evelineroos Geplaatst 13 augustus 2008 Geplaatst 13 augustus 2008 Ik ga vandaag cachen kom ik een vraag over letterwaarde tegen... Wie wil mij vertellen hoe dit werkt? Thanks!
De Roode Loper Geplaatst 13 augustus 2008 Geplaatst 13 augustus 2008 Het meest gangbare is A=1, B=2, C=3 nez.
BerWen Geplaatst 13 augustus 2008 Geplaatst 13 augustus 2008 Das vij simpel. A = 1 B = 2 C = 3 . . . . Z = 26 enz.
Hondenuitlaatservice harry Geplaatst 13 augustus 2008 Geplaatst 13 augustus 2008 Ja meestal is het zo ! Succes
IkbenMamma Geplaatst 13 augustus 2008 Geplaatst 13 augustus 2008 Het kan ook wel eens zijn dat ze je vragen te STAPELTELLEN... Voor het geval je ook daarmee kom te zitten, kaart ik dat meteen hier maar even aan *** Wanneer je de letterwaarden neemt van een bepaald antwoord en je hebt bijvoorbeeld een W erin (heeft als letterwaarde 23), dan is je "antwoord" voor W : een 5, want 23 = 2+3 = 5 ! ... Just in Case.
De Roode Loper Geplaatst 13 augustus 2008 Geplaatst 13 augustus 2008 Het kan ook wel eens zijn dat ze je vragen te STAPELTELLEN... Voor het geval je ook daarmee kom te zitten, kaart ik dat meteen hier maar even aan *** Wanneer je de letterwaarden neemt van een bepaald antwoord en je hebt bijvoorbeeld een W erin (heeft als letterwaarde 23), dan is je "antwoord" voor W : een 5, want 23 = 2+3 = 5 ! ... Just in Case. Volgens mij ben je de letterwaarde dan ook nog eens aan het stapeltellen.
esjalo Geplaatst 13 augustus 2008 Geplaatst 13 augustus 2008 Hoi, Was laatst aan het zoeken hoe je inderdaad een woord naar een getal kan vertalen. De meest gangbare is inderdaad a=1 b=2 etc. In het volgende draadje kan je nog een paar varianten lezen. http://forum.geocaching.nl/index.php?showt...;hl=woordwaarde Ik hoop dat je er wat aan hebt. Esther.
IkbenMamma Geplaatst 13 augustus 2008 Geplaatst 13 augustus 2008 @ Rode Loper : Ja idd !! Aangezien miss Evelien als newbie, haar vragen omtrent de cachepraktijken bij ons voorlegt en dit er de laatste tijd (alle begin is moeilijk) nogal wat zijn, dacht ik op dit draadje in te haken op het feit dat er BUITEN de letterwaarden zelf, ook gevraagd kan worden om de letters te stapeltellen, daar heb je dus eerst die LETTERWAARDE van nodig die je vervolgens verenvoudigd, as you know ...
sobat Geplaatst 23 april 2009 Geplaatst 23 april 2009 Hallo, ik zit nog steeds met de IJ, is dit nu één of twee letters?
Forward_observer Geplaatst 23 april 2009 Geplaatst 23 april 2009 Hallo, ik zit nog steeds met de IJ, is dit nu één of twee letters? volgens mij zijn het 2 letters en totaal 19 in de positieve letterwaarde a=1,b=2 enz of 35 en negatieve waarde a=26,b= 25
Team Gelaen Geplaatst 23 april 2009 Geplaatst 23 april 2009 Ik zou zeggen 2 letters, een 'i' en een 'j'. In ijs zitten dan 3 letters. Maar dat ligt natuurlijk ook aan het woord. Zo is er natuurlijk verschil in 'Bruijn' en 'Bruyn', de ene met 6 en de ander met 5 letters en hele andere letter- en woordwaarde.
Biertjuh Geplaatst 23 april 2009 Geplaatst 23 april 2009 Ik zou zeggen 2 letters, een 'i' en een 'j'. In ijs zitten dan 3 letters. Maar dat ligt natuurlijk ook aan het woord. Zo is er natuurlijk verschil in 'Bruijn' en 'Bruyn', de ene met 6 en de ander met 5 letters en hele andere letter- en woordwaarde. Ooit eens een cache gedaan waar naar de letterwaarde van de woorden "Gevaarlijk terrein" werd gevraagd. De letterwaarde = 185 en 17 letters. De plaatser had voor de "ij" echter "y" in gedachten, dan is de letterwaarde 191 met 16 letters. Geloof me het heeft een behoorlijk tijdje geduurd voordat we weer verder konden, al lijkt het dat een verschil van 6 niet zo groot is Met andere woorden, houd in dit rekening met het feit dat de plaatser zich kan vergissen. Ruud
Malyenki Geplaatst 23 april 2009 Geplaatst 23 april 2009 Meer over de letter ij: link1 link2 en er is nog veel meer over te vinden... Maar we zullen er nooit echt uitkomen
TuuronTour Geplaatst 23 april 2009 Geplaatst 23 april 2009 Als het zou gaan om het aantal letters hou ik er altijd rekening mee dat de legger het als 1 letter kan zien. Voor de letterwaarde zijn het natuurlijk twee losse letters. Ik kan het echt niet begrijpen als een legger vindt dat we met "Y" zouden moeten rekenen als er zwart op wit "IJ" op het bord staat.
Quaerens Geplaatst 23 april 2009 Geplaatst 23 april 2009 Hebben we hier te maken met de beruchte IJ Y lobby?
Aanbevolen berichten