fleur4op Geplaatst 26 juni 2008 Geplaatst 26 juni 2008 Hallo iedereen. Ik zit nu in canada voor mijn werk en zie dat de GPS en van Garmin een stuk goedkoper zijn dan in nederland. Ik denk dat ik er maar 1 hier ga halen maar welke? Er zit een prijs verschil in natuurlijk maar wat is nou een goede keuze? Gewoon de oude vertrouwde 60 of voor de nieuwere colorado gaan. ik twijvel heel erg. Wie kan me helpen de keuze te maken. Dank u allen. Raymond
Team jemar Geplaatst 26 juni 2008 Geplaatst 26 juni 2008 In diverse draadjes worden beide toestellen besproken. Gebruik maar eens de zoekfunctie . En kijk voor de verschillen maar eens hier. Succes!
fleur4op Geplaatst 26 juni 2008 Auteur Geplaatst 26 juni 2008 Dank je, heb het net gelezen en het ziet er nar uit dat de 60 toch wel wat betere functies heeft. Alleen de colorado heeft zo'n mooi scherm!!!! of zie ik dat verkeert?
Team Krabbegat Geplaatst 26 juni 2008 Geplaatst 26 juni 2008 Het scherm is idd erg mooi en helder. Dezelfde TOPO en City Navigator zien er in eens heel anders uit, een stuk duidelijker.
fleur4op Geplaatst 26 juni 2008 Auteur Geplaatst 26 juni 2008 (bewerkt) Het scherm is idd erg mooi en helder. Dezelfde TOPO en City Navigator zien er in eens heel anders uit, een stuk duidelijker. maar wat is jouw advies? een 60 of colorado? 26 juni 2008 bewerkt door fleur4op
cachorganic Geplaatst 26 juni 2008 Geplaatst 26 juni 2008 Als je gaat voor functies: de 60CsX Als ook paperless caching je aanspreekt, en Wherigo, dan is de colorado je ding. Ik mag mij de gelukkige eigenaar van beiden noemen. De 60 CsX had ik via ebay uit de USA. De colorado heb ik 2 weken geleden uit New York meegenomen. Ik neem nu beiden mee op een cachetrip. De 60CsX voor de functionaliteit en de Colorado voor de cachebeschrijving, en zijn grote scherm.
papillonphoto Geplaatst 26 juni 2008 Geplaatst 26 juni 2008 Mijn mening? De colorado: de profiellen zijn super handig, scherm is zo veel mooier en duidelijker. En de functies komen ook opde colorao er bij. De support van garmin voor de 60 is gestopt en de colorado zit vol in de ontwikkeling, en door veel comentaar te geven op de us site gaat er nog veel veranderen. Kijk maar wat er in de paar maanden dat hij er nu is allemaal al is verbeterd.
Track_leader Geplaatst 27 juni 2008 Geplaatst 27 juni 2008 Mijn mening? De colorado: de profiellen zijn super handig, scherm is zo veel mooier en duidelijker. En de functies komen ook opde colorao er bij. De support van garmin voor de 60 is gestopt en de colorado zit vol in de ontwikkeling, en door veel comentaar te geven op de us site gaat er nog veel veranderen. Kijk maar wat er in de paar maanden dat hij er nu is allemaal al is verbeterd. Support voor de 60 is niet gestopt, ontwikkeling is op een lager pitje maar de csx wordt nog steeds geproduceerd en geleverd en ondersteund. Het is waar dat Garmin al het geld op de Colorado set, maar het ligt er aan wat je wilt. De CSX is een heel go apparaat en compleet genoeg om de dingen te doen die je wilt. CSX of colorado.... tja vraag eerst eens af wat je wilt en kies dan. Let wel op dat je vaak allerlei dingen moet bijkopen voor je gebruik kunt maken van alle mooie opties.. zoals bv TOPO moet je wel kopen of bij de bundel krijgen. Een wifi connectie lekker handig in het bos zonder accespoint...... Maar goed ieder zijn keuze en nogmaals, eerst bepalen wat je wilt dan kopen.
Mars Express Geplaatst 27 juni 2008 Geplaatst 27 juni 2008 Een wifi connectie lekker handig in het bos zonder accespoint......Wifi?
