Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo Ervani,

Als je alles wat je wilt weten over Geocaching nu eens in één draadje samenvat, dan is het voor een

ieder (en ook voor jezelf natuurlijk) iets wat makkelijker om te beantwoorden.

Zie dit niet negatief, maar neem het van me aan het werkt echt.

Nu doe je je eigen een beetje dom overkomen zoals Maxima tegen Willem zei. ;)

Dus Eric stel ÉÉN draadje samen met al je vragen en dan komen de antwoorden vanzelf. :thumbup:

Groetjes Kees

Geplaatst
Hallo Ervani,

Als je alles wat je wilt weten over Geocaching nu eens in één draadje samenvat, dan is het voor een

Dus Eric stel ÉÉN draadje samen met al je vragen en dan komen de antwoorden vanzelf. :thumbup:

Groetjes Kees

Dat is makkelijker gezegt dan gedaan, ik heb ook niet in één keer allemaal vragen en daarna niet meer.

Het komt volgens mij meestal op als p..pen, dus wat maakt het uit als je meerdere draadjes hebt met vragen

Geplaatst
Hallo Ervani,

Groetjes Kees

Ik kom niet alleen dom over ik ben ook heel dom.... :lol1:

Geplaatst

Nu doe je je eigen een beetje dom overkomen zoals Maxima tegen Willem zei.

Dus Eric stel ÉÉN draadje samen met al je vragen en dan komen de antwoorden vanzelf.

Eens even tellen hoeveel vragen de schrijver van bovenstaand stukje heeft gesteld na de 1e of mogelijk nog gaat stellen....:thumbup:

...en weer on-topic ;)

Geplaatst

Ik ben hier in Limburg al een aantal kissies in bossen tegen gekomen die in een mens-gemaakte kuil liggen die tot net onder het maaivlak rijkt. De bedekking van de bovenkant is dan wat er in de omgeving te vinden is: bladeren, takken e.d. Doordat de kuil zo ondiep is vind ik het niet storend (al krijg je wel wat vieze handen), maar ze vallen ook niet snel op (behalve als de takjes e.d. er duidelijk "gemaakt" op liggen). Kortom de kans dat muggles ze zien is hierdoor kleiner.

Maar ik vind wel dat dit alleen met toestemming van de grond-eigenaar gedaan mag worden.

Geplaatst
Ik heb persoonlijk nogal een hekel aan caches waarvan boven de grond niets te zien is en die je alleen door lang en veel prikken kan vinden. Zeker als je eerst een moeilijke puzzel of hebt moeten oplossen of een lange multi-route hebt moeten lopen, en dan vervolgens als anticlimax de cache zelf niet kan vinden.

Dan zie ik liever een "brandstapeltje" of een gekke steen of iets dergelijks. Of, zoals in Belgie veel gebruikt wordt, een "GC" tag aan de boom. Als je die gevonden hebt weet je tenminste waar je moet gaan zoeken.

Dus wat mij betreft: ingraven, ja. Dat kan in een land als nederland vaak niet anders. Maar begraven, liever niet...

Hier sluit ik mij bij aan....

Rondprikken als een kip op zoek naar z'n voer terwijl je niet zeker weet of je goed zit is ook niet mijn ding.

Een van de leukste dingen van het cachen vind ik persoonlijk het zoeken naar de cache :thumbup:

en daarmee bedoel ik niet de caches die je al vanaf 100 meter met de ogen dicht kunt oprapen :lol1:

Ook bij een uitdagende en vermoeiende multi hoort een uitdagend slot ;)

greetz yurrie-currie

Geplaatst

Dus yurrie-currie, als ik het goed begrijp ga je de eerstvolgende gezamenlijke multi die we doen en waarbij te verwachten is dat de box niet zo een twee drie gevonden wordt je mobieltje vooraf inleveren? ;)

Greetz, Bloodwoosj.

Geplaatst
Dus yurrie-currie, als ik het goed begrijp ga je de eerstvolgende gezamenlijke multi die we doen en waarbij te verwachten is dat de box niet zo een twee drie gevonden wordt je mobieltje vooraf inleveren? :thumbup:

Greetz, Bloodwoosj.

Ja maar hij kan zijn mobieltje toch gebruiken bij het graven :lol1: Het graven naar het antwoord, waar ligt hij ;)

Geplaatst
Een van de leukste dingen van het cachen vind ik persoonlijk het zoeken naar de cache :thumbup:

en daarmee bedoel ik niet de caches die je al vanaf 100 meter met de ogen dicht kunt oprapen :lol1:

Ook bij een uitdagende en vermoeiende multi hoort een uitdagend slot ;)

greetz yurrie-currie

Ik heb er ook niks op tegen om te zoeken...maar soms moet je nagenoeg een complete schuttersput graven om zo'n kissie te vinden, en als ik dan niet 100% zeker van de plek ben...hmmm.

een dun laagje, geen probleem...maar 3 kuub (bij wijze van dan he).

Maar goed, volgens mij was dat niet de oorspronkelijke vraag.

Als ik er een weg zou leggen dan zou ik een bekisting maken waar een ammobox o.i.d. inpast met daar een mooie deksel op, deze deksel vervolgens weg werken met zand of hier een boomstronk opschroeven en er dan een soort van scharnier aan vast maken (dus een scharnierend deksel met daar een boomstronk ofzo aan vast)...mits de beheerder het natuurlijk toestaat he

Geplaatst
Dus yurrie-currie, als ik het goed begrijp ga je de eerstvolgende gezamenlijke multi die we doen en waarbij te verwachten is dat de box niet zo een twee drie gevonden wordt je mobieltje vooraf inleveren? :thumbup:

Greetz, Bloodwoosj.

MAAR ik ga niet met de maker zelf mee om er zeker van te zijn om mijn 1000ste cache te vinden :thumbup::dribble:

greetz yurrie-currie

Geplaatst

Greetz, Bloodwoosj.

MAAR ik ga niet met de maker zelf mee om er zeker van te zijn om mijn 1000ste cache te vinden :thumbup::huh:

greetz yurrie-currie

Hoeft van mij ook niet, maar ik geloof dat de maker zelf daar het hardste voor staat te popelen :dribble:

Greetz, Bloodwoosj

Geplaatst

Maaruh, om op het originele topic terug te komen, ook op het duitse forum is de discussie over hoe de "begraafregel" uit te leggen reeds enige tijd gaande.

Voor wie de duitse taal machtig is, zie hierzo.

Greetz, Bloodwoosj

• 2 weeks later...
Geplaatst
Sterker nog, wanneer je meldt bij een terreineigenaar dat je een cache wilt verstoppen wordt zelfs de plek aangewezen waar je een gat mag graven!

:eek::crybaby:

Asjemenou, dan woon ik zeker op een andere planeet.

Nog nooit meegemaakt ! :yes:

Geopatra.

Verstop jij dan zonder toestemming?? :thumbup:

Geplaatst

Als je nou een stapel brandhout tegen komt op een plek waar je denkt de cache te vinden,is dan de lol van het zoeken er niet af?

Ik vind van wel. Ik ben liever een poosje aan het zoeken dan dat ik gelijk een klussie takken o.i.d opzij schop.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...