Spring naar bijdragen

logs downloaden op iPaq


8BG

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Uh, sorry.

Klopt niet helemaal.

Er is al gesproken over gpxView.

 

Hier te downloaden gpXView 1.1.2

Nog maar weer eens een reactie hierop :rolleyes:

 

Ik vind dus GPXview een slecht programma omdat het alleen maar gpx bestanden wil lezen die in de mainmemory staat van de pocketpc. Tja, ik heb dagelijks 5 GPX bestanden met een totale grootte van bijna 9,5 Mb. Dat is dus niet echt bevordelijk voor mijn geheugenruimte. Als ik dezelfde bestanden dus op een SD kart zet of op een CF kaart, kan GPXview ze niet vinden.

Als ik dan een van de bestanden, bv alle caches van Nederland, wel in de main memory zet dan duurt het een eeuwigheid voordat GPXview het inleest. Dat bestandje is trouwens nog geen 5 Mb.

Voor gebruiksvriendelijkheid valt de GPXview wat mij betreft volledig af.

 

GRTZ

 

Kruimeldief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

;)

wat doet het programmatje gpx spinner nu precies

GPXSpinner leest GPX files in en maakt per cache een HTML bestandje aan met alle gegevens van de cache.

Daarnaast worden nog een aantal index bestanden gemaakt om makkelijk de juiste cache informatie te kunnen vinden.

Deze HTML en index bestanden zijn volledig zelf te configureren om de layout aan te passen. Maar standaard is al prima voor PPC gebruik. Hiermee heb je altijd offline de gegevens van de caches bij de hand.

 

Nieuw in PPC land is GPXSonar. Toont ook alle cache informatie. Uiteindelijke doel is paperless cachen mogelijk te maken.

En ook naar CacheDragon kan je kijken.

 

(morgen zal ik de linkjes erbij zetten. Heb ik nu niet bij de hand)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuw in PPC land is GPXSonar. Toont ook alle cache informatie. Uiteindelijke doel is paperless cachen mogelijk te maken.

En ook naar CacheDragon kan je kijken.

 

(morgen zal ik de linkjes erbij zetten. Heb ik nu niet bij de hand)

CacheDragon de trialversion via Handango. De retail kost $20, maar is niet geheel bugvrij ;), en GPX-Sonar download

 

Hoef je niet tot morgen te wachten ;)

 

GRTZ

 

Kruimeldief ;)

 

Doe vandaag niet wat je tot morgen kunt uitstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8BG schreef

En mocht het allemaal te veel/persoonlijk/saai/langdradig/heftig* worden is

 

ik vind de informatie uit dti draadje zeker interessant. wat mij betreft gewoon deze kennis op het forum blijven delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dus GPXview een slecht programma omdat het alleen maar gpx bestanden wil lezen die in de mainmemory staat van de pocketpc.

Dit is niet helemaal waar. Als je op de knop linksboven druk, kun je daar kiezen uit een serie folders, ook die op je CF kaartje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dus GPXview een slecht programma omdat het alleen maar gpx bestanden wil lezen die in de mainmemory staat van de pocketpc.

Dit is niet helemaal waar. Als je op de knop linksboven druk, kun je daar kiezen uit een serie folders, ook die op je CF kaartje

Hmmmm, eigenlijk voel ik me nu een beetje aangesproken.

Ik ben echt niet een beginner op het gebied van PC's, PPC's en software. Als ik schrijf dat ik alleen maar GPX files kan lezen die ook in mijn main memory staat dan is dat voor wat mijn spulletje betreft dat zo.

Natuurlijk heb ik gekeken onder het knopje linksboven. Je kunt daar uit diverse folders (directorys) kiezen. Het probleem is dat ik daar geen enkele folder zie van mijn SD kaart of mijn CF kaart. Het programma laat alleen maar de folders zien die in in de main memory staan. Zelfs onder de optie "alle" folders zie ik niet wat ik wil zien. Het geeft ook geen moer waar ik het progje installeer. Of ik het nu installeer in de main memory, op SD, op CF of op LooxStore, de folders met GPX worden niet anders gevonden dan dat in de GPX waar dan ook plaats in de main memory. Zolang ik de GPX dus in de main memory zet, of het nu in de root is of in My documents of zelfs gewoon onder windows, dan wordt het gevonden. Dan maakt het n ook niet uit waar het programma geïnstalleerd is en op welke geheugenplaas.

Verder loopt ook in de main memory een gpxfile van 4mb gewoon vast.

En nog ff voor alle duidelijkheid. Ik heb er ook gewoon software op staan dat onder "alle folders" gewoon alle folders bedoeld en ook ziet.

Zoals: Vito-Navigator, Cache-Dragon, GPS-Dash, ACDC mobile, Active Today, TomTomNavigator, OziExlorerCE, Ewallet, Mobipocket-readerPro, Resco-Picture viewer, MS-Pocketstreets, SplashPhoto, enz enz. Dit zijn allemaal programma's die zich niets aantrekken van de plaats van het programma of van de plaatst dat de gegevens hebben zijn opgeslagen. Alle geheugenkaarten worden gewoon gezien en ook de folders ervan.

