Team 1979 Geplaatst 21 september 2008 Geplaatst 21 september 2008 Begin dit jaar hebben we een Garmin Etrex Venture HC gekocht. Op zich zijn we heel erg tevreden over het apparaat, echter toch 2 vragen hierover: 1. Nadat we begonnen zijn met lopen moeten we circa 20 meter lopen voordat de kompaspijl reageert. 2. Tijdens het lopen springt de snelheid vaak op 0,0km per uur en gaat de pijl soms zenuwachtig van 10 naar 12 naar 2 naar 12 uur aan het verspringen blijft. Zijn er meerdere mensen met deze ervaringen of is dit toch echt een productiefout?
A'Tuin Geplaatst 21 september 2008 Geplaatst 21 september 2008 Wij hebben de Venture ook. 20 meter lopen voordat het kompas reageert vind ik wel veel. Het duurt wel een paar meter. Tussen bebouwing soms iets langer, maar zeker geen 20 meter. Wat je schrijft onder 2 herken ik niet.
Peetee Geplaatst 21 september 2008 Geplaatst 21 september 2008 Begin dit jaar hebben we een Garmin Etrex Venture HC gekocht. Op zich zijn we heel erg tevreden over het apparaat, echter toch 2 vragen hierover:1. Nadat we begonnen zijn met lopen moeten we circa 20 meter lopen voordat de kompaspijl reageert. 2. Tijdens het lopen springt de snelheid vaak op 0,0km per uur en gaat de pijl soms zenuwachtig van 10 naar 12 naar 2 naar 12 uur aan het verspringen blijft. Zijn er meerdere mensen met deze ervaringen of is dit toch echt een productiefout? Wij hebben de Venture ook. 20 meter lopen voordat het kompas reageert vind ik wel veel. Het duurt wel een paar meter. Tussen bebouwing soms iets langer, maar zeker geen 20 meter. Wat je schrijft onder 2 herken ik niet. Voor het geval dat jullie niet over het zelfde praten: Hebben jullie beiden de HC of de HCx?
De Dingo's Geplaatst 21 september 2008 Geplaatst 21 september 2008 Begin dit jaar hebben we een Garmin Etrex Venture HC gekocht. Op zich zijn we heel erg tevreden over het apparaat, echter toch 2 vragen hierover:1. Nadat we begonnen zijn met lopen moeten we circa 20 meter lopen voordat de kompaspijl reageert. 2. Tijdens het lopen springt de snelheid vaak op 0,0km per uur en gaat de pijl soms zenuwachtig van 10 naar 12 naar 2 naar 12 uur aan het verspringen blijft. Zijn er meerdere mensen met deze ervaringen of is dit toch echt een productiefout? Wij hebben sids kort ook de Venture HC en bij ons geeft de Pijl al na een paar meters (4, 5) de juiste richting aan. Tevens geeft hij ook niet zulke verschillen in snelheid. Ik zou dus maar eens teruggaan naar de leverancier.
Peetee Geplaatst 21 september 2008 Geplaatst 21 september 2008 Waar je ook nog eens naar zou kunnen kijken is of je de batterijspaarstand aan hebt staan. Dat kan de prestaties negatief beinvloeden. Daarnaast kun je ook nog eens een harde reset (terug naar de fabrieksinstellingen) uitvoeren. Wil ook wel eens helpen.
leeuwenkuil Geplaatst 23 september 2008 Geplaatst 23 september 2008 Begin dit jaar hebben we een Garmin Etrex Venture HC gekocht. Op zich zijn we heel erg tevreden over het apparaat, echter toch 2 vragen hierover:1. Nadat we begonnen zijn met lopen moeten we circa 20 meter lopen voordat de kompaspijl reageert. 2. Tijdens het lopen springt de snelheid vaak op 0,0km per uur en gaat de pijl soms zenuwachtig van 10 naar 12 naar 2 naar 12 uur aan het verspringen blijft. Zijn er meerdere mensen met deze ervaringen of is dit toch echt een productiefout? Ik heb dezelfde ervaring. Ik moet soms vrij ver lopen voordaat de pijl reageert, en ook de snelheid valt soms weg. Heel erg vind ik het niet, ik kan aan de afstand naar de bestemming dan wel even zien of ik ongeveer de goede kant op ga en de snelheid boeit me niet zo. In de auto heb ik er overigens minder last van, wat mij doet denken dat het ook te maken kan hebben met je eigen snelheid. Langzaam lopen in combinatie met iets nmindere ontvangst veroorzaakt dan wellicht dit probleem.
GrijsBaard Geplaatst 23 september 2008 Geplaatst 23 september 2008 De Venture HC was mijn eerste GPS en hoewel het inderdaad even duurde voor de pijl in beweging kwam, nam dat niet zo'n lange tijd in beslag. Nu heb ik de Colorado en die reageert gelijk. Erg prettig. De Venture hou ik erbij als ik een cache heb gelegd (ben pas met de 2e bezig lol) om zo de coordinaten te testen. Prima apparaat, dus terug naar de leverancier of inderdaad een fabrieksreset.
Team Noorderlingen Geplaatst 26 september 2008 Geplaatst 26 september 2008 (bewerkt) Voor wat betreft opmerking 1: De Venture Hc is niet uitgerust met een electronisch kompas en daarom van nature ietwat zenuwachtig. De kompasrichting en snelheid wordt door de Venture softwarematig bepaald uit de plaatsverandering tov de satelieten als jij loopt. Oftewel, als je stil staat, kan de kompasnaald alle kanten op staan omdat je geen snelheid/beweging vertoont. Draai maar eens een rondje op de plaats en let op de naald. Om een juiste richting aan te kunnen geven moet de Venture dus enige afstand afgelegd hebben. 20 meter lopen klinkt mij niet vreemd in de oren. In de tijd dat ik nog met een PDA/GPS combi zonder electronisch kompas liep, had ik exact het zelfde. Voor wat betreft opmerking 2: Als snelheid op nul springt is het logisch dat het kompas begint te dwarrelen. Inherent aan het principe van het softwarematig kompas. Zie uitleg bij (1). Echter, de reden waarom je snelheid naar nul terugvalt is mij niet duidelijk. Dit kan slechte ontvangst zijn. Is dit niet het geval dan wellicht toch iets met je GPS aan de hand. Ik zou eens een testje in open veld doen en kijken hoeveel satellieten je ontvangt. Is dit volle bak en valt je snelheid toch terug naar 0 als je bv 200 meter met constante snelheid in de zelfde richting loopt, dan zou ik maar eens terug naar de winkel. 26 september 2008 bewerkt door Team Noorderlingen
Aanbevolen berichten