geo_taz Geplaatst 2 november 2008 Geplaatst 2 november 2008 De 400T heeft, neem ik aan, wel de topo kaarten van heel Europa erop zitten. Dat scheelt toch wel ten opzichte van de topo's van alle individuele landen aanschaffen.... Overigens zou ik het erg op prijs stellen als iemand eens een scherm-afdruk zou kunnen plaatsen van een detail stukje topo (zo ver mogelijk ingezoomd) van Nederland, zodat ik het verschil kan zien tussen de 1:50.000 kaart en de 1:100.000 kaart
papillonphoto Geplaatst 3 november 2008 Geplaatst 3 november 2008 De 400T heeft, neem ik aan, wel de topo kaarten van heel Europa erop zitten. Dat scheelt toch wel ten opzichte van de topo's van alle individuele landen aanschaffen....Overigens zou ik het erg op prijs stellen als iemand eens een scherm-afdruk zou kunnen plaatsen van een detail stukje topo (zo ver mogelijk ingezoomd) van Nederland, zodat ik het verschil kan zien tussen de 1:50.000 kaart en de 1:100.000 kaart Nou dan is er goed nieuws: ik heb de kaart gezien en hij ziet er erg goed uit, deze weet hoop ik de 400 ook zelf in huis te hebben en zal ik screens gaan plaatsen. ff geduld dus
papillonphoto Geplaatst 5 november 2008 Geplaatst 5 november 2008 De 400T heeft, neem ik aan, wel de topo kaarten van heel Europa erop zitten. Dat scheelt toch wel ten opzichte van de topo's van alle individuele landen aanschaffen....Overigens zou ik het erg op prijs stellen als iemand eens een scherm-afdruk zou kunnen plaatsen van een detail stukje topo (zo ver mogelijk ingezoomd) van Nederland, zodat ik het verschil kan zien tussen de 1:50.000 kaart en de 1:100.000 kaart Nou dan is er goed nieuws: ik heb de kaart gezien en hij ziet er erg goed uit, deze weet hoop ik de 400 ook zelf in huis te hebben en zal ik screens gaan plaatsen. ff geduld dus Ik heb de kaart in bezit. Alleen jammer dat er een lock code in zit van het gps waar hij vanafkwam. Dus even geen screenshots. Maar er zijn exemplaren van de 400t naar me onderweg.
Thistle Geplaatst 5 november 2008 Geplaatst 5 november 2008 Verheug je niet te snel...... De topokaarten van de 400T halen het bij langena niet bij de kaarten van Topo NL. Wel één pluspunt, ze bevatten hoogte informatie, iets wat in Topo NL geheel ontbreekt.
Remunj Geplaatst 5 november 2008 Geplaatst 5 november 2008 Verheug je niet te snel......De topokaarten van de 400T halen het bij langena niet bij de kaarten van Topo NL. Wel één pluspunt, ze bevatten hoogte informatie, iets wat in Topo NL geheel ontbreekt. Hoezo ontbreken op Topo NL, er staan wel degelijk hoogtelijnen op en zelfs per 5 meter hoogte verschil staat de hoogte vermeld. Dit is gelijk aan de stafkaarten uit Emmen.
Thistle Geplaatst 5 november 2008 Geplaatst 5 november 2008 (bewerkt) Mijn oprechte excusses, had zo'n fel reactie niet verwacht..... nogmals duizendmaal excusses Ik had wat duidelijker moeten zijn, Topo NL is inderdaad voorzien van hoogtelijnen die je ook op ieder goeie kaart vindt, maar Garmin gaat een stap verder en laat zijaanzichten zien van hoogteverschillen net als ze al deeden bij waterkaarten... Je kan als het ware in de diepte kijken langs je "wandel" tocht... Ik zal volgend keer wat beter/langer nadenken voordat ik weer eens een spontane reactie plaats... 5 november 2008 bewerkt door Thistle
geo_taz Geplaatst 5 november 2008 Geplaatst 5 november 2008 Verheug je niet te snel......De topokaarten van de 400T halen het bij langena niet bij de kaarten van Topo NL. Vandaar dat ik graag eens een screenshot van een Nederlandse 400T topo zou willen zien. Zodat ik dat kan vergelijken met de NL Topo op mijn GPSmap 60Cx
Remunj Geplaatst 5 november 2008 Geplaatst 5 november 2008 Mijn oprechte excusses, had zo'n fel reactie niet verwacht..... nogmals duizendmaal excusses Ik had wat duidelijker moeten zijn, Topo NL is inderdaad voorzien van hoogtelijnen die je ook op ieder goeie kaart vindt, maar Garmin gaat een stap verder en laat zijaanzichten zien van hoogteverschillen net als ze al deeden bij waterkaarten... Je kan als het ware in de diepte kijken langs je "wandel" tocht... Ik zal volgend keer wat beter/langer nadenken voordat ik weer eens een spontane reactie plaats... Verontschuldigen was niet nodig. Ik was niet boos. Ik verbaasde mij er alleen over dat er geen hoogtelijnen op Topo zouden staan.