 

GRTZ

 

Kruimeldief ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe is deze koppeling te maken??

Met de aanstaande versie van GarTrax. Die kan namelijk GPX bestanden uitpakken en er een zodanige layout aan geven dat ze erg lijken op de pagina's die met GarTrax gedownload worden. Er kan dan dus ook een index van gemaakt worden. Die genoemde versie van GarTrax is nog in ontwikkeling. Als je wilt, stuur ik je een versie toe om te testen.

Hoever ben je met deze versie Pieter? Heb je het al in beta?

 

GRTZ

 

Kruimeldief :xmas:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe is deze koppeling te maken??

Spinner heb ik nu ook maar weer ff uit de kast gehaald. Spinner maakt toch ook weer na zijn bewerking van de gpx file een andere file aan? Een loc file geloof ik. In ieder geval zijn daar ook alle namen in aangepast. Nu kun je met Gartrax deze locfile weer inlezen als je voor het inlezen voor easy gps kiest. Als je dan voor opslaan weer voor TomTom kiest dan heb je volgens mij de TomTom gegevens gelijk aan je spinnergegevens.

 

 

GRTZ

 

Kruimeldief :xmas:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

;)

 

 

????????????????????

 

wat kan ik nu het beste op mijn ppc zetten

 

als ik het goed begrijp moet je bij gpxsonar pri lid worden

 

:cry:  :xmas:

Zie je door de bomen het bos niet meer? Ik soms ook niet hoor. Het is een kwestie van de trialversies downloaden, installeren, testen, kopen als het bevalt of deïnstalleren als het tegenvalt.

 

Wat je namelijk ook nog kunt doen is hetvolgende:

 

Als premium of charter member van Groundspeak kun je dus de gpx files toegezonden krijgen per email. Je krijgt daarbij altijd nog een file met prc als extentie. Deze zijn te lezen met mobipocketreader. Dit progje is te downloaden bij mobipocket.com en daar is zelfs een gratis versie voor je desktop PC. In de prc files staat dezelfde info als in de gpx file. Alleen is dit in een soort van boekvorm (ebook) Dit is ff wennen, maar leest net zo aardig. Je kunt het testen met de gratis versie voor de PC. Deze lat de prc file zien zoals het op je PPC te zien is. De hints staan er ook in en tevens de laatste 5 logs van bezoekers. verder de complete cache info en eventuele foto's. Deze bestanden zijn overal te plaatsen op je PPC, ook op geheugenkaarten. De reader vindt ze wel.

Dit gewoon ff als alternatief voor al die gpx progjes die geen van allen echt lekker werken tot nu toe op de PPC.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spinner maakt toch ook weer na zijn bewerking van de gpx file een andere file aan? Een loc file geloof ik

Uit mijn ervaring een gpx bestand met de naam spinner.gpx. En dit bestand is prima te gebruiken bij vervolgacties, zoals middels EasyGPS wp's versturen naar de GPS of via Gartrax bestandjes aan te maken voor TomTom. De naam van de wp's vervangt spinner dus blijkbaar van 6 karaktertellende geocachecode naar een iets begrijplijker naam (hoewel je toch even moet kijken voor je van 'vrschcchsv' 'Vuursche Cache (is verplaatst)' maakt :xmas: )

Met alle wp's op mijn GPS kijk ik gewoon voortdurend of er nog iets in de buurt ligt. Met de beschrijving op de PDA, inclusief logs en hints, mis ik geen cache meer. In theorie dan.

 

Achtbaangek

 

 

Het verschil tussen de praktijk en theorie is groter in de praktijk dan in theorie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, en dat is dezelfde achtbaangek die dit draadje is gestart met de vraag wat het allemaal betekende. Nu geeft hij antwoord uit eigen ervaring....

Je kunt zien dat de beste man alles snel doet in zijn leven :cry:

 

Je hebt gelijk 8bg. Wat is het allemaal mooi spul huh? Wat maakt het uit als je in de praktijk toch nog caches mist, als je in therorie over zulk mooi spul kunt beschikken? :xmas:

 

GRTZ

 

Kruimeldief ;)

 

Hier nog zo'n leuk hebbedingetje:

 

003576.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Kruimeldief, zo had ik het nog niet bekeken.

 

Zonder het forum was het toch niet zo snel voor elkaar, dan was ik toch zeker langer aan het pielen geweest.

 

Dus dank aan allen die hier antwoord hebben gegeven of een pittige wedervraag hebben gesteld. Kom gerust eens een biertje halen :xmas:

 

Achtbaangek

 

 

De dag dat ik StripPoker op mijn PDA zette veranderde mijn leven:

nu ben ik alleen maar op zoek naar een manier om eens te winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...