Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Tip: laat de cache proeflopen door iemand van de groep proeflopers. Zij kijken niet alleen of alles klopt, maar kunnen je ook advies/opbouwende kritiek geven voor verbetering vd cache.

Het is nog steeds aan jou wat je ermee doet, maar iemand met veel ervaring die met je meedenkt en evt. wat tips kan geven, lijkt me nooit verkeerd.

Succes met je cache!

groetjes GeoVlinder

GeoVlinder, ik ben zeker van plan om hem eerst te laten proeflopen. Wil hem eerst zelf natuurlijk nog proeflopen, en dan laten proeflopen door iemand. Ik weet natuurlijk waar te kijken en hoe te lopen dus dat is toch anders dan als iemand hem loopt die hem niet zelf gelegd heeft. En dan sta ik natuurlijk altijd open voor advies, tips en kritiek (wel opbouwende ;)). En dan nog eerst een paar weekjes de cache laten liggen. Is niet zo'n druk gebied maar je weet maar nooit.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Goed ondertussen een stukje verder. De cache vandaag als proef neergelegd om de waterdichtheid te testen en om te zien of hij blijft liggen.

Nu zitten we met de volgende vraag. Onder welke maat moeten we hem klasseren. Micro of small. Micro is een inhoud kleiner dan 0,1 liter. Die van ons komt op de 0.18 liter uit. 7,5cm bij 6cm bij 4 cm. Maar is dit ook echt een small of moeten we hem onder micro zetten?

Geplaatst
Goed ondertussen een stukje verder. De cache vandaag als proef neergelegd om de waterdichtheid te testen en om te zien of hij blijft liggen.

Nu zitten we met de volgende vraag. Onder welke maat moeten we hem klasseren. Micro of small. Micro is een inhoud kleiner dan 0,1 liter. Die van ons komt op de 0.18 liter uit. 7,5cm bij 6cm bij 4 cm. Maar is dit ook echt een small of moeten we hem onder micro zetten?

Small

Ruud :)

Geplaatst

Bedankt voor de tip kruimeldief. Maar ik kende de links al. Had het helemaal doorgelezen toen het idee kwam om een cache te gaan leggen. Ook de checklist. Maar in de richtlijnen staat het volgende over de maten:

Small/Klein (Brooddoos formaat, inhoud minder dan 1 liter, ruilitems en een logboek)

Ik zit dus in mijn maag met de ruilitems, want er zal niet zo veel in dat kleine doosje passen. Dus vandaar mijn vraag of het een mischien een micro moest worden. Maargoed, we houden het dan gewoon op small.

Nu wachten op een dagje met open lucht om de route zelf nog eens te gaan lopen en de coordinaten nogmaals te controleren.

Geplaatst

Goed, ben alweer een stukje verder op weg. Maar zit weer met de volgende vraag.

De waypoints tussen het beginpunt en het eindpunt. Deze moeten natuurlijk niet zichtbaar zijn voor anderen. Ik heb dan bij het invoeren ook gekozen voor:

- Hide this waypoint from view except by the owner or administrator

Nu mijn vraag, welk type moet het zijn? Question to answer? Dit omdat je een vraag moet beantwoorden en een rekensommetje moet maken om de coördinaten naar het volgende WP te vinden. Of moet ik kiezen voor Stages of a multicache?

Staat namelijk niet bij de uitleg van het Het cache formulier

Geplaatst

Question to Answer - hier is bv een vraag te beantwoorden of een aanwijzing te vinden. Het object dat gezocht moet worden bevindt zich ook zonder geocaching al op deze plek. De cache-eigenaar heeft er niets op aangebracht of veranderd.

Voorbeeld: verkeersbord aflezen, huisnummer zoeken, naam van een straat omzetten in cijfers.

Stages of a Multicache - op deze plek moet men een coordinaat of een aanwijzing zoeken. Het te vinden object is door de cachelegger speciaal aangebracht voor deze multi. Hierdoor is het tevens een punt geworden dat moet voldoen aan de 161 meter afstandsregel om verwisseling met andere te zoeken objecten van andere caches te voorkomen.

