zoekbaars Geplaatst 7 november 2008 Geplaatst 7 november 2008 Voor een cache heb ik twee waypoints gemarkeerd. Voor het 3de WP moet ik precies op het midden van de lijn tussen WP1 en WP2 zijn. Vandaaruit (WP3) moet ik een bepaalde afstand op een aantal graden uitzetten (projecteren). Mijn vraag luidt: kun je dat eenvoudig in Map source (garmin) doen, dus het middelen en vervolgens projecteren om daarmee een vierde coördinaat te krijgen. Het projecteren lukt mij wel in mij Garmin GPsmap 60CSx. Zoekbaars
Jeebeevee Geplaatst 7 november 2008 Geplaatst 7 november 2008 met het programma GCTool kun je dit berekenen. misschien is dat wat??
Ellino Geplaatst 7 november 2008 Geplaatst 7 november 2008 Ik weet niet hoe dat in Mapsource moet. Ik heb het met kaart en scherp potlood gedaan. Stukje kaart met WP1 en WP2 uitprinten en met lineaal opmeten gaat ook. Dan kan je "op het oog" WP3 aanmaken. Succes met "De eeuwige strijd". (Gokje mijnerzijds.)
IkbenMamma Geplaatst 7 november 2008 Geplaatst 7 november 2008 Of de site van ronsoft.nl/geotools eens bekijken
thex Geplaatst 7 november 2008 Geplaatst 7 november 2008 Pfff Omzetten naar RD Alle X en Y getallen middelen Omzetten naar WGS-84 Puntje Plotten En dan projecteren. Oja, je gps kan dit allemaal
zoekbaars Geplaatst 7 november 2008 Auteur Geplaatst 7 november 2008 allen bedankt voor je reactie, ga ik mee verder. Nu heb ik het gedaan door in Mapsource de twee Wp's in te voeren, en een route van gemaakt. Route-eigenschappen geeft de lengte, op het oog ongeveer het midden gezocht en van Wp1 en het dat midden een route gemaakt (met weer de afstand), dat ook met Wp2 en het midden (iets afwijkende afstand) En zo een paar keer het bedoelde midden verplaatst, totdat beide afstanden even groot zijn. De eigenschappen van dit Wp geven dan ook de coördinaten aan. En op dat laatste ga ik de afstand en graden projecteren. Een beetje ingewikkeld dat wel, maar het lijkt zo te lukken. Ik zal de adviezen van jullie ook volgen en proberen. Zoekbaars.
Aanbevolen berichten