Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Beste mensen,

Ik wil een multi van ong. 6 km. plaatsen in een mooi stuk groen dat zich bevind naast het spoorlijn, wat begint bij station de vink en zo verder loopt richting voorschoten etc. Hier wil ik ook nog een traditional plaatsen. Volgens de gemeente is dit mooie stuk groen geen park, ze hebben op hun website namelijk een plattegrond gemaakt waarop ze de parken van Leiden hebben gemarkeerd met de naam erbij. Voor dit stuk groen was dus geen naam.

Nou vroeg ik me af, misschien zijn er wel mensen die wel met de gemeente Leiden in de weer zijn geweest en die mij kunnen vertellen bij wie ik moet zijn? En die zoiezo ervaring hebben met hoe de gemeente Leiden tegenover het plaatsen van caches staat?

met vriendelijke groet,

Lucas.

LET OP!!!!!!!!!!!!!!!!: Ik heb een fout gemaakt:S Ik keek nog is goed en het blijkt de gemeente voorschoten te zijn! Net niet leiden meer! :S Ik kan de titel niet meer veranderen van dit onderwerp maar ik bedoel voorschoten dus!!!

bewerkt door lucius
Geplaatst

Het gebied rond het spoor is over het algemeen in eigendom bij de NS (of één van die geprivatiseerde dochters). Dat gebied strekt zich soms flink wat verder uit dan alleen het spoortaluut. De NS probeert zo te voorkomen dat er te dicht op het spoor gebouwd gaat worden.

tot cache,

team Wij Drie :beerchug:

Geplaatst

Wij menen ons te herinneren dat je voor het plaatsen van caches op gemeentegrond geen toestemming nodig hebt, en dat het heel vaak juist ellende oplevert als je gaat informeren bij mijnheer de ambtenaar. Als het terrein van de NS is wensen we je veel suc6 :beerchug: .

Geplaatst

Kijk het liefst drop ik mijn cache daar gewoon en klaar! Marja kom je dan wel door de review heen? en word ie dan wel geplaatst op geocaching.com?

Ik ben inderdaad bang als ik achter de toestemming etc. aan ga dat de NS of de gemeente voorschoten zegt van ja daag dat willen we niet. En ik ben nu al super enthousiast over mn multi....

Wat raden jullie aan?

Wel achter toestemming aangaan? Of niet?

Geplaatst (bewerkt)

Kijk of het algemeen openbaar terrein is, gewoon toegankelijk en zonder bordjes dat het van een bepaalde eigenaar is (zoals meestal bij bijvoorbeeld Natuurmonumenten). Als je nergens aan kunt afleiden dat het privéterrein is zou ik 'm er wel verstoppen, maar wees wel zeker van je zaak.

bewerkt door Smurfin & Grote Smurf
Geplaatst

Een deel van het groen in en rond Leiden is van de provincie Zuid-Holland, volgens mij via "Groenbeheer Zuid Holland". We hadden ooit een cache ten noorden van de stad die daar onder viel. Even checken misschien - men weet daar van Geocaching en staat er positief tegenover.

Geplaatst

Er staat een blauw bordje met 'speelplaats' erop. Verder zie je dat er natuurlijke wandelpaden zijn gevormd. Daar vlak langs wil ik m leggen...

Is dit dan algemeen openbaar terrein?

Geplaatst (bewerkt)

Neeeee alsjeblieft doe je zelf en ons en een hoop bezorgde moedertjes een plezier en wacht nog met een cache leggen.

Ik wil niet meteen beginnen met zeggen dat je zelf eerst maar een heel stel cache’s zal gaan vinden om zo een beeld te krijgen van wat je leuk vind en vooral lering te trekken van wat je niet leuk vind, want dat is al vaak genoeg gezegd op dit forum.

Maar elke meter grond is van iemand en je moet dan ook toestemming hebben van de beheerder zoals je dan aangeeft aan de aproever, komt er echt hommeles en je blijkt geen toestemming te hebben word je daarop (terecht) op afgerekend.

En dan nog een cache plaatsen op een speelplaats, ik weet niet wat daar gebeurt maar volgens mij spelen daar wolkjes van kindertjes die , althans toen ik kind was en de tv begon pas om 7 uur sávonds uit te zenden, daar aan het spelen zijn, de kans op ontdekking van je cache is dan al bijna 100% frustratie voor jou en de hunter die de cache niet kan vinden,of de resten daarvan, en het volgende stel je eens voor als ik (een Bourgondische midden 40er) op een (kinder)speelplaats de bosjes in zou gaan duiken op zoek naar de cache zullen dan alle aanwezige moedertjes zich met de meest idiote voorstellingen hun lieve kroost tot zich roepen tot dat het gevaar van die enge kerel geweken is.

