Spring naar bijdragen

logs downloaden op iPaq


8BG

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

 

Sinds kort ben ik in het kader van proefpersoon in het bezit van een iPaq 3970, een originele Compaq. In het verleden is het veel te vaak voorgekomen dat ik langs een cache gelopen ben en thuis dat pas ontdekt heb ;) .

Nu is het mij bekend dat het mogelijk is om in de iPaq complete teksten van caches te zetten, dus niet alleen de waypoints.

Na wat bladeren door het forum en websites kom ik allerlei termen tegen waarddor ik door de bomen het bos niet meer zie, zoals loc.file, gpx files, GarTrax, eBook, cybersex, EasyGPS, Pocket-pc-queries, PDA.....

 

Nu ben ik al premium member en heb ik een query weten te maken en deze wordt (als alles goed gaat :lol1: ) vandaag nog opgestuurd als een zipfile.

 

Nu mijn vraag: wat moet ik waar doen om onderweg nooit meer een cache te missen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja, het is maar wat je wilt. Als je TomTom Navigator hebt zou je een POI warning programma kunnen installeren die je waarschuwt wanneer je in de buurt bent. Maar wat ook kan is gewoon in OziCE de waypoints op het scherm tonen en dan zelf opletten. Hoe dan ook heb je eigenlijk GarTrax nodig om eenvoudig de GPX of LOC file die je als pocketquery krijgt om te zetten in OZI of TomTom formaat. Daarnaast kun je MobiPocket installeren om de ebooks die je mee kunt krijgen met je pocketquery te lezen of als alternatief GpxView om de GPX bestanden te bekijken. Persoonlijk ga ik voor MobiPocket omdat dat sneller werkt dan GPXView op alle NL caches minus die die ik al gevonden heb (moet toch harder m'n best doen geloof ik....).

 

Groet,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

 

Nu mijn vraag: wat moet ik waar doen om onderweg nooit meer een cache te missen?

Goed zoeken en je GPS niet vergeten ;)

 

Zonder gekheid, toen ik Schevy's antwoord las dacht ik eerst dat ik het geschreven had ;)

 

Zonder gekheid:

 

TomTomNavigator 2

PoiWarner of Checkpoint

Mobipocketreader (liefts de plus)

PocketQuery in GPX formaat

Gartrax

Eventueel nog cachedragon (leest ook GPCfiles) en Handstory (leest bijna alles)

Verder de andere progjes van Mobipocket om via Word, exel enz een PRC file aan te kunnen maken om via de mobipocketreader op je IPAQ te kunnen lezen.

 

TTN2, poiwarner, mobipocket plus cachedragon en Handstory zijn wel progjes die je moet kopen. De rest is tot nu toe gratis.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij deBruineBeren op de PPC:

 

TomTom Nav 2.xx

Checkpoint 3.xx

GPXview 1.1.x

 

2x PocketQuery in GPX formaat:

- een voor alle multi caches

- een voor alle andere caches

(er passen maar 500 caches in een PocketQuery.)

(Wel gezipped maar geen eBook)

 

Eventueel met Wachter op de PC weer tot 1 bestand samen te voegen.

Dit bestand is dan 5 MB groot en dat wordt inderdaad een beetje traag op de PPC.

 

Gartrax op de PC om GPX om te zetten naar .ov2 voor TomTom en Checkpoint.

 

Een paar .wav jes gemaakt de de stem van Miep (tomtom).

"Geocache"

"Er ligt hier in de buurt een schat"

 

En voor het mooie ook twee .bmp tjes,

met de icoontjes van een Multi Cache en een Traditional Cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GPX files van gc.com halen.

de GPX files door GPX Spinner laten omvormen tot losse HTML file-tjes

HTML file-tjes op je PDA zetten.

 

Ik zelf lees de GPX files eerst in in CacheMaps om een goede selectie te maken van de caches die ik op mijn PDA wil zien. Deze selectie stuur ik vervolgens direct vanuit CacheMaps naar GPX Spinner en de 'resultaat' files copieer ik naar mijn iPaq.

Voordeel is dat je geen extra software op je PDA nodig hebt en toch de beschrijvingen bij de hand hebt.

 

Programma's als TomTom en OziCE zijn door hun mapping mogelijkheden natuurlijk uitgebreider, maar tonen (geloof ik) niet alle cache info.

CacheDragon is bedoeld om het gehele beheer van je caches op je PDA te doen. De huidige versie schijnt nog wat kinderziektes te hebben. En ook CacheDragon kan geen kaarten tonen.

 

Gr,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk dank voor de reacties. Echter blijk ik nog maar een absolute beginner.

 

Vermeldde programma's als GPX Spinner of Checkpoint 3.xx heb ik niet gevonden, ook niet met Google.

 

Dus nu de uitdaging: leg 8BG uit waar hij de programma's vandaan haalt, hoe hij de info via GPX files van de geocaching site (dat werkt :cry: ) naar die iPaq haalt en hij zal elke vraag over achtbanen geduldig beantwoorden.

 

Trouwens die HTML filetjes zie ik wel zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Checkpoint 3.1.3

 

Wat betreft het verplaatsen van een .gpx file naar je PPC.

 

Een manier die zeker werkt is de volgende:

 

Plaats je PPC in de Cradle, of sluit het kabeltje aan.

Nu start ActiveSync op.

Klik op de knop Explore.

 

Alles wat je naar dit venster verplaatst komt op je PPC.

Je kunt het dan terug vinden in de dir \My Document.

 

Een andere manier is:

 

Stel ActiveSync zo in dat deze ook je files Synct.

