De broekies Geplaatst 6 oktober 2008 Geplaatst 6 oktober 2008 Ik zie dat een aantal mensen graag alle caches in Nederland binnen hun applicatie (GSAK) willen hebben. Ik wil hier best een handje in helpen, maar dan moet ik wel weten hoe ver het geheel gaat. Welke informatie wil je van deze caches hebben? Is dat inclusief beschrijving, hints etc? Zijn er ook mensen die alleen Waypoint, coordinaat, cache type en misschien nog wat andere attributen willen hebben? Wat ik zou kunnen doen is bv een gpx/loc klaarzetten die door iedereen te downloaden is. Deze zal alleen geen cache beschrijving hebben, want dat zal gc.com niet kunnen waarderen. Misschien kun je hier in GSAK nog iets mee doen, zodat je de cachebeschrijving alsnog voor een bepaalde selectie binnen haalt.
hopman2 Geplaatst 6 oktober 2008 Geplaatst 6 oktober 2008 (bewerkt) Ik zie dat een aantal mensen graag alle caches in Nederland binnen hun applicatie (GSAK) willen hebben.Ik wil hier best een handje in helpen, maar dan moet ik wel weten hoe ver het geheel gaat. Wat ik zou kunnen doen is bv een gpx/loc klaarzetten die door iedereen te downloaden is. Hoi Broeke, Volgens mij wordt er eerder in dit draadje al gesproken over het .loc file dat op gc.nl wordt aangeboden. (deze is volgens mij behoorlijk kaal ) Ik heb persoonlijk geen behoefte hier meer aan. Heb nu ondertussen alle PQ voor NL aangemaakt Zag overigens wel dat er alweer een pq was waar maar 250 caches in zaten. Dus kan daar nog wel weer wat aan sleutelen. 6 oktober 2008 bewerkt door hopman2
Wammus Geplaatst 6 oktober 2008 Geplaatst 6 oktober 2008 Ik zie dat een aantal mensen graag alle caches in Nederland binnen hun applicatie (GSAK) willen hebben.[sNIP] Misschien kun je hier in GSAK nog iets mee doen, zodat je de cachebeschrijving alsnog voor een bepaalde selectie binnen haalt. Jouw programmeer kunsten een beetje kennende ben jij misschien wel in staat om in combinatie met de eerder genoemde macro iets te bouwen dat automatisch de PQs voor je invoert op de GC site? Volgens mij moet het via die pagina omdat HTTP-POSTs waarschijnlijk niet door GC.com geaccepteerd worden als ze niet afkomstig zijn van de site zelf? Toch moet het mogelijk zijn om het formulier daaro (grotendeels) automatisch in te vullen?
De broekies Geplaatst 7 oktober 2008 Auteur Geplaatst 7 oktober 2008 (bewerkt) Iets Wordt het op een gegeven moment niet onmogelijk vanwege het antal caches? max 500 caches per PQ, 4 PQs per dag, 7 dagen per week: 500*4*7=14000 Dus dat duurt nog even OK, duidelijk. Zal dus flexibel moeten zijn etc. Ik zal hier naar kijken. Gun mij even de tijd en hopelijk kan ik met enkele weken met iets komen. Ben ook benieuwd. Ga zelf ook wel een beetje klussen mbv GSAK, de output van de macro van GeoFlower en wat scripting dingetjes in Firefox. Wie weet. Trouwens, je mag GSAK de eerste 21 dagen gewoon uitproberen en daarna krijg je een vervelend nagscherm. Dan kun je altijd nog bedenken je het wat vind of niet.. voorbeeld PQ nodig(export macro GeoFlower) Ik heb GSAK 1 keer geprobeerd, maar ik heb er verder gewoon geen behoefte aan. Maar dit wordt de opzet van het tooltje - je stelt in wat je wilt hebben: wel/niet jouw founds erbij, wel/miet apparte PQ gearchiveerde caches, wel/niet disabled caches PQ en wie weet wat andere. - het tooltje gaat naar mijn site en haalt daar de instellingen van de PQs op (datum interval etc) - tooltje gaat naar gc.com en voegt daar de PQ toe of indien al aanwezig stelt de waarden anders in Als eerste zal ik het maar zo laten en moet je zelf de PQ nog aktiveren. Misschien dat in de eerste versie, dan wel later een vinkje komt om ze ook gelijk te activeren. Mocht ik iets missen naar jullie idee, dan hoor ik het wel. 7 oktober 2008 bewerkt door De broekies