Krijg wat ervaring en een mooie cache zal uiteindelijk je deelwezen

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg ad N52 04.893 E 004 58.866

Ik blijf het proberen……….

bewerkt door barny
Geplaatst
en het volgende stel je eens voor als ik (een Bourgondische midden 40er) op een (kinder)speelplaats de bosjes in zou gaan duiken op zoek naar de cache zullen dan alle aanwezige moedertjes zich met de meest idiote voorstellingen hun lieve kroost tot zich roepen tot dat het gevaar van die enge kerel geweken is.

:w00t2:

Bedoel je dat een Bourgondische midden 40er eerder thuishoort op een afgelegen parkeerplaats of op een 'rustig' stukje in een bos? :lol1:

Maar je hebt gelijk. Ik was ook een keer op een speeltuin voor een cache (is al gearchiveerd). Was ik blij dat er toen geen kinderen waren (en geen Bourgondische midden 40ers)

Geplaatst
Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg ad N52 04.893 E 004 58.866

Met zo'n uiterlijk kan ik de moeders best begrijpen. :w00t2:

Sorry, maar dit viel mij gelijk binnen bij het lezen. :lol1:

Geplaatst

Vraag het eens aan Pino die heeft in de strook ook een cache liggen.

Kinderspeelplaats lijkt mij geen goede plek. Kans op vinden door dreuzels en inderdaad ouders vinden het niet leuk om rondsnuffelend volk te zien.

Geplaatst (bewerkt)

Aan millieballon: Ik heb contact opgenomen met pino en met meerdere cache leggers in Voorschoten, maar dankjewel voor de tip.

Aan Barny:

Er staat wel een bordje met speelplaats maar er bevinden zich totaal geen speel toestellen, zandbakken of ander van dat soort speel materiaal. Het is een heuveltje met een bruggetje en een kabelend beekje en wat natuurlijk gevormde paadjes en bosjes. Totaal NIET aantrekkelijk voor de kinderen. Ik ben al een paar keer 'op locatie' geweest om er nog is over na te denken en ben nooit kinderen tegen gekomen. Bytheway ik zie meer kinderen spelen ZONDER ouders dan met. Voor de rest ben ik al vaker in het park zelf geweest en het slag mensen wat ik tegen kom zijn geen grote groepen hangjongeren of hangouderen, grote groepen druk rond rennende kinderen met moeder achter ze aan nee. Ik zie veel wandelaars met hun hond en fietsers die door het parkje heen fietsen. Het is een logische route van voorschoten<>Leiden. Dus waarschijnlijk veel forensen. Verder vrij rustig dus. Maar ik ga nog wel vaker en op andere tijden naar 'de locatie' toe om het te peilen. Het dichtbijzijnde stevenspark is daarin tegen veel drukker. Daar heb je wel veel kinderen (zonder ouders) en hangjongeren (zonder ouders) en door het park gaande mensen die boodschappen etc. gaan doen in de stevensbloem. Kortom ik denk heus wel na over een geschikte locatie of niet.

Verder vind ik het onzin dat ik eerst meer ervaring moet opdoen voordat ik een goede cache kan leggen. met gezond verstand en creativiteit kom je al een heel eind. Iedereen met gezond verstand weet dat je geen cache moet leggen midden op de parkeerplaats van de AH XL. En ik ga ook niet een filmkokertje aan een touwtje aan mijn balkon hangen zodat ik nergens toestemming voor hoef te vragen. dat is gezond verstand gebruiken en nadenken.

Aangeboren of aangeleerde creativiteit kan de inhoud en het plezier van het lopen van een cache tocht alleen maar leuk maken.

Het draait niet allemaal alleen om ervaring.

En weer on-topic: Verder heb ik met heel wat mensen contact opgenomen om te kijken wat nou het beste is en veel reacties terug gekregen. Ik kom er wel uit uiteindelijk!

groeten,

Lucas.

bewerkt door lucius
Geplaatst
LET OP!!!!!!!!!!!!!!!!: Ik heb een fout gemaakt:S Ik keek nog is goed en het blijkt de gemeente voorschoten te zijn! Net niet leiden meer! :S Ik kan de titel niet meer veranderen van dit onderwerp maar ik bedoel voorschoten dus!!!

Gelukkig kan de moderator dat wel voor je aanpassen. Bij deze dus gedaan.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...