technetium Geplaatst 22 november 2008 Geplaatst 22 november 2008 Nadat ik bij een collega cacher de topografische kaart van Nederland gezien had dacht ik: "Die details wil ik ook!" Omdat ik dichter bij Brussel dan bij Amsterdam woon vond ik de topografische kaart van Belgie ook interessant. IK wil ze dan ook beide om mijn Garmin eTrex CX hebben. Voor wie het nog niet is opgevallen: De mapsource kaarten bestaan uit verschillende stukjes. Bij de cityguide volgen deze netjes de landsgrenzen. Bij de topo kaarten zijn het allemaal rechthoeken. Dat zou nog niet zo erg zijn, ware het niet dat in de Belgische kaarten het Nederlandse gedeelte niet is ingetekend. Op de plek waar ik woon overlappen de Nederlandse en de Belgische kaart elkaar. Als ik nu m'n GPSr aanzet zie ik dat eerst het Nederlandse kaartstuk wordt getekend en dan daarover het Belgische. Omdat het belgische stuk niet is ingetekend, zie ik dus niets! Weet iemand een manier waarop ik in het grensgebied toch de kaart kan zien. Bijvoorbeeld door eerst de Nederlandse en pas daarna de Belgische kaart delen te laten tekenen? Tc
Bloodwoosj Geplaatst 22 november 2008 Geplaatst 22 november 2008 Nadat ik bij een collega cacher de topografische kaart van Nederland gezien had dacht ik: "Die details wil ik ook!"Omdat ik dichter bij Brussel dan bij Amsterdam woon vond ik de topografische kaart van Belgie ook interessant. IK wil ze dan ook beide om mijn Garmin eTrex CX hebben. Voor wie het nog niet is opgevallen: De mapsource kaarten bestaan uit verschillende stukjes. Bij de cityguide volgen deze netjes de landsgrenzen. Bij de topo kaarten zijn het allemaal rechthoeken. Dat zou nog niet zo erg zijn, ware het niet dat in de Belgische kaarten het Nederlandse gedeelte niet is ingetekend. Op de plek waar ik woon overlappen de Nederlandse en de Belgische kaart elkaar. Als ik nu m'n GPSr aanzet zie ik dat eerst het Nederlandse kaartstuk wordt getekend en dan daarover het Belgische. Omdat het belgische stuk niet is ingetekend, zie ik dus niets! Weet iemand een manier waarop ik in het grensgebied toch de kaart kan zien. Bijvoorbeeld door eerst de Nederlandse en pas daarna de Belgische kaart delen te laten tekenen? Tc Ik weet niet of dit is wat je bedoelt, maar de NL kaarten overlapt meer dan alleen NL grondgebied. De Nederlandse kaart loopt dus ook net een klein stukje door tot Belgie. Ik los het probleem altijd op door de Belgische kaart uit te zetten als ik nog op een door de NL kaart weergegeven gebied loop, en zet de NL kaart uit als ik nog op een stuk Belgisch kaartgebied loop. Op die manier wordt er geen tweede kaart overheen getekend en kan ik dus altijd zien waar ik loop. Greetz, Bloodwoosj.
ZaNaBoZa Geplaatst 22 november 2008 Geplaatst 22 november 2008 (bewerkt) Als je in alle kaarten selecteert die je in je GPS wilt hebben, tegelijkertijd laadt in je GPSr, dan zijn deze alle zichtbaar in de GPSr. Daarna is het een kwestie van aan of uit zetten. Ik geloof dat je kaarten ook doorzichtig kunt maken. Hoe dat weet ik niet, maar dat is vast elders op dit forum te vinden. 22 november 2008 bewerkt door zanaboza
Lubbie Geplaatst 22 november 2008 Geplaatst 22 november 2008 (bewerkt) Technetium, en de rest natuurlijk zoek even op "transparant", je moet nl één van de kaarten transparant maken. Dit is al eens besproken op het forum en ik ben er op die manier goed uit gekomen. Voor mij werkt dit perfect in de grensstreek met Duitsland. Groet, Lubbie Ps. Oeps!! nu net ontdekt hoe je een link maakt, hierbij dan ook meteen de linkjes Link naar Transparant draadje en nog een linkje : Transparant 22 november 2008 bewerkt door Lubbie
papillonphoto Geplaatst 23 november 2008 Geplaatst 23 november 2008 Of: koop een colorado of Oregon: want daar is dit probleem verholpen.
avandalen Geplaatst 30 november 2008 Geplaatst 30 november 2008 Je kunt aan de grens niet altijd beide landen tegelijk laten zien. Je krijgt dan blinde segmenten omdat sommige kaarten in het buitenland overlappen. Maar je kunt snel van landen wisselen in de Garmin.
ben Geplaatst 30 januari 2009 Geplaatst 30 januari 2009 Weet iemand een manier waarop ik in het grensgebied toch de kaart kan zien. Bijvoorbeeld door eerst de Nederlandse en pas daarna de Belgische kaart delen te laten tekenen? Je kunt de prioriteit van de kaarten wijzigen. Op Garniak group kun je een tooltje GmaptoolGUI vinden waarmee je de prioriteit van Garmin kaarten kunt aanpassen. Zet Nederland hoger dan België, maar niet hoger dan 30. Bijvoorbeeld 26 en 22. Het is wel zo dat Nederland dan een stukje België bedekt, maar dat deel heeft wel kaartinformatie.
Aanbevolen berichten