Spring naar bijdragen

PDA of GPS?


evelineroos

Aanbevolen berichten

Omdat ik graag wat meer multi's wil gaan lopen wil ik misschien wel een pda gaan aanschaffen. Echter ben ik er nog niet uit of dit nou een meerwaarde heeft. Ik wil 'm dan gaan gebruiken om de informatie die je o de pagina van de cache ziet op te slaan. Wie kan mij hierbij advies geven?

Als ik een pda aan zou schaffen zou ik niet voor een heel dure gaan. Wie heeft hier een tip in? Thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zelf liep ik al mijn geocaches tot op heden met een PDA. Een Garmin 60CXs is echter gisteren besteld.

De PDA zal ik wel blijven gebruiken, zeker om de beschrijvingen altijd bij de hand te hebben, en eventueel online wijzigingen in cachebeschrijvingen te kunnen bekijken.

Ook heeft een PDA als voordeel dat je hier diverse programma's op kunt installeren waarmee bepaalde (reken)opdrachten makkelijk kan uitvoeren, denk hier aan het tellen van letterwaardes etc.

 

Een tijdje geleden was ik per ongeluk gaan zitten op een andere PDA van mij die we vooral voor het autonavigeren gebruikten (Tomtom). Op die PDA hoefde je niet in te kunnen bellen. Toen ik ging kijken wat er aan PDA's te koop was, viel mij op dat de meeste apparaten ook geschikt waren om te bellen/internetten. Op zich erg handig, maar in mijn geval niet nodig, en daarmee onnodig duur. Uiteindelijk was toen voor mij de beste keus op op marktplaats een ongebuikt exemplaar van een 'verouderd' model te kopen, een HP Ipaq 2210. Dit kostte € 80.

Zou ik een echte nieuwe gekocht hebben (met allemaal onnodige extra's), dan was ik zeker het driedubbele kwijt.

 

Bij de vraag die jij stelde geldt:

- wil je er nog meer mee doen dan alleen de cachebeschrijvingen op bewaren (dus bellen, internetten, evt navigeren)

- wat is je budget

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een PDA heeft altijd als voordeel dat je mobiel kunt internetten.

Bovendien kun je dan altijd ter plekke gelijk je cache loggen. Heel handig vind ik persoonlijk.

Zie mijn mobi-pagina in mijn handtekening voor een portal met een link naar de mobiele site van geocaching.com.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een PDA heeft altijd als voordeel dat je mobiel kunt internetten.

Bovendien kun je dan altijd ter plekke gelijk je cache loggen. Heel handig vind ik persoonlijk.

Zie mijn mobi-pagina in mijn handtekening voor een portal met een link naar de mobiele site van geocaching.com.

 

Niet elke PDA heeft de optie om te kunnen internetten. Ik denk dat je nu een PDA verwqard met een smartphone.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een PDA heeft altijd als voordeel dat je mobiel kunt internetten.

Bovendien kun je dan altijd ter plekke gelijk je cache loggen. Heel handig vind ik persoonlijk.

Zie mijn mobi-pagina in mijn handtekening voor een portal met een link naar de mobiele site van geocaching.com.

 

Niet elke PDA heeft de optie om te kunnen internetten. Ik denk dat je nu een PDA verwqard met een smartphone.

 

Inderdaad, correctie ik heb het over een pda-telefoon zoals de MDA serie, HTC modellen etc etc.

 

Als je een mobieltje hebt met een (flatfree) internet abonnement is het handig om mobiel te loggen.

 

Ik hoop dat het zo duidelijk is :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik soms ook mijn PDA om te cachen. Ik heb een HP hx2119 met daarop Garmin XT. Verder de bekende TOPO kaarten en je kunt precies komen op de plek waar de cache lig.

Voor het GPS-ontvangst gebruik een GPS-muis met een SIRFSTAR III dus een bere ontvangst.

Internetten kan ik via een koppeling via mijn telefoon maar het loggen doe ik lekker thuis.

 

Ja en wat kun je nog meer doen met een PDA? Muziek luisteren, boeken lezen, spelletjes spelen, aantekeningen maken, artikelen schrijven, navigeren in de auto met TT of Garmin, enz. enz.

 

Maar het is wel erg makkelijk zo. Geen verrassingen van hé hier loopt een kanaal, dan moeten we omlopen. Zie cache De Heilige Eik.

 

Daarom cachen we ook wel met een eTrexje. En die kan er veel beter tegen. Een PDA is toch wel fragiel.

bewerkt door Pa, Ma en de kinderen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...