Team Aragorn Geplaatst 27 oktober 2008 Geplaatst 27 oktober 2008 Nou, ik gebruik een hele simpele editor, ooit gratis van het web geplukt, HTML-kit van Chami. Of ie nu nog te vinden is weet ik niet eens. Pagina's worden - voor zover ik het kan overzien - meestal te breed door te brede afbeeldingen of tabellen. Als ik hiervoor geen eigen vaste breedte opgeef (width="xxx") maar een relatieve breedte (width="xx%", waarbij xx natuurlijk kleiner dan 100 moet zijn!) gaat het bij mij goed. Veel succes! Groetjes, Fangorn.
KarelKraak Geplaatst 27 oktober 2008 Geplaatst 27 oktober 2008 (bewerkt) Welke editor gebruiken jullie om je cachebeschrijvingen aan te maken.Maw is er een editor die de W3C standaard volgt en waarmee je de meeste kans op succes hebt dat je beschrijving correct zichtbaar is in de verschillende browsers. Ik ken geen editor die daar aan voldoet want het is namelijk grotendeels mensenwerk. Er zijn wel editors die je kunnen helpen, maar automatisch correcte html aanmaken... sorry, dat gaat niet lukken. Onafhankelijk van de editor die je gebruikt kan je via deze pagina (linkje) wel je html code controleren. Maar aangezien een cachebeschrijving geen complete pagina is (de body en head etc heb je niet nodig want die staan al op de pagina zoals gc.com die aanmaakt) zal die nooit de code helemaal goedkeuren. Als je zeker wil zijn dat de pagina er in elke browser goed uitziet moet je geen absurd grote plaatjes gebruiken (max 500 pixels breed) en zo min mogelijk tabellen. En zeker geen tabellen met een vaste breedte. 27 oktober 2008 bewerkt door KarelKraak
DanPan Geplaatst 27 oktober 2008 Geplaatst 27 oktober 2008 Hou er ook rekening mee dat bij het editeren of uploaden van een cachepagina GC.COM de volledige HTML code nog eens door de "HTML Tidy" molen draait...
geo_taz Geplaatst 27 oktober 2008 Geplaatst 27 oktober 2008 Ik gebruik NVU. Een prima, gratis, html editor. Hier te downloaden.
Tismilucas Geplaatst 27 oktober 2008 Geplaatst 27 oktober 2008 Voor wat betreft de pagina van de bedevaart zou het inderdaad aan de tabel kunnen liggen. Zij houden netjes bij wie er een found heeft. Ik heb hen een mailtje gestuurd dat hun 'geschriften' niet goed leesbaar zijn. Het zou zomaar kunnen zijn dat door het aanpassen van de tabel (zoals KK aangeeft) het leesleed is gelezen. Ik heb in zowel FF als IE hetzelfde probleem...
Nemelis Geplaatst 27 oktober 2008 Geplaatst 27 oktober 2008 En wat natuurlijk ook helpt om te kijken of je cache-beschrijving geen problemen oplevert is: laad de beschrijving in in meerdere browsers. Inladen in FF en IE is meestal al voldoende, want net als in het Netscape - IE tijdperk zitten daar de grootste verschillen in de implementaties van de "standaarden" in. (Goh hoe zou dat nu komen, mischien omdat FF op Netscape gebaseerd is en dus de fakkel van Netscape heeft overgenomen? )
LesMarten Geplaatst 28 oktober 2008 Geplaatst 28 oktober 2008 Ik werd vanmiddag attent gemaakt op de discussie over de breedte van de cachepagina van de Bedevaartcache 1. Omdat deze bij mij netjes op het scherm afgebeeld wordt was ik er niet van bewust dat bij sommigen de eerste 20 karakters niet te lezen zijn. De tabel met aspirantleden is inmiddels zo sterk gegroeid dat er een tijdje geleden een kolom bij is gekomen. Om de leesbaarheid te verbeteren zal ik de tabel zolang op mijn eigen site zetten en weghalen uit de cachebeschrijving. Laat maar weten of de problemen nu opgelost zijn groeten LesMarten namens de Orde der Schijnheiligen
chevaliers Geplaatst 28 oktober 2008 Geplaatst 28 oktober 2008 (bewerkt) Ik ben een leek met HTML- dingetjes. Wat mij alleen opvalt is dat de caches waarvan de regels niet goed te lezen zijn allemaal door cachers gemaakt zijn die GSAK gebruiken in hun profiel. Is het mogelijk dat het daar iets mee te maken heeft? Het probleem doet zich dus zeker niet voor bij één cache (de Bedevaartcache 1). 28 oktober 2008 bewerkt door chevaliers
LesMarten Geplaatst 28 oktober 2008 Geplaatst 28 oktober 2008 Nee, heeft niets met GSAK te maken. Probleem komt door een ingestelde (vaste) breedte van de tabel in de html code zoals al eerder genoemd in dit draadje.
pa3fus Geplaatst 29 oktober 2008 Geplaatst 29 oktober 2008 Maarten, bij deze een hele dikke Groeten Jan-Willem & Ingeborg.
Aanbevolen berichten