Voorbeeld: een filmkokertje met een opdracht of de coords voor het volgend waypoint, een plaatje met ingeslagen letters/cijfers, een gelamineerd plaatje met een aanwijzing erop.

Greetz en succes met je cache, Bloodwoosj.

Geplaatst
Goed, ben alweer een stukje verder op weg. Maar zit weer met de volgende vraag.

De waypoints tussen het beginpunt en het eindpunt. Deze moeten natuurlijk niet zichtbaar zijn voor anderen. Ik heb dan bij het invoeren ook gekozen voor:

- Hide this waypoint from view except by the owner or administrator

Nu mijn vraag, welk type moet het zijn? Question to answer? Dit omdat je een vraag moet beantwoorden en een rekensommetje moet maken om de coördinaten naar het volgende WP te vinden. Of moet ik kiezen voor Stages of a multicache?

Staat namelijk niet bij de uitleg van het Het cache formulier

Volgens mij schrijf je het zelf al je moet een vraag beantwoorden, dus Question to answer. Stages of a multicache gebruik je als het een tussen coordinaat is zonder vraag.

Geplaatst (bewerkt)

Okidoki, ik wou het even voor de zekerheid weten. Vraag beantwoorden dus. Loop ik gelijk tegen het volgende aan, als ik nu op de pagina op de knop "Sent to GPS" klik, krijg ik hier OOK de tussenliggende waypoints op mijn GPS staan. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Dit dus ondanks dat ik ervoor heb gekozen om deze waypoints niet weer te geven. Nu kan ik alleen een reden bedenken waarom het mischien mogelijk is dat ik deze wel op mijn gps krijg. Bij deze keuzeoptie staat: Hide this waypoint from view except by the owner or administrator

Is het omdat ik de owner ben van de cache dat ik hem op mijn GPS krijg?

Ik stel liever hier 10 vragen, dan dat ik een reviewer er 10 keer mee moet lastigvallen door kleine foutjes te verbeteren en het geheel dan weer terug te sturen.

[edit]

Trouwens nog bedankt voor de super snelle antwoorden!

[/edit]

bewerkt door roderick_schmitz
Geplaatst

Heerlijk al die vragen. Ik ben ook met mijn eerste cache bezig en nu blijkt dat ik mijn tussenpunten verkeerd heb benoemd. Zo leren er ook weer anderen van.

Blijf maar vragen stellen... :thumbup:

Groetjes

Geplaatst
Okidoki, ik wou het even voor de zekerheid weten. Vraag beantwoorden dus. Loop ik gelijk tegen het volgende aan, als ik nu op de pagina op de knop "Sent to GPS" klik, krijg ik hier OOK de tussenliggende waypoints op mijn GPS staan. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Dit dus ondanks dat ik ervoor heb gekozen om deze waypoints niet weer te geven. Nu kan ik alleen een reden bedenken waarom het mischien mogelijk is dat ik deze wel op mijn gps krijg. Bij deze keuzeoptie staat: Hide this waypoint from view except by the owner or administrator

Ik stel liever hier 10 vragen, dan dat ik een reviewer er 10 keer mee moet lastigvallen door kleine foutjes te verbeteren en het geheel dan weer terug te sturen.

[edit]

Trouwens nog bedankt voor de super snelle antwoorden!

[/edit]

Dit komt waarschijnlijk omdat je idd zelf de owner bent

Geplaatst

Ja

:thumbup: Kort en bondig en heel duidelijk. :dribble: Van het weekeinde laatste puntjes op de i zetten en dan zal een ervaren cacher uit deze regio nog eens proeflopen, en dan kan hij naar de keuring. Bedankt voor alle hulp so far!

• 2 months later...
Geplaatst

Echt wel handig dit topic. Ik wil ook gaan beginnen met de eerste eigen cache en ik koop ook net tegen deze dingen aan. Bij wie vraag je toestemming ? Toch gemeente om mee te beginnen in mijn geval.

Geplaatst
Echt wel handig dit topic. Ik wil ook gaan beginnen met de eerste eigen cache en ik koop ook net tegen deze dingen aan. Bij wie vraag je toestemming ? Toch gemeente om mee te beginnen in mijn geval.

de gemeente of de grond eigenaar !

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...