Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Het kan ook wel eens zijn dat ze je vragen te STAPELTELLEN...

Voor het geval je ook daarmee kom te zitten, kaart ik dat meteen hier maar even aan :D

Wanneer je de letterwaarden neemt van een bepaald antwoord en je hebt bijvoorbeeld een W erin (heeft als letterwaarde 23), dan is je "antwoord" voor W : een 5, want 23 = 2+3 = 5 ! ... Just in Case.

Geplaatst
Het kan ook wel eens zijn dat ze je vragen te STAPELTELLEN...

Voor het geval je ook daarmee kom te zitten, kaart ik dat meteen hier maar even aan :D

Wanneer je de letterwaarden neemt van een bepaald antwoord en je hebt bijvoorbeeld een W erin (heeft als letterwaarde 23), dan is je "antwoord" voor W : een 5, want 23 = 2+3 = 5 ! ... Just in Case.

Volgens mij ben je de letterwaarde dan ook nog eens aan het stapeltellen.

Geplaatst

@ Rode Loper : Ja idd !!

Aangezien miss Evelien als newbie, haar vragen omtrent de cachepraktijken bij ons voorlegt en dit er de laatste tijd (alle begin is moeilijk) nogal wat zijn, dacht ik op dit draadje in te haken op het feit dat er BUITEN de letterwaarden zelf, ook gevraagd kan worden om de letters te stapeltellen, daar heb je dus eerst die LETTERWAARDE van nodig die je vervolgens verenvoudigd, as you know ...

• 8 months later...
Geplaatst

Ik zou zeggen 2 letters, een 'i' en een 'j'. In ijs zitten dan 3 letters. Maar dat ligt natuurlijk ook aan het woord. Zo is er natuurlijk verschil in 'Bruijn' en 'Bruyn', de ene met 6 en de ander met 5 letters en hele andere letter- en woordwaarde.

Geplaatst
Ik zou zeggen 2 letters, een 'i' en een 'j'. In ijs zitten dan 3 letters. Maar dat ligt natuurlijk ook aan het woord. Zo is er natuurlijk verschil in 'Bruijn' en 'Bruyn', de ene met 6 en de ander met 5 letters en hele andere letter- en woordwaarde.

Ooit eens een cache gedaan waar naar de letterwaarde van de woorden "Gevaarlijk terrein" werd gevraagd. De letterwaarde = 185 en 17 letters.

De plaatser had voor de "ij" echter "y" in gedachten, dan is de letterwaarde 191 met 16 letters.

Geloof me het heeft een behoorlijk tijdje geduurd voordat we weer verder konden, al lijkt het dat een verschil van 6 niet zo groot is :thumbup:

Met andere woorden, houd in dit rekening met het feit dat de plaatser zich kan vergissen.

Ruud :thumbup:

Geplaatst

Als het zou gaan om het aantal letters hou ik er altijd rekening mee dat de legger het als 1 letter kan zien.

Voor de letterwaarde zijn het natuurlijk twee losse letters. Ik kan het echt niet begrijpen als een legger vindt dat we met "Y" zouden moeten rekenen als er zwart op wit "IJ" op het bord staat. :no:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...