Spring naar bijdragen

GSAK; Wat is het en heb ik het nodig?


evelineroos

Aanbevolen berichten

Ik heb gelezen dat er een programmatje bestaat GSAK? Waarmee je in een keer een heleboel cachewaypoints kunt downloaden. Ik ben benieuwd wat ik hier voor moet doen om dit te krijgen. Wie heeft er ervaringen mee? Wie o wie kan me er meer over vertellen? Thanks!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

ik gebruik gsak voornamelijk voor de vakantie zodat alle caches er in staan die moet je er inzetten via een pocket querie die je alleen kunt krijgen via gc.com als je premiummember bent.

Je kunt gsak downloaden bij hun eigen site.

Maar er zijn vast wel meer draadjes op het forum over gsak misschien moet je daar eens zoeken?

 

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt het downloaden van www.gsak.net en je kunt het voor 21 dagen gratis proberen. Daarna kost het 25 dollar.

Om optimaal van GSAK te kunnen profiteren moet je premium member zijn.

Zeker na het GSAK-mini-event gebruik ik het veelvuldig.

 

Voordelen zijn:

- alle caches (van bijvoorbeeld Nederland) op je pc, zodat je als .com down is toch over alle beschrijvingen beschikt

- het bewaren van de oplossingen van mystery caches

-snel zoeken en filteren

- ideaal voro het voorbereiden van een cachedag of vakantie wanneer je meerdere caches wilt doen

- macro's om bepaalde handelingen te vereenvoudigen (bijvoorbeeld : 1) een mooi statistisch overzicht te maken van de gevonden caches met kaartje, mijlpalen, verdeling naar soort caches etc. 2) de gefilterde caches op een googlemaps te presenteren)

bewerkt door silkwood
Link naar opmerking
Deel via andere websites

GSAK is een 'database' voor waypoints en is handig voor het bijhouden of ophoesten ('genereren' in jargon) van allerlei informatie. Je kunt hem vullen met alle Nederlandse caches door in het menu van geocaching.nl bovenin de keuze 'kaart van Nederland' aan te klikken. Dan krijg je de kaart, maar links onderaan staat een keuze 'loc files'. Je krijgt daarmee een venstertje en je kunt Nederland aanklikken. Je krijgt dan een 'LOC' file met alle Nederlandse waypoints. Deze Nederlandse waypoints kun je dan in GSAK inladen, ze staan dan in de database.

Vervolgens kun je vanalles: sorteren op afstand (wat is dichtbij en veraf), soort (traditional, multi...) gevonden / niet gevonden.... Alle caches in een straal van... Loggen via GSAK.... Selecties naar je GPS sturen... Vanalles. Je kunt je finds bijhouden en allerlei eigen gegevens per cache vast leggen. Je kunt zowel GSAK als de betreffende internetpagina van een cache in 'split-screen' op je scherm krijgen. Een deel van de mogelijkheden ontstaat doordat het programma gebruik kan maken van macro's, die je op de website van GSAK kunt vinden.

De meningen zijn verdeeld: de een vind dat allemaal erg handig en de ander vindt het niks. Het programma is te downloaden, je mag het een maand proberen (of 20 dagen ofzo), waarna je of moet betalen of genoegen nemen met een 'plaagscherm'.

Een gratis variant is 'EasyGPS', maar dat is lang niet zo uitgebreid.

 

Succes!

T-Bones

bewerkt door t-bones
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gelezen dat er een programmatje bestaat GASK? Waarmee je in een keer een heleboel cachewaypoints kunt downloaden. Ik ben benieuwd wat ik hier voor moet doen om dit te krijgen. Wie heeft er ervaringen mee? Wie o wie kan me er meer over vertellen? Thanks!!!
Er is op dit forum zelfs een speciaal subforum hier over GSAK.

 

In de eerste post daar, kan je een schat aan informatie vinden, waaronder een Powerpoint presentatie waarin je een aardig idee kan krijgen wat er allemaal mogelijk is.

