Spring naar bijdragen

Cache gevonden in Weest en meegenomen door vinder


Kruimeldief

Aanbevolen berichten

Ik kreeg vandaag dit bericht te lezen via de supportafdeling:

 

Goedendag,

 

Reeds een jaar geleden is ons uw "schat" opgevallen op locatie Noordpolderweg Muiden tegen de Ijsselmeerdijk aan. Tot voor kort leverder die ons geen problemen op maar recentelijk is het vee dat daar loopt het als speelobject gaan zien en is dit een gevaar voor de maaimachines. Mocht u de "Schat" terug willen Hij is nu op

 

Natuurlijk heb ik de persoonlijke gegevens van deze vinder niet vermeld, maar die zijn wel verkrijgbaar door de eigenaar van de cache.

 

Ik heb zowel een adres als een telefoonnummer.

 

Wie weet welke cache hier bedoeld wordt? Graag GCnummer, dan kan ik er mee verder.

 

Ik heb deze melder ook al gevraagd of hij een zogenaamd logboekje kan vinden in de cache en of er ook een GCnummer in staat of (liever niet) een naam van de cache (Schat) :dribble:

 

 

ALTIJD luid en duidelijk het GCnummer van de cache achterlaten in de cache. Dat is de naam van de cache, daarmee is de cache altijd en gemakkelijk terug te halen. Liever nooit de zogenaamde "nickname" vermelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dit zou de cache GC11YY3 De terugkeer van de Orde van Merlijn en Viviane kunnen zijn, gezien daar diverse kistjes op de genoemde lokatie liggen..En dit tussenpunten zijn, waar geen logboekje in zit.

 

Putput2

bewerkt door putput2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit zou de cache GC11YY3 De terugkeer van de Orde van Merlijn en Viviane kunnen zijn, gezien daar diverse kistjes op de genoemde lokatie liggen..En dit tussenpunten zijn, waar geen logboekje in zit.

 

Putput2

 

 

Ik heb even de kaart erbij gepakt en het moet inderdaad een tussenpunt van GC11YY3 zijn.

Een van de meest creatieve van de tocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat krijg je als je een vraag stelt en eigenlijk daarbij een mededeling doet. Dan loop je de kans dat je zowel een antwoord op de vraag krijgt, als vragen over de mededeling :dribble:

 

Allereerst zal ik, want daar ging het me om, de eigenaar van bewuste cache een berichtjes turen en vragen of die zijn/haar cache even wil nalopen, zowel de tussenpunten als het eindpunt. Voor zover ik kan zien heeft de cache meerdere tussenpunten. Ik zal maar niet schrijven hoeveel en hoe ze heten om de clou niet vrij te gevem. De Toppies krijgen van mij in ieder geval een mailtje.

 

prutpu2 en Kiddooz bedankt.

 

Voor wat de vraag betreft ove waarom wel GCnummer vermelden en niet de "nickname" van de cache in het logboekje, ben ik misschien niet helemaal duidelijk geweest.

 

je mag als eigenaar wat mij betreft natuurlijk van alles in je boekje zetten :cry:

 

Maar wil je de cache goed benoemen dan is het GCnummer gewoon gewoon gemakkelijker om te noemen en te beschrijven dan de naam die je aan de cache hebt gegeven. De kans op een schrijffout is dan minder.

 

Dat geldt overal en vooral al bij dit soort zaken. Als de eigenaar van deze cache nu duidelijk met dikke letters bovenaan of voorin het boekje, of een ander formulier dat in het doosje hoort, GCxxxxx schrijft, duidelijk en opvallend, dan is dat altijd beter dan de mooie lange namen die de eigenaar aan de cache heeft gegeven. Des te langer de naam, des te meer kans op het weglaten van woorden of anders verkeerd omschreven en dan valt het echt niet op te zoeken.

 

Nu hebben zowel Prutput2 als Kiddooz het GCnuymmer vermeld en een copy paste was voor mij voldoende om direct te zien om welke cache het ging. Als ze nu de naam van de cache hadden vermeld, maar niet goed hadden over genomen, dan bleef het voor mij zoeken naar een speld in een hooiberg.

 

Daar staat ook tegenover dat de GCnummer van een cache altijd uniek is en vaststaat. Deze nummer is nooit te veranderen. De eigenaar van de cache. of zelfs (ik zou niet weten waarom) de reviewer kan iedere minuut van de dag de nickname van een cache wijzigen. Deze is dus niet uniek.

 

Daarbij komt ook nog dat de nickname vaker kan voorkomen. Ik heb eens een cache gehad en terwijl deze nog actief sotnd, werd er een cache aangeboden met exact dezelfde naam. Die kan ik niet weigeren. Er zijn meer caches met dezelfde naam. Zie het als mensen. Als iemand Jan heet, heeft hij niet het alleenrecht op de naam Jan :o Hoeveel Jannen zijn er wel niet.

 

Dat gebeurt je nooit en te nimmer met het GCnummer van eenc ache. Een reviewer vraagt ook altijd om een GCnummer als je iets te melden hebt over een cache van jezelf of over een cache van een ander. Zonder GCnummer zal hij/zij weinig voor je kunnen doen.

 

Dat je ook nog je eigen naam en telefoonnummer vermeld is alleen maar leuk en aardig en kan je in zoverre helpen dat je dus persoonlijk, zonder tussenkomst van ons, gewaarschuwd wordt dat er iets mis is met je cache. Voor hetzelfde geld heb je er weer een stalker bij B)

 

Ik heb bij iedere cache van mij een eigen emailadres, dus per cache een emailadres die de naam van de cache draagt. Dat is ook altijd wel handig. Ik ben minder scheutig met mijn telefoonnummer. Als de cache het archief in gaat, gaat het emailadres mee het archief in :P

 

Maar alles mag je benoemen natuurlijk. Maar om te kunnen opzoeken is een GCnummer het gemakkelijkst.

 

Keee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruimeldief,

 

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik was bang dat ik een voor mij onbekende cachers had gebroken. Het is logisch dat je een unieke code gebruikt om caches te identificeren. Persoonlijk onthoud ik namen beter dan nummers, daarom vind ik het wel prettig om ook de naam te vermelden.

 

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kruimeldief bedankt voor je duidelijke uitleg (zoals altijd) :)

Wij hebben ook (al een jaar) een cache, maar wisten dit ook niet. Ergens bij het lezen over het maken van caches over het hoofd gezien?

We zullen het aanpassen nu we dit weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was inderdaad onze cache, De terugkeer van de Orde van Merlijn en Viviane, vandaag hebben we besloten om hem via onderstaand logje uit de lucht te halen.

 

Iedereen hartelijk bedankt voor het helpen van kruimeldief om ons te vinden.

 

Helaas..

Een paar dagen geleden heeft een overigens zeer vriendelijke boer één van onze tussen punten meegenomen. Zijn koeien waren er mee aan de haal gegaan.

 

We hebben hem weer keurig terug gekregen maar wel met het verzoek om hem iets verder te plaatsen. Tijdens het zoeken werd zijn hek namelijk, onnodig wel eens waar, wel eens opengemaakt en niet altijd weer even netjes dicht gedaan. Met alle eventuele gevolgen van dien.

 

Gezien het feit dat onze cache dusdanig in elkaar zit dat even verplaatsen nogal wat voeten in de aarde heeft en we plannen hebben voor een nieuwe cache hebben we besloten uit de lucht te halen.

 

Wij en volgens de logjes vele medecachers hebben er van genoten en we zullen ons best doen om van de volgende net zo'n succes te maken.

 

Geocaching is geweldig!!!

 

De Toppies,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...