De broekies Geplaatst 7 oktober 2008 Auteur Geplaatst 7 oktober 2008 Ziet er goed uit. Zou graag ook het land kunnen kiezen. En eventueel de mogelijkheid om bestaande pq's te verwijderen. Ben erg benieuwd. In wat voor taal bouw je dit? Het land wordt lastig aangezien ik alleen de gegevens heb over Nederland. Het probleem is nu juist het bepalen van de tijds interval waarover de query moet gaan. Omdat ik wel alle caches van Nederland bijhoud kan ik hiervoor het interval bepalen. Bestaande PQs verwijderen? Hmm, ja, alleen PQs die eerder zijn aangemaakt met dit tooltje, maar niet door de gebruiker zelf aangemaakte PQs. Het tooltje zal geschreven worden (moet nog beginnen ;-) in c# (.NET versie 3.5) Dit programmaatje zal dus alleen draaien onder Windows. Weet je niet wat Windows is, dan moet je dit vragen aan de Pinguin op jouw desktop
De broekies Geplaatst 10 oktober 2008 Auteur Geplaatst 10 oktober 2008 (bewerkt) Nou, hier is dan de eerste versie van het tooltje om automatisch pocket queries aan te maken. Wat het programma nu doet is: - haalt de pocket queries op bij debroekies.dyndns.org - gaat naar de gc.com site en maakt alle pocket queries aan (maar aktiveert ze niet!) Op dit moment is het enige wat je kunt instellen of je wel of niet jouw eigen founds mee wil nemen. Je krijgt dan alle (niet gearchiveerde caches) in Nederland. Draai je het programmaatje weer, dan worden de eerder automatisch aangemaakte pq eerst verwijderd voordat de nieuwe weer aangemaakt worden. En nu kan ik wel legio features noemen welke toegevoegd kunnen worden, maar ik heb geen idee waar het meeste behoefte aan is. Dus als jullie dat even melden, weet ik waar ik mijn aandacht op moet richten. ....over aandacht gesproken...ik zal mijn best doen om de gevraagde (eerst meest gevraagde) features toe te voegen, maar ik heb ook werk, een tuin en eh...oh ja een vriendin. Je kunt het vinden op De broekies onder Pocket Query Generator. 10 oktober 2008 bewerkt door De broekies
Wammus Geplaatst 10 oktober 2008 Geplaatst 10 oktober 2008 Nou, hier is dan de eerste versie van het tooltje om automatisch pocket queries aan te maken.oekies.dyndns.org"]De broekies[/url] onder Pocket Query Generator. Kei gaaf Ik moet de gegenereerde PQs nog ff wat beter vergelijken met de PQs die ik al had maar vooralsnog ziet het er tof uit! Een paar op-/aanmerkingen: - Bij het genereren van de PQs wordt er geen rekening gehouden met de eigen founds, het vinkje wordt weliswaar aangezet dat de eigen founds niet in de PQs mogen maar als er bij het uitrekenen al rekening mee kan worden gehouden heb je steeds minder PQs nodig naarmate je caches vind. - (kan met bovenstaande te maken hebben:) de PQs zijn nu erg "compact", aantal caches per PQ varieert tussen de 404 en 488 caches. Mag wat mij betreft richting de 495 per PQ gaan - het zou erg fijn zijn als er een 'alternate emailadres" kan worden ingesteld - ik vond het een beetje "eng" om mijn gebruikersnaam/wachtwoord voor GC.com in te moeten geven in de tool. Keep up the good work (en besteed ook wat tijd aan je vriendin )
geo_taz Geplaatst 10 oktober 2008 Geplaatst 10 oktober 2008 Maar voor die "Initial Feed" kun je toch ook de loc-file van geocaching.nl gebruiken?