Voronwë Geplaatst 14 november 2008 Geplaatst 14 november 2008 Mijn oprechte excusses, had zo'n fel reactie niet verwacht..... nogmals duizendmaal excusses Ik had wat duidelijker moeten zijn, Topo NL is inderdaad voorzien van hoogtelijnen die je ook op ieder goeie kaart vindt, maar Garmin gaat een stap verder en laat zijaanzichten zien van hoogteverschillen net als ze al deeden bij waterkaarten... Je kan als het ware in de diepte kijken langs je "wandel" tocht... Ik zal volgend keer wat beter/langer nadenken voordat ik weer eens een spontane reactie plaats... Verontschuldigen was niet nodig. Ik was niet boos. Ik verbaasde mij er alleen over dat er geen hoogtelijnen op Topo zouden staan. Nederland en Hoogtelijnen? Maar goed, wat ik zo begrijp is dat die Oregon wel een geschikte GPS is. Ik werk nu nog een gps60 die ik leen van mijn scoutinggroep, maar zit wel te denken om een 300 aan te schaffen. Of ik daar nog een topo NL bij haal ben ik nog niet uit, dat kan later ook nog. Of is dat wel een heel gemis? Ik heb lang lopen dubben tussen zo'n CSX, Collorado of de Oregon. CSX is uit productie las ik, Collorado wordt niet zo heel goed ondersteunt tov de Oregon. Ik heb hier nog citynavigator V9 liggen voor mijn 2610, maar het zou dus kunnen dat ik die niet kan gebruiken omdat die specifiek voor 1 GPS is?
Honsbeek Geplaatst 14 november 2008 Geplaatst 14 november 2008 Mijn oprechte excusses, had zo'n fel reactie niet verwacht..... nogmals duizendmaal excusses Ik had wat duidelijker moeten zijn, Topo NL is inderdaad voorzien van hoogtelijnen die je ook op ieder goeie kaart vindt, maar Garmin gaat een stap verder en laat zijaanzichten zien van hoogteverschillen net als ze al deeden bij waterkaarten... Je kan als het ware in de diepte kijken langs je "wandel" tocht... Ik zal volgend keer wat beter/langer nadenken voordat ik weer eens een spontane reactie plaats... Verontschuldigen was niet nodig. Ik was niet boos. Ik verbaasde mij er alleen over dat er geen hoogtelijnen op Topo zouden staan. Maar er zitten wel hoogte lijnen maar kan je dus eigelijk ook, ook in 3d kijken met toponl op de garmin, Nee toch of wel ?
Eigenwijs Geplaatst 14 november 2008 Geplaatst 14 november 2008 @ Honsbeek: er zitten inderdaad hoogtelijnen op TopoNL. Er bestaat voor Nederland echter geen 3D mogelijkheid binnen TopoNL. @ Voronwë: Een Oregon 300 kopen zonder goede geocaching/stafkaarten is niet zinvol. Tenzij je alleen voor het touchscreen wil gaan en enkele andere opties. Wanneer je nl. geen kaarten aanschaft en installeert is de oregon (heel zwart-wit geschetst) een dure versie van de Etrex geworden. Juist de combinatie met TopoNL werkt zo prettig.
papillonphoto Geplaatst 15 november 2008 Geplaatst 15 november 2008 nou het is nog niet helemaal af, maar de beelden zijn er al wel hier staan ze
GEANTJES Geplaatst 15 november 2008 Geplaatst 15 november 2008 (bewerkt) nou het is nog niet helemaal af, maar de beelden zijn er al wel hier staan ze Dit is echt een waardevolle bijdrage om te kunnen afwegen welk apparaat het meest zinvol is voor de gebruiker. Ik heb definitief nu gekozen als nieuw navigatie-apparaat voor de Nuvi 550 met wherigo als opvolger van mijn verouderde route66. Van brodit.se is hier ook een passende houder voor. Dus ik ben voorlopig weer tevreden als aanvulling op de GPSMAP 60 CSX. Het blijft natuurlijk voor iedereen een persoonlijke keuze welk apparaat op welk moment het meest bruikbaar is. 15 november 2008 bewerkt door GEANTJES
papillonphoto Geplaatst 16 november 2008 Geplaatst 16 november 2008 Oja, mochten er verzoekjes zijn: Ja ik kan een scherm naar keuze plaatsen, zodat je detail kan zien van jou favoriete plek.. even een gpx file maken met twee of drie waypoints en zal kijken wat ik kan doen. Meestal duurt het een dat of twee drie voor hij online is. En ik heb de gps niet zelf, dus als hij verkocht is dan moet ik wachten op een nieuwe.
Voronwë Geplaatst 29 november 2008 Geplaatst 29 november 2008 @ Honsbeek: er zitten inderdaad hoogtelijnen op TopoNL. Er bestaat voor Nederland echter geen 3D mogelijkheid binnen TopoNL. @ Voronwë: Een Oregon 300 kopen zonder goede geocaching/stafkaarten is niet zinvol. Tenzij je alleen voor het touchscreen wil gaan en enkele andere opties. Wanneer je nl. geen kaarten aanschaft en installeert is de oregon (heel zwart-wit geschetst) een dure versie van de Etrex geworden. Juist de combinatie met TopoNL werkt zo prettig. Gisteren een 400T met Topo NL gekocht. Meerwaarde van de buitenlandse topo is toch wel de extra kosten waard. Nu lekker spelen en ervaringen op doen.
Aanbevolen berichten