Spring naar bijdragen

Problemen bij installatie Topo Frankrijk


evelineroos

Aanbevolen berichten

Hallo!

 

Gister behoorlijk in de knoei geweest met Mapsource. Maar inmiddels staat Mapsource weer op mijn computer (yes)! Nu wil ik de kaart van frankrijk topo 9 installeren... Dit gaat vrij goed, codes goed ingevoerd e.d. Nu wil ik de kaart naar mijn GPS transporteren en dan krijg ik de volgende foutmelding:

"Mapsurce kan het volgende bestand niet vinden: C:/Garmin/Familu_774product.mdx Mapsource wordt nu afgesloten....

 

Wat moet ik nu doen?

 

Misschien is het maar het beste om morgen gewoon terug te gaan naar de winkel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo!

 

Gister behoorlijk in de knoei geweest met Mapsource. Maar inmiddels staat Mapsource weer op mijn computer (yes)! Nu wil ik de kaart van frankrijk topo 9 installeren... Dit gaat vrij goed, codes goed ingevoerd e.d. Nu wil ik de kaart naar mijn GPS transporteren en dan krijg ik de volgende foutmelding:

"Mapsurce kan het volgende bestand niet vinden: C:/Garmin/Familu_774product.mdx Mapsource wordt nu afgesloten....

 

Wat moet ik nu doen?

 

Misschien is het maar het beste om morgen gewoon terug te gaan naar de winkel...

Je hebt wel pech steeds zeg!

Kan je de Franse kaarten wel op je pc weergeven? (met Mapsource)

Anders inderdaad de Franse kaarten opnieuw installeren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm hier zou het bij mij best eens in kunnen zitten... Vanavond ga ik er mee aan de slag. Het lijkt me niet praktischals ik dat tussen het klussen door ga doen... Dan kan ik er 100% zeker van zijn dat het fout gaat...

 

Waarom kunnen ze die topo's niet aanleveren op micro sd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo!

 

Gister behoorlijk in de knoei geweest met Mapsource. Maar inmiddels staat Mapsource weer op mijn computer (yes)! Nu wil ik de kaart van frankrijk topo 9 installeren... Dit gaat vrij goed, codes goed ingevoerd e.d. Nu wil ik de kaart naar mijn GPS transporteren en dan krijg ik de volgende foutmelding:

"Mapsurce kan het volgende bestand niet vinden: C:/Garmin/Familu_774product.mdx Mapsource wordt nu afgesloten....

 

Wat moet ik nu doen?

 

Misschien is het maar het beste om morgen gewoon terug te gaan naar de winkel...

 

De oplossing hiervoor is dat je in de registry een backslash moet toevoegen. zoals je ziet staat er tussen Garmin\Family_774product.mdx geen backslash terwijl er wel degelijk Garmin\Family_774\product.mdx moet staan.

 

dit betekent dat je in de registry dit moet aanpassen.

 

HLM\SOFTWARE\Garmin\Mapsource\Families\FAMILY_774

 

dubbelklik op alle entry's die deze backslash missen envoeg deze toe. Vergeet ook de map 1 niet te checken.

 

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euuh wat is de map 1?

 

Die zit in dezelfde map in de registry waar je de aanpassiing moet doen. Zie je vanzelf. Mocht je hulp nodig hebben geef me dan een PM en ik help je van afstand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heb je geen volledige installatie gedaan van de topo. Je moet namelijk niet installeren met de functie "vanaf CD". Alle mappen van de topo moeten in de directory staan.

Anders nodig je maar eens een expert uit die onder het genot van een kop koffie een en ander netjes installeert.

Succes met het zwoegen..... :).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels heb ik de register-editor gevonden... Maar waar moet ik nu wat in veranderen... In map 1. Of in gewoon de eerste map die je ziet. En dan achter IDX?

 

Zo moet het er uit zien.

 

De map waar je in zit:

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\MapSource\Families\FAMILY_774]

"ID"=hex:06,03 <<<<HIER NIETS MEE DOEN>>>>

"MDR"="C:\Garmin\FAMILY_774\MDRMAP.IMG"

"IDX"="C:\Garmin\\FAMILY_774\product.mdx"

"UnlockURL"="http://www.gpstopo.fr"

 

De map 1

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\MapSource\Families\FAMILY_774\1]

"Bmap"="C:\Garmin\FAMILY_774\basemap.img"

"Tdb"="C:\Garmin\FAMILY_774\product.tdb"

"Loc"="C:\Garmin\FAMILY_774"

 

Let op de backslashes

bewerkt door LTeunis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euuh wat is de map 1?

Die zit in dezelfde map in de registry waar je de aanpassiing moet doen. Zie je vanzelf. Mocht je hulp nodig hebben geef me dan een PM en ik help je van afstand.

Inmiddels heb ik de register-editor gevonden... Maar waar moet ik nu wat in veranderen... In map 1. Of in gewoon de eerste map die je ziet. En dan achter IDX?

Als het niet lukt zou ik op de uitnodiging van LTeunis om te helpen in gaan. Die kan het waarschijnlijk zo voor je oplossen. :(

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...