De broekies Geplaatst 10 oktober 2008 Auteur Geplaatst 10 oktober 2008 Dat kan je alleen maar doen als je alle founds bijhoudt en ter plekke de PQ's gaat zitten uitrekenen. Dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat dat gebeurt, omdat dat nogal wat werk is. Klopt - Bij het genereren van de PQs wordt er geen rekening gehouden met de eigen founds, het vinkje wordt weliswaar aangezet dat de eigen founds niet in de PQs mogen maar als er bij het uitrekenen al rekening mee kan worden gehouden heb je steeds minder PQs nodig naarmate je caches vind. Zal helaas niet gaan. Dit is geen onwil, maar gewoon weg niet te doen (althans niet voor mij, want ik weet niet welke caches je gedaan hebt. Om die eerst te gaan bepalen en dan die eruit te filteren is niet te doen. - (kan met bovenstaande te maken hebben:) de PQs zijn nu erg "compact", aantal caches per PQ varieert tussen de 404 en 488 caches. Mag wat mij betreft richting de 495 per PQ gaan Is aan de veilige kant, zeker. Ik stel het maximum in op 490 Je kunt alleen dagen aangeven. Ik ga net zolang door totdat ik de 490 bereikt heb en haal daar 1 dag af. Dit om te voorkomen dat er net op die dag 20 caches zijn gepubliceerd. Waarom 490? Ach, veilig is veilig. Uiteindelijk levert het geen extra query op of hooguit 1 (11x10? caches in totaal aan marge) Maar ik kan dit natuurlijk wel instelbaar maken. - het zou erg fijn zijn als er een 'alternate emailadres" kan worden ingesteld Komt in eerst volgende versie! - ik vond het een beetje "eng" om mijn gebruikersnaam/wachtwoord voor GC.com in te moeten geven in de tool. Kan ik mij voorstellen. Niet alleen het wachtwoord, maar het idee om van een onbekend iemand een executable te draaien... Iedereen kan van mij de source krijgen onder de voorwaarde dat wijzigingen teruggemeld worden. Ik ben een grote aanhanger van het open source idee. Ik wil hier een groep helpen en als anderen hier aan mee willen doen is dat prima. Keep up the good work (en besteed ook wat tijd aan je vriendin) Wie?....oh ja... (en nu maar hopen dat ze deze log niet leest )
Team Guppie Geplaatst 10 oktober 2008 Geplaatst 10 oktober 2008 dat ziet er veel belovend uit, als ik thuis kom ga ik er mee stoeien.
Wammus Geplaatst 10 oktober 2008 Geplaatst 10 oktober 2008 - Bij het genereren van de PQs wordt er geen rekening gehouden met de eigen founds, het vinkje wordt weliswaar aangezet dat de eigen founds niet in de PQs mogen maar als er bij het uitrekenen al rekening mee kan worden gehouden heb je steeds minder PQs nodig naarmate je caches vind. Zal helaas niet gaan. Dit is geen onwil, maar gewoon weg niet te doen (althans niet voor mij, want ik weet niet welke caches je gedaan hebt. Om die eerst te gaan bepalen en dan die eruit te filteren is niet te doen. Misschien kan het wel als de gebruiker zelf een lijst met GC nummers invoert (eenvoudige export vanuit GSAK) van caches die excluded mogen worden? (founds en ignored) - het zou erg fijn zijn als er een 'alternate emailadres" kan worden ingesteld Komt in eerst volgende versie! - ik vond het een beetje "eng" om mijn gebruikersnaam/wachtwoord voor GC.com in te moeten geven in de tool. Kan ik mij voorstellen. Niet alleen het wachtwoord, maar het idee om van een onbekend iemand een executable te draaien... Daarom draai ik "nieuwe" tooltjes altijd eerst in een VM Iedereen kan van mij de source krijgen onder de voorwaarde dat wijzigingen teruggemeld worden. Ik ben een grote aanhanger van het open source idee. Ik wil hier een groep helpen en als anderen hier aan mee willen doen is dat prima. Het lijkt me tof om de code te kunnen inzien, niet dat ik er veel van zal snappen of zal kunnen toevoegen maar al doende leert men
Smurfin & Grote Smurf Geplaatst 10 oktober 2008 Geplaatst 10 oktober 2008 Helemaal top dit, bedankt! Wij hebben er overigens voorkeur voor als in de naam van de query de periode terug te vinden is.
De broekies Geplaatst 10 oktober 2008 Auteur Geplaatst 10 oktober 2008 Helemaal top dit, bedankt! Wij hebben er overigens voorkeur voor als in de naam van de query de periode terug te vinden is. Staat genoteerd. Zal in de volgende versie zitten
Aanbevolen berichten