van de lijst en niet van de kaart?

 

Als dat zo is, gelijk mijn tweede vraag.

Wie van jullie gebruikt allemaal de functie "ignore listing", en hoe of op welke wijze gebruik je die dan om je planning te verbeteren?

 

Greetz en alvast bedankt voor je antwoorden.

 

PS, als ik het goed begrijp kun je "ignore listing" alleen gebruiken als Premium Member, wat ik dus inderdaad ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Voor zover ik kan zien gaan ze inderdaad wel van de lijst, maar niet van de kaart.

 

Ik maak meestal een keuze van een gebied in GSAK en vink de vcache's aan die ik wil doen en zet ze dan over in Mapsource om de juiste route te bepalen

Maar dan heb je het neem ik aan vooral over traditionals, immers bij de meeste multi's staan er geen andere coords bij dan die van de start of het eerste waypoint?

bewerkt door Bloodwoosj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah zo bedoel je.

Maar childwaypoints staan er uitsluitend bij als ze op zichtbaar door de maker gezet werden.

Een meestal is dat helaas niet het geval.

En aangezien ik geen PDA heb moet ik het dan sowieso met een papieren afdruk doen.

Greetz & Thanks, Bloodwoosj.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Googlemaps kijk, staat datzelfde pictogrammetje van mijn "to ignore cache" gewoon nog doodleuk op de kaart te stralen.

Daar is ie blijkbaar niet verdwenen.

Groundspeak inc. bespaart wat servercapaciteit (die ze net zo hard weer overboord gooien door het verkeerde OS te gebruiken ;) ) door de "tiles" van de plaatjes met de caches te cachen. Dat heeft als nadeel dat er slechts heel beperkt gepersonaliseerd kan worden. Ik vermoed (want ik gebruik die functie niet) dat dat ook met de genegeerde caches aan de hand is.

 

Oplossing: Vertrouw niet op Groundspeak inc. voor de functionaliteit om caches uit te zoeken, maar bouw je eigen tools.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit was een vraag uit 2008. Het is al een hele tijd zo dat caches op de ignore list ook niet meer op de kaart verschijnen (ik heb dat destijds angekaart op het Groundspeak-forum en toen hebben ze het aangepast). Dit geldt ook voor de nieuwe (ex-bèta)kaarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...