Vasc0 Geplaatst 21 oktober 2008 Share Geplaatst 21 oktober 2008 Op zich is het een goed toestel als je op zoek ben naar een toestel zonder kaarten. Wil je kaarten op je GPS hebben dat raad ik je het af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
t-bones Geplaatst 21 oktober 2008 Share Geplaatst 21 oktober 2008 Het gaat erom of je zelf (bijpassende!) kaarten in de GPS kunt laden. Dat kunnen de Geko's niet. Je ziet dus je waypoints wel, maar geen kaartbeeld er onder. Daar kun je nog steeds prima mee geocachen, alleen moet je dan meetal een papieren kaart meenemen. Ik heb een 60cX, maar zou in jouw geval voor de Etrex Legend HCX gaan gaan. Prima ding. Kleur, geheugenkaartjes, gevoelig. En over gebruiksvriendelijkheid: geen enkele hand-gps vind ik gebruiksvriendelijk. Je kunt met een paar knoppen alles doen, als je maar weet hoe. Dat leert snel en dan is de gebruiksvriendelijkheid geen issue meer. Succes! T-Bones Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
D3xtar Geplaatst 21 oktober 2008 Share Geplaatst 21 oktober 2008 Bedankt voor de reacties! Ik heb bij een vriend van mij een Legend (type onbekend ,paar jaar oud...) beschikbaar. Deze gaat hij me eerst opsturen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
flatfisher Geplaatst 26 oktober 2008 Share Geplaatst 26 oktober 2008 Ik zit nog achter een Geko 201 aan. Is dit nog wel een verstandige keuze? Als ik die plaatjes zo zie van de Geko dan kun je er een route in zetten, die vervolgens als een soort kaartje in het scherm komt. Kan iemand iets zeggen over de gebruikersvriendelijkheid van de Geko? Ik ben zelf begonnen met een Geko 201, prima GPS, niets mis mee. Bedankt voor de reacties! Ik heb bij een vriend van mij een Legend (type onbekend ,paar jaar oud...) beschikbaar. Deze gaat hij me eerst opsturen. De Geko 201 is op zich een prima GPS, ik ben er ook mee begonnen maar werd een beetje gek van het stroomverbruik. Om de 4 uur moest ik een nieuw setje plaatsen. Daarom ben ik overgegaan op een andere GPS, en nog een en daarna een GPSmap 60Cx. Tja. De Etrex Legend verschilt toch wel een beetje, je kunt er wat kaartmateriaal in laden (8 mb, da's niet veel). Als je dat hebt natuurlijk. Je kunt wel goed oefenen met de bediening, wat dat betreft is de Etrex-serie nogal afwijkend van de Geko, 60- en 70-serie van Garmin. Als die bediening je bevalt, dan heb je aan de Etrex H een prima basis GPS, dus geen kaartmateriaal, maar wel onder de 100 euro nieuw in het handje. kwalitatief zou deze GPS superieur moeten zijn aan de Geko 201, terwijl de Geko meer kost... Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smurf United Geplaatst 30 oktober 2008 Auteur Share Geplaatst 30 oktober 2008 Nou ik ben er wel uit. Het gaat een eTrex Vista HCx worden. Nu alleen nog even opzoek naar de goedkoopste (web)shop. Wil niet te lang wachten met de aanschaf. Kan ik in de gure dagen die gaan komen mooi de handleiding goed lezen en dan van het voorjaar weer goed voorbereid op stap. Hartelijkdank voor de adviezen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remunj Geplaatst 30 oktober 2008 Share Geplaatst 30 oktober 2008 Goede keuze. Komen er ook nog kaarten bij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smurf United Geplaatst 30 oktober 2008 Auteur Share Geplaatst 30 oktober 2008 Niet direct, maar waarschijnlijk wel voordat het voorjaar gaat beginnen. Mijn portemonaie wil niet meewerken aan alles in 1 x Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remunj Geplaatst 30 oktober 2008 Share Geplaatst 30 oktober 2008 Niet direct, maar waarschijnlijk wel voordat het voorjaar gaat beginnen.Mijn portemonaie wil niet meewerken aan alles in 1 x Van dat laatste hebben er wel meer last. En de crisis van de laatste tijd brengt daar geen verandering in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MacDD Geplaatst 31 oktober 2008 Share Geplaatst 31 oktober 2008 Nou ik ben er wel uit.Het gaat een eTrex Vista HCx worden. Nu alleen nog even opzoek naar de goedkoopste (web)shop. Wil niet te lang wachten met de aanschaf. Kan ik in de gure dagen die gaan komen mooi de handleiding goed lezen en dan van het voorjaar weer goed voorbereid op stap. Hartelijkdank voor de adviezen Kijk eens bij Komplett.nl Heb daar mijn Vista HcX voor net 200 euro gekocht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
yurrie-currie Geplaatst 31 oktober 2008 Share Geplaatst 31 oktober 2008 Niet direct, maar waarschijnlijk wel voordat het voorjaar gaat beginnen.Mijn portemonaie wil niet meewerken aan alles in 1 x Van dat laatste hebben er wel meer last. En de crisis van de laatste tijd brengt daar geen verandering in. Ik kocht een garmin map 60 Csx via e-bay in de USA betaald via pay-pall gisteren even een mailtje naar de verkoper over de verzend status en ontving toen de volgende automatische mail terug. ElectronicsLeader LLC operator of Electronicsleader.com, Ebay sellers: $Savingdeals, Fantasysailing and Dollarsavy has been forced to abruptly close its operations as a result of the current worldwide financial situation. We are attempting to explore options to satisfy undelivered product and an additional communication will be forthcoming within the next 10 days. We regret the inconvenience and hope to resolve the problem shortly. Hoop dat hij al verzonden is. Heb in ieder geval al een klachten procedure opgestart bij pay-pall De verkoper heeft inmiddels zijn account op ebay verwijderd. dus bij deze let op waar je koopt en let op dat er kopers bescherming op het e-bay accound zit van de verkoper Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MacDD Geplaatst 31 oktober 2008 Share Geplaatst 31 oktober 2008 (bewerkt) Hoop dat hij al verzonden is.Heb in ieder geval al een klachten procedure opgestart bij pay-pall De verkoper heeft inmiddels zijn account op ebay verwijderd. Ik hoop het met je hopen, maar iets zegt me dat je ms een probleempje gaat krijgen. Ik vraag me nl af of paypal ook terugbetaald bij zaken die over de kop gaan. 31 oktober 2008 bewerkt door MacDD Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
D3xtar Geplaatst 17 november 2008 Share Geplaatst 17 november 2008 (bewerkt) Hoop dat hij al verzonden is.Heb in ieder geval al een klachten procedure opgestart bij pay-pall De verkoper heeft inmiddels zijn account op ebay verwijderd. Ik hoop het met je hopen, maar iets zegt me dat je ms een probleempje gaat krijgen. Ik vraag me nl af of paypal ook terugbetaald bij zaken die over de kop gaan. Als me met Paypal betaald hebt heb je 2 vormen van kopersbescherming: eerst eentje via Paypal, en daarna via Ebay zelf. Paypal heeft tegenwoordig een nederlandse helpdesk die je best even kan bellen bij dit soort zaken. Edit: 0900 265 89 50 10ct\min. 17 november 2008 bewerkt door D3xtar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Itserik Geplaatst 23 november 2008 Share Geplaatst 23 november 2008 Ga aub geen te dure, te oude kaarten bij Garmin kopen. Er zijn inmiddels genoeg initiatieven voor gratis garmin kaarten: http://garmin.na1400.info/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden