Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Omdat ik dit weekend wat minder tijd heb en ik toch al wat kleine verzoeken heb geïmplementeerd is er een nieuwe versie beschikbaar van het GC PQ Generator (V1.3.0.0).

- voortgangsbalk

- PQs worden nu goed gesorteerd op gc.com (nummering aangepast)

- PQ nummering begint met 01 ipv 00

- hij geeft een melding wanneer hij klaar is

- UI aangepast zodat de stappen duidelijker zijn

- confirmatie voor verwijderen PQ van gc.com kan onderdrukt worden (alleen getest op Vista)

Dan blijven er nog enkele wensen over welke jullie en ik gemeld hebben

- bron van PQ set instelbaar/selecteerbaar (waar hij de datum intervallen vandaan haalt)

- filter op cache type

Verder hoor ik het wel weer wat jullie wensen zijn.

bewerkt door De broekies
Geplaatst

Hoi,

Net versie 1.3.0.0 even uitgeprobeerd. De uitbreidingen zijn goede verbeteringen. Fijn om te weten wanneer je klaar bent en hoever hij is.

Ik zag dat bij deze versie een config file zit, waar is die voor?

Verder had ik dit keer de oude pq's niet van te voren verwijderd. Hij bleef nu wachten totdat ik dat zelf deed. (ondanks autoconfirm?)

De eerste run eindigde overigens met een vette foutmelding, al bleef de software gewoon draaien. Na een herstart en nog een run ging het wel zonder foutmelding.

Geplaatst
Omdat ik dit weekend wat minder tijd heb en ik toch al wat kleine verzoeken heb geïmplementeerd is er een nieuwe versie beschikbaar van het GC PQ Generator (V1.3.0.0).

- voortgangsbalk

- PQs worden nu goed gesorteerd op gc.com (nummering aangepast)

- PQ nummering begint met 01 ipv 00

- hij geeft een melding wanneer hij klaar is

- UI aangepast zodat de stappen duidelijker zijn

- confirmatie voor verwijderen PQ van gc.com kan onderdrukt worden (alleen getest op Vista)

Dan blijven er nog enkele wensen over welke jullie en ik gemeld hebben

- bron van PQ set instelbaar/selecteerbaar (waar hij de datum intervallen vandaan haalt)

- filter op cache type

Verder hoor ik het wel weer wat jullie wensen zijn.

Hoi

nog een leuke....

hetzou mooi zijn als je in de applicatie al het draai schema op gc.com kunt selecteren. maw wannneer draai je de PC (de rode vinkjes)

verder is dit echt top!

TL

Geplaatst
Ik zag dat bij deze versie een config file zit, waar is die voor?

Wanneer je PQs selecteert en op 'Archive' klikt, dan krijg je een dialogbox om de actie te bevestigen. Dit wil je eigenlijk niet. Je wilt dat het programma gewoon doordraait. Wel nu, dat probeer ik te doen door automatisch de dialoogbox te confirmeren. Dit doe ik door een toets te 'simuleren. Maar op Vista reageert het anders dan op XP. Volgens Microsoft zou deze config ervoor moeten zorgen dat het op beide systemen hetzelfde werkt.

Verder had ik dit keer de oude pq's niet van te voren verwijderd. Hij bleef nu wachten totdat ik dat zelf deed. (ondanks autoconfirm?)

Als je auto confirm aangevinkt hebt en hij doet het nog steeds niet, dan werkt het dus niet goed bij jou. Niet aanvinken dus. sorry.

De eerste run eindigde overigens met een vette foutmelding, al bleef de software gewoon draaien. Na een herstart en nog een run ging het wel zonder foutmelding.

Heeft misschien met het vorige te maken, maar ik heb te weinig informatie om hier iets mee te kunnen doen.

hulde, broekies zit je nog wel eens stil of heb je een laptop constant op je schoot.

Het 1 sluit het andere niet uit. Zit gewoon stil met de laptop op mijn schoot :thumbup:

nog een leuke....

hetzou mooi zijn als je in de applicatie al het draai schema op gc.com kunt selecteren. maw wannneer draai je de PC (de rode vinkjes)

Als je bedoelt om al gelijk vinkjes te zetten wanneer je de queries wilt draaien (welke dag)dan zal dit zeker toegevoegd worden.

Waarschijnlijk zal hij gewoon op maandag beginnen en als de dag vol zit naar de volgende dag (of zoiets). Dit zal wel een optie worden zodat hij dit alleen doet wanneer je dat wilt.

Geplaatst

Behalve de laatste PQ verandert er in principe toch niets aan de instellingen van de PQ's die je al hebt? Dat betekent volgens mij dat je alleen de laatste PQ steeds zou hoeven wijzigen. Klopt dat? In dat geval is het misschien een idee dat je ook kunt kiezen om alleen de laatste of laatste twee PQ's op te halen (en te vervangen bij gc.com), als het alleen om de wijzging van de datums gaat. Of smurf ik het nu helemaal mis? GS.

Geplaatst
Behalve de laatste PQ verandert er in principe toch niets aan de instellingen van de PQ's die je al hebt? Dat betekent volgens mij dat je alleen de laatste PQ steeds zou hoeven wijzigen. Klopt dat? In dat geval is het misschien een idee dat je ook kunt kiezen om alleen de laatste of laatste twee PQ's op te halen (en te vervangen bij gc.com), als het alleen om de wijzging van de datums gaat. Of smurf ik het nu helemaal mis? GS.

