roderick_schmitz Geplaatst 5 juni 2008 Geplaatst 5 juni 2008 Beste allemaal, Ik zie door de programma's de juiste software niet meer.... Ik ben op zoek naar een programmaatje waarmee je je gelopen route op je pc kunt opslaan. En dan op je pc deze route weer op een kaart kunt projecteren. Mijn idee is dus, ik loop een rondje door de wijk. Via googlemaps neem ik een stuk plattegrond waar mijn hele route op staat. Op deze kaart vul ik wat coördinaten in (gevonden via googel earth bijvoorbeeld) waardoor de kaart gekalibreerd is. Met de info van mijn PDA wil ik mijn gelopen route dan over deze eigen kaart projecteren. Hiermee kan ik dus zien hoe ik gelopen heb, en kan ik de nauwkeurigheid van GPS ontvanger controleren. Ik heb hier een PDA met windows mobile liggen. Wie o wie maakt mij een beetje wegwijs in deze regen van software waarmee ik om de oren wordt geslagen?
Wammus Geplaatst 5 juni 2008 Geplaatst 5 juni 2008 (bewerkt) Hiermee kan ik dus zien hoe ik gelopen heb, en kan ik de nauwkeurigheid van GPS ontvanger controleren. Geen idee of het is wat je bedoelt maar je kunt eens kijken naar www.GPSvisualizer.com En "nauwkeurigheid van de GPS ontvanger" kun je waarschijnlijk beter lezen als "afwijking op/van de kaart" Google Earth bijvoorbeeld zit vol met afwijkingen. 5 juni 2008 bewerkt door Wammus
roderick_schmitz Geplaatst 5 juni 2008 Auteur Geplaatst 5 juni 2008 Mijn dank wammus. Dit is geloof ik inderdaad wat ik zocht, ga me er even goed in verdiepen!
roderick_schmitz Geplaatst 5 juni 2008 Auteur Geplaatst 5 juni 2008 Nu maar eerst even de testversie van OziExploren downloaden kijken of ik het allemaal werkende krijg. Als ik het goed begrijp moet ik dan een bestand exporteren, en dat dan uploaden naar die site, die het van voor mij op een kaart weergeeft? Het fijnse zou zijn als er een programmaatje op de pc is waarnaar ik die gegeven kan exporteren en ze dan in een "eigen" kaart kan plaatsen. Ik ga dit even proberen en dan verder zoeken!
Wammus Geplaatst 5 juni 2008 Geplaatst 5 juni 2008 Nu maar eerst even de testversie van OziExploren downloaden kijken of ik het allemaal werkende krijg. Als ik het goed begrijp moet ik dan een bestand exporteren, en dat dan uploaden naar die site, die het van voor mij op een kaart weergeeft? Het fijnse zou zijn als er een programmaatje op de pc is waarnaar ik die gegeven kan exporteren en ze dan in een "eigen" kaart kan plaatsen. Die eigen kaart zul je dan moeten maken (dus ook calibreren) of ergens een kant en klare kaart zien te scoren. Schermafdruk van GoogleMaps oid? Met de eerder genoemde site kun je de tracklog van je GPS laten omzetten in bijvoorbeeld een GPX bestand (of zelfs in een plaatje..in een keer klaar?) Tja, en hoe krijg je dat dan weer in Ozi.. Ik zou dat doen met gpsbabel maar dat is niet erg makkelijk (wel handig).. er zijn meerdere wegen naar Rome
roderick_schmitz Geplaatst 5 juni 2008 Auteur Geplaatst 5 juni 2008 (bewerkt) Ok. maar dan weer een minder snuggere vraag: Met de eerder genoemde site kun je de tracklog van je GPS laten omzetten in bijvoorbeeld een GPX bestand (of zelfs in een plaatje..in een keer klaar?) Hoe kom ik aan die tracklog? Die kan ik op een of andere manier met Ozi tevoorschijn toveren? Moet ik die log eerst aan zetten voor ik op stap ga? Voor de kaarten heb ik het volgende gevonden. Img2ozf Version 3. Daarmee kan je dus digitale kaarten van de pc omzetten naar Ozi kaarten. Alleen, het programma herkent mijn plaatjes nieteens (wel de juiste formaten gebruikt). Dus toen wat anders geprobeerd. Mapmanager van Vito. Dit werkt wel naar behoren. Ik kan de kaart ook kalibreren met behulp en 3 waypoints (zo heeft dat toch?) die ik in me gps heb gezet toen ik een blokje door de stad ging. Alleen, die kaarten kunnen weer niet gebruikt worden met Ozi. Zal nu maar even naar dat programmaatje wat je hierboven noemt kijken. Ze maken het me niet al te makkelijk. Wat ik dus wil eigenlijk kort door de bocht: - programma waarmee ik eigen kaarten (printscreens van googlemaps bijvoorbeeld) kan omzetten naar bruikbare kaarten voor een gps programma op mijn pda. - met dit gps programma wil ik dan mijn gelopen route exporteren naar mijn pc. - dit zodat ik die route dan weer op die kaart kan laten tekenen. Klinkt niet al te moeilijk, maar wordt er toch echt kierewiet van In ieder geval bedankt dat je de moeite wilt nemen om deze newbie een beetje op weg te helpen! 5 juni 2008 bewerkt door roderick_schmitz
De Armadillo's Geplaatst 5 juni 2008 Geplaatst 5 juni 2008 Beste allemaal, Ik zie door de programma's de juiste software niet meer.... Ik ben op zoek naar een programmaatje waarmee je je gelopen route op je pc kunt opslaan. En dan op je pc deze route weer op een kaart kunt projecteren. Mijn idee is dus, ik loop een rondje door de wijk. Via googlemaps neem ik een stuk plattegrond waar mijn hele route op staat. Op deze kaart vul ik wat coördinaten in (gevonden via googel earth bijvoorbeeld) waardoor de kaart gekalibreerd is. Met de info van mijn PDA wil ik mijn gelopen route dan over deze eigen kaart projecteren. Hiermee kan ik dus zien hoe ik gelopen heb, en kan ik de nauwkeurigheid van GPS ontvanger controleren. Ik heb hier een PDA met windows mobile liggen. Wie o wie maakt mij een beetje wegwijs in deze regen van software waarmee ik om de oren wordt geslagen? Zet de track log op je GPS aan en sluit na de wandeling je GPS aan op je PC. Start MapSource en lees de track in. Simpeler kan bijna niet
Le Comte Geplaatst 5 juni 2008 Geplaatst 5 juni 2008 Kun je in OziExplorer je track ook bewerken. Ik wil mijn tracklog graag in stukjes knippen: één per cache. Of zijn er andere programma's die dit kunnen?
dmace Geplaatst 5 juni 2008 Geplaatst 5 juni 2008 Al dat Ozi-gedoe hoeft van mij niet zo. Gewoon je track opslaan als GPX (bijvoorbeeld met GPS-babel, of legio andere simpele programmaatjes), en dan inlezen in Google Earth. Als je graag kaartjes wil maken, dan verwijs ik je graag door naar het OpenStreetMap Project. Alle hulp is welkom om de AND-kaarten te vernieuwen.
Aanbevolen berichten