Tools, Options, en dan een vinkje plaatsen voor Files (in het Tabblad Sync Options).

 

Op je PC in de dir \mijn Documenten wordt nu een nieuwe sub aangemaakt met de naam:

My PocketPC Documents of My iPAQ Documents of zo iets.

Een snelkoppeling naar deze map vindt je op je bureaublad.

 

Alles wat je in deze map plaatst word bij het docken van je PPC automatisch geSynced.

Nieuwe en nieuwere bestanden van je PC naar je PCC en visa versa.

 

 

Nog ff terug komen op Checkpoint.

Wil je meer weten over de opties en mogelijke problemen

Lees dan het forum van de Forum pocketpc-club

Kijk onder GPS, TomTom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, da's de informatie die ik zocht. Gewoon de GPX al uploaden naar de PPC. Dankjewel bruine beer!

Goed 8bG, maar dan heb je nog steeds software nodig om de GPX file te kunnen lezen op je PPC. Alle genoemde software is software voor andere files of software voor de PC.

 

CacheDragon is volgens mij nog maar de enige Pocket PC software dat een GPX file kan lezen en dus toonbaar maken op je PDA. Cachedragon kost volgens mij iets van 20 dollar en is niet bugvrij. Het is wel een totaalpakket. Je kunt je GPS uitlezen enz. Ik heb het en ik ben er eigenlijk totaal niet tevreden over :blink:

Het werkt en dat is alles.

 

Het is veel gemakkelijker om de PRC file die je bij je GPX file krijgt toegestuurd, te gebruiken in je pocketPC. Daarvoor heb je de mobipocketreader nodig en deze is voor alleen lezen gewoon gratis.

 

Ik he de volledige versie die ook volledig geïntregeerd is in al mijn Office software. Ik kan zo vanuit Word een tekstfile eventueel met foto's enz opslaan met mobipocket en in een keer door laten sturen naar de PPC. Dat kan ook met webpagina's, dus ook met cache pagina's. Ik heb er op deze manier ook 100den op mijn PPC staan. inclusief logs en foto's enz.

 

Als je iets wilt hebben om uit te proberen, zeg maar wat en geef je emailadres maar. Ik stuur het je wel.

 

Wil je een GPX of PRC van alle caches van Nederland of alle bugs in Nederland, alle maagden (Caches) in Nederland, alle nieuw caches in Nederland of software (trial of free) dan geef maar een gil. Ik kan je op dezelfde files ook wel doen toekomen als MPS files voor Mapsource of WPT voor Oziexplorer of OV2 files voor TomTom met bijbehorende bmpjes als icoontje. De bmptjes heb ik ook zelf gemaakt dus is ook gratis :P

Voor het converteren van die files kun je bv Gartrax gebruiken.

 

En als je goed zoekt vind je alles via google ;)

 

Ik type in: Checkpoint TomTom GPS

 

en krijg: dat wat ik zoek

 

GRT

 

Kruimeldief :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met GarTrax gecombineerd met GPX spinner heb ik nu inderdaad alle HTML files upgeload naar de iPaq. En Tomtom files. En inderdaad Tomtom geeft keurig aan waar de caches uit de file zich op de kaart bevinden. Maar nu kan ik geen koppeling leggen tussen die cache en de HTML file.

Met andere woorden de caches maken gebruik van de naam van de betreffende cache, terwijl GPX spinner willekeurige namen geeft aan de HTML-files. En dan die 400 HTML files door te bladeren tot je de juiste hebt lijkt me ook geen optie.

 

Hoe is deze koppeling te maken??

 

Met nimmer aflatend plezier van de iPaq (mede door Monopoly voor pocket PC :cry: ),

 

8BG

 

En mocht het allemaal te veel/persoonlijk/saai/langdradig/heftig* worden is mijn mail adres:

 

info/webmaster/achtbaan*@achtbaan.net

 

* Kies maar wat uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe is deze koppeling te maken??

Met de aanstaande versie van GarTrax. Die kan namelijk GPX bestanden uitpakken en er een zodanige layout aan geven dat ze erg lijken op de pagina's die met GarTrax gedownload worden. Er kan dan dus ook een index van gemaakt worden. Die genoemde versie van GarTrax is nog in ontwikkeling. Als je wilt, stuur ik je een versie toe om te testen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uh, sorry.

Klopt niet helemaal.

Er is al gesproken over gpxView.

Ok, heb ik over het hoofd gezien. Zowel als lezer, zowel als gebruiker :D

 

Hier te downloaden gpsView 1.1.2

 

hehehe dus: GPXview 1.1.2

 

GRTZ

 

Kruimeldief :xmas:

 

 

Uit een brief aan een verzekeringsmaatschappij: Mijn motorfiets moest, net als ikzelf, vanwege ernstige schade weggesleept worden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met andere woorden de caches maken gebruik van de naam van de betreffende cache, terwijl GPX spinner willekeurige namen geeft aan de HTML-files. En dan die 400 HTML files door te bladeren tot je de juiste hebt lijkt me ook geen optie.

 

Hoe is deze koppeling te maken??

 

De GPX Spinner HTML naam is de ID van de cache.

Ik weet niet hoe TomTom koppeld met de caches (kan je dit configureren?)

Ik weet wel dat GPXSpinner ook een index op naam aanmaakt, zodat je ook op naam kan zoeken. GPX Spinner kan elke index aanmaken die je wilt. Je kan bijna elke variant in bestanden aanmaken die je kan verzinnen. Dit is wel ingewikkeld, maar mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...