Ja en nee, je zit er niet helemaal naast, MAAR...

Caches worden geregeld gearchiveerd, maar ook weer uit het archief getrokken. Om er zeker van te zijn dat je alle caches krijgt is het toch verstandig om de hele set te vervangen. Met dit programma is dat ook geen enkele moeite. Dus waarom het risico lopen?

Met dat in het achterhoofd is het misschien verstandig om eerst het programma uit te breiden met andere features alvorens deze optimalisatie te implementeren.

Let wel, het lijstje met intervallen welke opgehaald wordt bij debroekies is geen vast lijstje dat ik zo nu en dan bepaal, maar wordt elke keer als je het opvraagt opnieuw bepaald. Vandaag kan hij anders zijn dan morgen. Vooral handig als je kunt filteren op cache type, maar dit terzijde. Eens in de maand dit programmaatje draaien zou voldoende moeten zijn om altijd alle caches binnen te krijgen.

Shit, bedenk ik mij nu net het volgende probleem:

wat als je het programma draait en de laatste PQ bevat al 485 caches? Als je nu drie weken wacht met het draaien van dit tooltje heb je waarschijnlijk de laatste twee weken de laatste caches niet.

Ik zal het programma dus moeten aanpassen zodat dit niet gebeurt. Zit de laatste PQ bijna vol, zal ik een nieuwe PQ toevoegen. Zal dit maar als optie doen, zodat je zelf kunt bepalen of je dit wilt.

Geplaatst

Er is een nieuwe versie beschikbaar van het GC Pocket Query Generator (V1.5.0.0)

Het volgende is gewijzigd:

- Filter op cache type is toegevoegd (levert minder PQs op)

- Vanwege vorig item is het verwijderen van vorig automatisch aangemaakte PQs optioneel geworden

- je kunt nu de PQs automatisch laten aktiveren vanaf instelbare dag

- Verder is het verwijderen van de oude PQs robuuster gemaakt.

Buiten evt bug fixes zal ik alleen nog features toevoegen op verzoek. Dus zie je graag een feature toegevoegd worden, meld het even.

Geplaatst
Er is een nieuwe versie beschikbaar van het GC Pocket Query Generator (V1.5.0.0)

- Vanwege vorig item is het verwijderen van vorig automatisch aangemaakte PQs optioneel geworden

Buiten evt bug fixes zal ik alleen nog features toevoegen op verzoek. Dus zie je graag een feature toegevoegd worden, meld het even.

Hallo Broekies,

Al die tooltjes werken perfect. Hulde. :beerchug:

Toch graag een aanpassing. Nu maakt het tooltje 5 PQ's op zondag, 5 PQ's op maandag en 4 PQ's op dinsdag. Dat betekent dat ik op zondag en maandag niet meer kan draaien. Kan je het ook zo instellen dat het tooltje automatisch elke dag 2 PQ's aanmaakt zodat ik er elke dag 3 overhoud voor PQ's van de laatste week of waar ik naar toega op oefening. Of traploos instelbaar tot max 5?

Groet,

Smeule

Geplaatst

Hallo Broekies,

Al die tooltjes werken perfect. Hulde. :beerchug:

Toch graag een aanpassing. Nu maakt het tooltje 5 PQ's op zondag, 5 PQ's op maandag en 4 PQ's op dinsdag. Dat betekent dat ik op zondag en maandag niet meer kan draaien. Kan je het ook zo instellen dat het tooltje automatisch elke dag 2 PQ's aanmaakt zodat ik er elke dag 3 overhoud voor PQ's van de laatste week of waar ik naar toega op oefening. Of traploos instelbaar tot max 5?

Groet,

Smeule

Your wish is my command.

Zal ik nu gelijk even doen. Stay tuned...

Geplaatst
- aantal PQs per dag is nu instelbaar.

Werkt perfect. :beerchug: Super ;)

Bedankt

Geplaatst

kleine bug gevonden:

Stel eerst staat alleen 'traditional' aangevinkt en daarna vink je 'alle typen' aan, dan wordt er bij de aangemaakte PQ's toch alleen traditionals geselecteerd. Het programma zou de overige uitgegrijsde vinkjes moeten negeren als 'alle typen' is gekozen. Nu moet ik er op letten dat alle andere vinkjes weggeklikt zijn.

Geplaatst
kleine bug gevonden:

Stel eerst staat alleen 'traditional' aangevinkt en daarna vink je 'alle typen' aan, dan wordt er bij de aangemaakte PQ's toch alleen traditionals geselecteerd. Het programma zou de overige uitgegrijsde vinkjes moeten negeren als 'alle typen' is gekozen. Nu moet ik er op letten dat alle andere vinkjes weggeklikt zijn.

Klopt. Eerst traditional de-selecteren en dan alle typen selecteren. Dan werkt het wel.

Geplaatst
kleine bug gevonden:

:blush: :blush:

dat ik dit niet gezien heb. Maar goed, V1.6.1.0 is een feit.

Nu moet de bug eruit zijn.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...