baflobill Geplaatst 17 oktober 2008 Geplaatst 17 oktober 2008 Ik heb een GPSMAP 60c en de laatste tijd had ik al problemen met de verbinding met de pc. Omdat de garantie toch al verlopen was (hij is 3 jaar oud) heb ik hem open geschroefd. De usb stekker zit op een los printje wat in de deksel van gps zit geschroefd. Dit stekkertje was los gegaan van het printje waardoor hij geen contact meer maakt. Het is me niet gelukt om die goed opnieuw erop te solderen, dus eigenlijk zoek ik een zaak waar ik zo'n nieuw printje met usb stekker erop kan bestellen. Ik heb het internet al afgestruind, maar niet kunnen vinden. Weet iemand een adres waar je losse componenten voor Garmin apparaten kunt bestellen? En dan niet de kabeltjes houders etc, maar elektrische componenten? Bedankt.
LTeunis Geplaatst 17 oktober 2008 Geplaatst 17 oktober 2008 Waarom niet even langs Waypoint in Notter, Vessem of Moordrecht langsgaan?
De Roode Loper Geplaatst 17 oktober 2008 Geplaatst 17 oktober 2008 Waarom niet even langs Waypoint in Notter, Vessem of Moordrecht langsgaan? Dat is vanuit Baflo een aardig stukje, zelfs naar Notter . Ik zou eerst eens bellen met die toko's. Of stuur eens een berichtje naar Kapitein Haak (die werkt er).
baflobill Geplaatst 17 oktober 2008 Auteur Geplaatst 17 oktober 2008 Het is inderdaad een aardig eindje. Ik heb gebeld met de technische dienst van Notter en die kwamen niet verder dan 'opsturen'. (Ik heb er overigens wel een nieuwe besteld de 60Cx want ik wil niet zonder zitten ) Terwijl het gewoon een los componentje is die ik er zo zelf in kan zetten. Dat moet toch ergens te bestellen zijn?
Lubbie Geplaatst 17 oktober 2008 Geplaatst 17 oktober 2008 (bewerkt) Probeer het eens bij Conrad.nl. Was altijd een grote op het gebied van losse componenten en connecoren. Groet, Lubbie 17 oktober 2008 bewerkt door Lubbies
baflobill Geplaatst 19 oktober 2008 Auteur Geplaatst 19 oktober 2008 Conrad verkoopt wel hele GPS-en, maar geen onderdelen. Het lijkt wel of dit nergens los te koop is. Ik vraag me af hoe reparatie bedrijven dit doen...
Mars Express Geplaatst 19 oktober 2008 Geplaatst 19 oktober 2008 Conrad verkoopt wel hele GPS-en, maar geen onderdelen. Het lijkt wel of dit nergens los te koop is. Ik vraag me af hoe reparatie bedrijven dit doen... welke reparatie bedrijven?
Vasc0 Geplaatst 19 oktober 2008 Geplaatst 19 oktober 2008 Waarom niet even langs Waypoint in Notter, Vessem of Moordrecht langsgaan? Alleen in Notter hebben ze de technische afdeling.
Ilonka1980 Geplaatst 19 oktober 2008 Geplaatst 19 oktober 2008 Je zou kunnen kijken of je niet ergens een defecte kunt krijgen. dan kan je die voor de onderdelen gebruiken. Er zit natuurlijk wel een risico aan.
Biertjuh Geplaatst 19 oktober 2008 Geplaatst 19 oktober 2008 Ik meen me te herinneren dat er in België een bedrijf is dat reparaties uitvoert en in het verleden onderdelen opstuurde: Kariboe Fillialen in Leuven en Hasselt. Missschien heb je er iets aan, op hun website kan ik er echter niets over vinden. Marja
MoonenMonkeys Geplaatst 19 oktober 2008 Geplaatst 19 oktober 2008 Of zoek een handige knutselaar die het voor je kan solderen? Iemand nog van de oude stempel die vroeger computers repareerde kan dit zeker solderen want destijds werden nog geen hele componenten vervangen. Misschien via de HCC site?
marieholm Geplaatst 19 oktober 2008 Geplaatst 19 oktober 2008 Kijk eens bij Conrad. Mini-usb inbouw koppeling: Lumberg. fabrikantnr.248601. Bestelnr.738560-8a. hopelijk is deze bruikbaar. Succes.
Lubbie Geplaatst 19 oktober 2008 Geplaatst 19 oktober 2008 ik blijf toch bij conrad.nl , tabblad "componenten & bouwpakketten". Zoeken op Mini usb, inbouwkoppeling. De edele kunst van het solderen zul je dan wel machtig moeten zijn natuurlijk (en er zijn er maar weinig die dat nog kunnen ) Succes!!
baflobill Geplaatst 21 oktober 2008 Auteur Geplaatst 21 oktober 2008 ik blijf toch bij conrad.nl , tabblad "componenten & bouwpakketten".Zoeken op Mini usb, inbouwkoppeling. De edele kunst van het solderen zul je dan wel machtig moeten zijn natuurlijk (en er zijn er maar weinig die dat nog kunnen ) Succes!! Bedankt voor de suggesties. Dat is inderdaad een mini usb die ook door Garmin gebruikt wordt. Deze zit op een printje gesoldeerd zodanig dat de banen op de usb-connector contact maken met banen op een printje. Ze zijn echter niet aan elkaar gesoldeerd. De gehele usb stekker is op het printje gesoldeerd. Maar wat belangrijker is, onderop het printje zitten een soort van metalen veertjes die contact maken met de GPS print. Ook dit onderddel heb ik nodig. Ik zal morgen een foto maken van de spulletjes, een plaatje zegt tenslotte altijd meer.
baflobill Geplaatst 23 oktober 2008 Auteur Geplaatst 23 oktober 2008 zoals beloofd, hier de foto: Merk bij de 3e foto op dat een van de pootjes afgebroken is. Het complete onderdeel, goed gesoldeerd en werkend en zonder afgebroken pootje, heb ik dus nodig. Iemand suggesties?
Aanbevolen berichten