Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allen,

Ik ben sinds kort in het bezit van een GPSmap 60CSX en probeer het een en ander duidelijk te krijgen, maar zit nog met de volgende vragen:

1) Als ik via geocaching.com een GPX-bestand in GPS laadt, en ik druk op de knop "Find", dan komt een cache nog wel eens onder "Waypoints"i.p.v. onder "Geocache". Kan iemand dit verklaren?

2) Soms zit er een beschrijving bij een cache, wanneer je deze op internet ziet staan. Wordt deze niet meegenomen in een GPX-bestand? Als ik in de GPS kijk, zie ik wel notities staan, maar die wordt dan na 1 of 2 regels afgebroken.

Alvast bedankt voor evt. antwoorden

Geplaatst
Als ik via geocaching.com een GPX-bestand in GPS laadt, en ik druk op de knop "Find", dan komt een cache nog wel eens onder "Waypoints"i.p.v. onder "Geocache". Kan iemand dit verklaren?
Onder 'Geocache' komen de caches die met hetzelfde icoon worden overgebracht dat in je GPS staat ingesteld als 'Geocache'. Standaard is dit een 'dichte kist'. Dit is in te stellen onder MENU MENU SETUP GEOCACHE. Al het andere (maar ook de geocaches) komt onder Waypoints.
Geplaatst

De hints en beschrijvingen kun je niet op de 60 Csx laten zien. Hiervoor heb je een Colorado/Oregon of een PDA nodig. Bij een waypoint kan wel een gedeelte van de notitie staan, maar meestal heb je niet genoeg ruimte.

Paperless cachen met een 60 Csx gaat in ieder geval niet. D.w.z. ik heb er wel eens iets over gelezen, maar dat was dacht ik behoorlijk ingewikkeld.

Geplaatst

Bedankt voor de reacties; zo word ik steeds wat wijzer op dit gebied.

Wat betreft de beschrijvingen bij de caches moet ik dus zoals ik het begrijp gewoon een uitdraaitje op papier meenemen.

Grtz,

Dick

Geplaatst
Bedankt voor de reacties; zo word ik steeds wat wijzer op dit gebied.

Wat betreft de beschrijvingen bij de caches moet ik dus zoals ik het begrijp gewoon een uitdraaitje op papier meenemen.

Yep. En een pen. Altijd handig om onderweg, tijdens het lopen van de cache, wat aantekeningen te kunnen maken. :cry:

Geplaatst
De hints en beschrijvingen kun je niet op de 60 Csx laten zien. Hiervoor heb je een Colorado/Oregon of een PDA nodig. Bij een waypoint kan wel een gedeelte van de notitie staan, maar meestal heb je niet genoeg ruimte.

Paperless cachen met een 60 Csx gaat in ieder geval niet. D.w.z. ik heb er wel eens iets over gelezen, maar dat was dacht ik behoorlijk ingewikkeld.

klopt niet helemaal er is wel een manier ( vraag me niet hoe,maar het kan wel)

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Geplaatst (bewerkt)
klopt niet helemaal er is wel een manier ( vraag me niet hoe,maar het kan wel)

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Dit lees ik er over op het Groundspeak forum:

You can go paperless with a 60 CSx only if you have very good memory ...

Tja, zo ken ik er nog een paar ... :cry:

bewerkt door Peetee
Geplaatst

Hints van caches kun je wel op de 60 CSX laten zien, de beschrijving echter niet. GSAK kan een aantal bestanden met Points of Interrest aanmaken waaronder eentje met hints. Die bestanden kun je met POIloader naar de GPS sturen. Een 60 CSX kan 1000 waypoints aan maar veel meer van deze Points of Interrest. Voor traditionals en opgeloste mysteries is dat meestal voldoende om paperless te cachen. Voor multis heb je nog stees een uitdraai nodig. En ingewikkeld is dit zeker niet.

Geplaatst

Het kan wel degelijk met een 60CSx, maar er zijn een paar voorwaarden:

Ten eerste:

De caches moeten niet als WP's maar als POI's worden gedownload. Dan kan er veel meer tekst bij staan. (GSAK met macro Garmincxvpoiexport) en poiloader.

Ten tweede:

De cachemaker moet de additional waypoints zodanig hebben aangemaakt dat hierin ook de vragen staan.

(kortom ... Komt bijna nooit voor, dus neem voor de zekerheid een papiertje mee)

Maar voor traditionals werkt het prima, zelfs met hints!

Gammo_Team

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...