montebaldo Geplaatst 28 juni 2008 Geplaatst 28 juni 2008 Het is bij mij niet mogelijk om naar een cache te navigeren en de optie Go komt dan ook niet in beeld. Ik krijg namelijk direkt een rechte paarse streep naar de cache op het beeldscherm. Ik heb op mijn Colorado CN 2008 en Topo Ned staan. Als ik de optie Waarheen kies kan ik met alle subopties wel navigeren. Maar bij geocachen lukt het dan weer niet. Als ik de coordinaten van een willekeurige cache invoer bij waypoints en dan het betreffende waypoint selecteer kan ik weer wel routeren. Het nadeel hierbij is dat je bij deze optie de kompasnaald niet kunt gebruiken. Verder werkt de Co goed. Ik heb al met collega cachers gebeld om de standaardinstellingen samen door te nemen en dan gelijk ingesteld maar hierbij ook geen succes gehad. Wie weet raad en/of zie ik iets over het hoofd? gr Montebaldo
De Vlaardings Bende Geplaatst 28 juni 2008 Geplaatst 28 juni 2008 Wat bedoel je precies met naar een cache navigeren? Ik heb een Garmin GPSmap 60CSx met Topo NL en City Navigator. Wanneer ik met Topo NL naar de start coordinaten van een cache wil navigeren dan lukt dat niet. Daarvoor gebruik ik City Navigator.
montebaldo Geplaatst 28 juni 2008 Auteur Geplaatst 28 juni 2008 ook met CN alleen lukt dat niet ik heb alle instellingen al getest dwz kaarten uitschakelen etc en vgl mij hoeft dat nl bij de Co ook niet meer. En het routeren naar de cache moet gewoon kunnen want ik heb het vorige week zelf op een andere Co gezien bij een mede cacher gr montebaldo
Team Krabbegat Geplaatst 1 augustus 2008 Geplaatst 1 augustus 2008 Ik heb hetzelfde probleem. Ik denk dat het aan de firmware ligt. Ik heb nog de oude en kan nu niet over de weg naar een geocache uit een gpx file navigeren. Wel kan ik naar aypoints navigeren over de weg. Graag dus even erbij vermelden als je wel naar een geocache kan navigeren welke firmware update je hebt.
papillonphoto Geplaatst 24 augustus 2008 Geplaatst 24 augustus 2008 Ik heb hetzelfde probleem. Ik denk dat het aan de firmware ligt. Ik heb nog de oude en kan nu niet over de weg naar een geocache uit een gpx file navigeren.Wel kan ik naar aypoints navigeren over de weg. Graag dus even erbij vermelden als je wel naar een geocache kan navigeren welke firmware update je hebt. Als je bij een cache op opties drukt dan kun je kiezen voor ga naar lokatie. en dan ziet hij de cache wel als waypoint en zal hij je ernaar toe sturen met zowel cn als gewoon met een pijl. De col ziet geen enkele cache als waypoint, daar zul je aan moeten wennen. maar daar krijg je de beschrijvingen voor terug.
Woven Geplaatst 24 augustus 2008 Geplaatst 24 augustus 2008 En navigeren op een topokaart lukt niet. Tip: navigeer op de Citynavigator (vink je topo uit). Bij je bestemming aangekomen schakel je de topo in.
papillonphoto Geplaatst 1 september 2008 Geplaatst 1 september 2008 En navigeren op een topokaart lukt niet. Tip: navigeer op de Citynavigator (vink je topo uit). Bij je bestemming aangekomen schakel je de topo in. Nee hoor is niet nodig, in de col is de volgorde van de kaarten anders: je kan nu dus wel navigeren op topo. Hij ziet de CN er onderliggen en berekend over die kaart, en laat de te nemen route boven op zien, net als in de NUVI. HEt probleem zit hem er in dat een geocache geen coordinaat is volgens de col. Vandaar dat je moet "navigeren naar bestemming"
LTeunis Geplaatst 1 september 2008 Geplaatst 1 september 2008 Allereerst zorg dat je in Automotive ben. Als je dan een cache kiest krijg je inderdaad dat schermpje maar als je dan de linkersofttoets indrukt krijg je als laatste optie... juist, dat wat je zoekt. Overbodig om te zeggen dat je natuurlijk wel CN actief moet hebben.
Aanbevolen berichten