Spring naar bijdragen

Snellere manier van GPX files inlezen?


De Armadillo's

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag die me al een poosje dwarszit en waarop ik nog geen antwoord heb kunnen vinden:

Sinds enkele maanden gebruik ik GSAK en heb ondertussen een aantal verschillende databases, waarvoor ik wekelijks de pocket query resultaten ontvang c.q. ophaal (ingeval van MyFinds). Het vergt echter nogal wat akties om de databases te updaten en ik vraag me af of dit sneller kan. Ik doorloop namelijk de volgende stappen:

 

1) Via het email programma de attachments (zip file met unieke naam) in dezelfde directory (...\GSAK data )

2) In GSAK de betreffende database selecteren

3) Alle oude waypoints verwijderen

4) Zip file inlezen in GSAK

 

Deze stappen moeten per query resultaat worden uitgevoerd. Zijn er mogelijkheden om dit te versnellen?

bewerkt door De Armadillo's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb een vraag die me al een poosje dwarszit en waarop ik nog geen antwoord heb kunnen vinden:

Sinds enkele maanden gebruik ik GSAK en heb ondertussen een aantal verschillende databases, waarvoor ik wekelijks de pocket query resultaten ontvang c.q. ophaal (ingeval van MyFinds). Het vergt echter nogal wat akties om de databases te updaten en ik vraag me af of dit sneller kan. Ik doorloop namelijk de volgende stappen:

 

1) Via het email programma de attachments (zip file met unieke naam) in dezelfde directory (...\GSAK data )

2) In GSAK de betreffende database selecteren

3) Alle oude waypoints verwijderen

4) Zip file inlezen in GSAK

 

Deze stappen moeten per query resultaat worden uitgevoerd. Zijn er mogelijkheden om dit te versnellen?

Mijn eerste idee is om gewoon alles in een database te stoppen; en filters gebruiken om daaruit de delen te selecteren die je nu in aparte databases hebt staan.

 

En anders zou je het hele verhaal kunnen automatiseren met macro's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het GSAK-event in Rijswijk is dit één van de handige dingen die ik heb geleerd.

Via een macro die ik achter een knopje heb gezet haal ik de nieuwe queries binnen. Met een andere macro verifieer ik of er toevallig caches gearchiveerd zijn (want die staan niet meer in de query en nog wel in GSAK) en verander zo nodig de status van deze caches.

Het is even instellen en daarna heb je er geen omkijken meer naar.

Doordat ik de informatie alleen ververs, is het mogelijk om oplossingen van mysterycaches als 'corrected coordinates' te bewaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

 

Deze stappen moeten per query resultaat worden uitgevoerd. Zijn er mogelijkheden om dit te versnellen?

PQ's voor de caches in Nederland laat ik naar een speciaal daarvoor aangemaakt email-adres sturen en haal ik op met 'Get data via e-mail' uit het file menu (button voor aangemaakt natuurlijk)

 

andere PQ's die ik minder vaak draai gaan naar een ander email adres en dan sleep ik de .zip file uit de mail naar het GSAK window (waar ik de juiste database vooraf al gekozen heb)

 

Ik gooi normaalgesproken niet eerst oude waypoints weg. Wel haalt een macrotje soms de gearchiveerde caches eruit en dump ik wat overtollige logs.

 

jm2c, works for me.

bewerkt door Mars Express
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...