 

Aan de door Silkwood genoemde mogelijkheden zou ik nog willen toevoegen:

 

- alle mogelijk denkbare exports naar je GPS of PDA

- efficientere printouts maken van de cache pagina's dan je van de geocaching.com krijgt

- ook de data beschikbaar als je niet online kan zijn (op vakantie bijvoorbeeld)

 

Smaken verschillen, maar voor mij is het een 'must have' voor geocaching. Een premium lidmaatschap is echter welhaast noodzakelijk om je eigen database up-to-date te kunnen houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- efficientere printouts maken van de cache pagina's dan je van de geocaching.com krijgt

 

Nou gebruik ik GSAK al jaren met veel plezier maar printouts heb ik er nog niet meegemaakt (tot nog toe knip en plak ik alles in Word documentjes of probeer ik het paperless in de pda).

Dus; hoe maak je die handige printouts vanuit GSAK?

 

(sorry, dit is misschien wel enigzins :rolleyes: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee. http://gsak.net GSAK is een zelfstandig programma. Maar om optimaal gebruik te maken van dit programma heb je informatie nodig van Geocaching.com. De juiste informatie kun je alleen krijgen wanneer je Premium Member bent bij Geocaching.com

bewerkt door Jurgen & Co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, je kunt er enkel beter gebruik van maken omdat je dan dagelijks info per e-mail kunt ontvangen met daarin cacheinformatie. (Pocket query's).

 

GSAK, Geocaching Swiss Army Knife (even voor de juiste lettervolgorde ) is een programma wat met deze info overweg kan.

Je kunt het in een trial versie proberen, maar dan ben je beperkt en krijg je NAG schermpjes.

Indien je het programma aanschaft heb je dat probleem niet meer.

Maar even concreet, premium member worden bij geocaching.com en GSAK aanschaffen biedt je meer mogelijkheden.

 

Succes, Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed concluderend kan ik dus zeggen... Als je premiummember bent dan heb je automatisch GASK?

 

Nee, GSAK zul je apart moeten aanschaffen , zie Website GSAK.

Wat je wel krijgt is de mogelijkheid om zogenaamde Pocket Queries te maken.

En deze kun je weer in GSAK inlezen en raadplegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- efficientere printouts maken van de cache pagina's dan je van de geocaching.com krijgt

 

Nou gebruik ik GSAK al jaren met veel plezier maar printouts heb ik er nog niet meegemaakt (tot nog toe knip en plak ik alles in Word documentjes of probeer ik het paperless in de pda).

Dus; hoe maak je die handige printouts vanuit GSAK?

 

(sorry, dit is misschien wel enigzins :lol: )

file, print. of control-P. De rest wijst zich vanzelf. Ikzelf de uitraaien print niet anders meer. (Hij gaat alle caches in je filter printen, dus zorg dat er niet teveel in staan, anders zit je lang te wachten)

 

Als je paperless wilt cachen met een pda is GSAK trouwens ook een prima hulpmiddel. (export naar HTML en de resulterende files met IE of FF op je PDA bekijken)

 

 

Goed concluderend kan ik dus zeggen... Als je premiummember bent dan heb je automatisch GASK?
Ha Eveline, Ikzelf gebruik GSAK altijd, maar ook zonder kan je prima geocachen. Door alle mogelijkheden is het een tamelijk complex gebeuren geworden en met de geocaching website van tegenwoordig met googlemaps kaartjes etc - kan je ook heel veel doen.

 

GSAK is dan wel weer heel makkelijk als je naar Frankrijk op vakantie gaat en alleen maar de streek weet waar je heen gaat :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou het eerst de gratis periode proberen voor je geld uit gaat geven, ik heb het zelf ook geprobeerd maar vond het best een pittig programma.

Ben je helemaal bezeten van het geocachen en wil je zoals verschillende mensen hierboven al aangeven van alles en nog wat bijhouden dan is het wel een heel veelzijdig programma, maar ben je een gewone gemiddelde geocacher (zoals ik) dan gaat dit programma misschien iets te ver, althans dat was mijn conclusie.

Ik heb het geprobeerd maar uiteindelijk niet gekocht, ik ben wel premium member geworden, dat heeft ook zijn eigen voordelen.

bewerkt door Dopey1311
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...