Team Krabbegat Geplaatst 27 juni 2008 Geplaatst 27 juni 2008 (bewerkt) Een wifi connectie lekker handig in het bos zonder accespoint...... Wifi? Die optie heb ik op mijn colorado nog niet gevonden, en zit er ook echt niet op. Alleen de optie draadloze verbinding met andere colorado's. Is zelfs geen bleutooth(of decripted ofzo). Wat ik wel een erg plupunt is dat de kaart perfect mee draait met het kompas. Dat leek voor mij op de gps60csx altijd of hij bleef draaien, maar als je met de colorado stil staat zie je precies voor je wat je op je scherm ziet. Erg mooi. Wel moet je telkens na de batterij wissel het kompas kalibreren maar dat zijn maar twee rondje . 27 juni 2008 bewerkt door Team Krabbegat
RMBS Geplaatst 30 juli 2008 Geplaatst 30 juli 2008 Ook ik zit met dezelfde vraag, mijn voorkeur gaat uit naar de Co 300 want dat paperless geocachen lijkt mij heel handig, maar is de Co wat geocachen betreft helemaal gelijk aan bijv de CSX? Ik ben niet echt op de hoogte van bijv update van firmware etc. Maar ik lees op het forum af en toe wel eens dat de Co ook wel wat nadelen heeft. Kan zoiets verholpen worden door updates?
Track_leader Geplaatst 30 juli 2008 Geplaatst 30 juli 2008 Ook ik zit met dezelfde vraag, mijn voorkeur gaat uit naar de Co 300 want dat paperless geocachen lijkt mij heel handig, maar is de Co wat geocachen betreft helemaal gelijk aan bijv de CSX?Ik ben niet echt op de hoogte van bijv update van firmware etc. Maar ik lees op het forum af en toe wel eens dat de Co ook wel wat nadelen heeft. Kan zoiets verholpen worden door updates? met de csx kun je ook paperless cachen. kijk eens op het gsak froum, in combinatie met gsak kom je een heel eind. Als bluetooth en dat soort dingen je niets kan schelen dan is een Oregon ook een optie
RMBS Geplaatst 30 juli 2008 Geplaatst 30 juli 2008 met de csx kun je ook paperless cachen. kijk eens op het gsak froum, in combinatie met gsak kom je een heel eind. Als bluetooth en dat soort dingen je niets kan schelen dan is een Oregon ook een optie Ik ben me een beetje aan het orienteren wat ik allemaal nog meer kan. Ik heb nu een Vista c ik wil graag een nieuwe GPS eentje met meer geheugen. De Dollar is laag dus erg aantrekkelijk om eer een in Amerika te bestellen. Ik geloof dat het verschil tussen de CSX en de Co iets van 70 dollar is .In dit geval dan niet echt veel. Ik was er al bang voor dat de Oregon ook genoemd zou worden (nog meer keus).Maar daar heb ik verder nog geen recenties over gelezen o.i.d. dus dat durf ik zo ie zo niet aan. Ik gebruik nog geen Gsak of heb nog geen premium membership omdat ik niet echt weet wat dat allemaal toevoegd.Ik begrijp dat ik met deze programma's meer uit Gps kan halen? Maar ik wijk nu af.
De broekies Geplaatst 30 juli 2008 Geplaatst 30 juli 2008 Hallo iedereen. Ik zit nu in canada voor mijn werk en zie dat de GPS en van Garmin een stuk goedkoper zijn dan in nederland. Ik denk dat ik er maar 1 hier ga halen maar welke? Er zit een prijs verschil in natuurlijk maar wat is nou een goede keuze? Gewoon de oude vertrouwde 60 of voor de nieuwere colorado gaan. ik twijvel heel erg. Wie kan me helpen de keuze te maken. Dank u allen. Raymond Hoi Raymond, Wil je de gps ook gebruiken voor navigatie in de auto? Zo ja, zou ik zeker de voorkeur geven aan de colorado. Ook ik ben in het bezit van beide, maar moet zeggen dat ik de colorado altijd bij me heb vanwege het feit dat hij geschikter is voor beide. Dit komt hoofdzakelijk door de profielen optie. Komt er nog bij dat na navigatie met de 60csx in de auto het ontzettend lang duurt voordat hij overgaat op de sensor. Daarom herstartte ik dat ding dan maar, dat ging sneller. Ook de steun voor in de auto is vele malen beter. Deze blijft tenminste hangen en hij is er makkelijk in te klikken. Mocht ik nog voor de keuze komen te staan voor alleen colorado of alleen 60csx, zou ik voor de colorado gaan. De 'Send to GPS' op de geocaching site zet dan de hele cache met een paar logs op jouw toestel en heb je niet alleen de waypoints, maar ook de beschrijving, hints en (wat) logs Robert
smeule Geplaatst 30 juli 2008 Geplaatst 30 juli 2008 (bewerkt) 60 of colorado? Colorado . - Wherigo - Paperless geocachen - Mooie grote scherm - Helder scherm En het wordt alleen nog maar beter, de extra functies komen wel 30 juli 2008 bewerkt door smeule
Aanbevolen berichten