Spring naar bijdragen

Mystery en software


dagger38

Aanbevolen berichten

Is het verboden dat men een mystery plaatst waar men , om tot een oplossing te komen , software moet gebruiken?

Wel te verstaan: Freeware of shareware...

Ik weet dat het niet is toegestaan dat men om tot een oplossing te komen MOET gebruik maken van commersieele software of ander waar men voor betalen moet...

 

Dagger38

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Is het verboden dat men een mystery plaatst waar men , om tot een oplossing te komen , software moet gebruiken?

Wel te verstaan: Freeware of shareware...

Ik weet dat het niet is toegestaan dat men om tot een oplossing te komen MOET gebruik maken van commersieele software of ander waar men voor betalen moet...

 

Dagger38

IN PRINCIPE mag je geen cachebeschrijving maken waarvoor het nodig is om software te instaleren op de PC om tot een oplossing te komen. Hoewel er in de praktijk best wel wat caches goedgekeurd worden die zonder die software echt niet op te lossen valt.

'Ouderwetse' encryptie systemen zoals Ceasarcode, Viginere, playfair, etc zijn ook zonder software op te lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het verboden dat men een mystery plaatst waar men , om tot een oplossing te komen , software moet gebruiken?

Wel te verstaan: Freeware of shareware...

Ik weet dat het niet is toegestaan dat men om tot een oplossing te komen MOET gebruik maken van commersieele software of ander waar men voor betalen moet...

 

Dagger38

IN PRINCIPE mag je geen cachebeschrijving maken waarvoor het nodig is om software te instaleren op de PC om tot een oplossing te komen. Hoewel er in de praktijk best wel wat caches goedgekeurd worden die zonder die software echt niet op te lossen valt.

'Ouderwetse' encryptie systemen zoals Ceasarcode, Viginere, playfair, etc zijn ook zonder software op te lossen.

 

 

Maar dus neem nu al die barcode cache , waarvan er reeds enkele in nederland en belgie zijn , deze zijn toch ook niet zonder software op te lossen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het verboden dat men een mystery plaatst waar men , om tot een oplossing te komen , software moet gebruiken?

Wel te verstaan: Freeware of shareware...

Ik weet dat het niet is toegestaan dat men om tot een oplossing te komen MOET gebruik maken van commersieele software of ander waar men voor betalen moet...

 

Dagger38

IN PRINCIPE mag je geen cachebeschrijving maken waarvoor het nodig is om software te installeren op de PC om tot een oplossing te komen. Hoewel er in de praktijk best wel wat caches goedgekeurd worden die zonder die software echt niet op te lossen valt.

'Ouderwetse' encryptie systemen zoals Ceasarcode, Viginere, playfair, etc zijn ook zonder software op te lossen.

Maar dus neem nu al die barcode cache , waarvan er reeds enkele in nederland en belgie zijn , deze zijn toch ook niet zonder software op te lossen?

De meeste (alle?) barcodes kun je 'met de hand' ontcijferen; en hebben dus niet perse software nodig. Er zijn er zelfs een paar waarbij het alleen maar met de hand lukt omdat de checksum in de code niet klopt en de software dus een foutmelding geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en 3d barcodes dan? die zijn toch niet zonder software te ontcijferen?

 

 

hier gaat het om , mijn cache gebruikt dat en is nu in problemen...

 

(ps: 2d barcodes... datamatrix en qr code)

bewerkt door dagger38
Link naar opmerking
Deel via andere websites

en 3d barcodes dan? die zijn toch niet zonder software te ontcijferen?

 

 

hier gaat het om , mijn cache gebruikt dat en is nu in problemen...

 

(ps: 2d barcodes... datamatrix en qr code)

 

Wij cachen nog maar net iets langer dan een half jaar, maar zijn dit al vaker tegengekomen, dus of dit dan niet mag?? geen idee.... Misschien dat een reviewer dit weet??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het verboden dat men een mystery plaatst waar men , om tot een oplossing te komen , software moet gebruiken?

Wel te verstaan: Freeware of shareware...

Ik weet dat het niet is toegestaan dat men om tot een oplossing te komen MOET gebruik maken van commersieele software of ander waar men voor betalen moet...

 

Dagger38

Ik weet niet of dit verboden is :(

Wat ik wel weet is dat er een TB geweest is met floppie waarmee je dmv een progrmaatje een cache kon vinden :lol: En ik weet haast wel zeker dat er een modje is die deze gedaan heeft :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier gaat het om , mijn cache gebruikt dat en is nu in problemen...

 

(ps: 2d barcodes... datamatrix en qr code)

 

Voor datamatrix vond ik:

Although this is a free standard, there are no free documents that explain the encoding process. For C coders, there is example code.

Dus niet met de hand te decoderen...

De specificaties voor QR zijn wel openbaar en deze valt dus in principe met de hand te decoderen. Dat zal echter voor zeer weinigen weggelegd zijn omdat er intern o.a. Reed-Solomon wordt gebruikt voor de foutcorrectie.

 

Overigens bestaan er voor veel barcode formaten ook online-decoders, daar kun je een plaatje heensturen/linken en het resultaat wordt onmiddelijk getoond :-)

Geen idee of die ook beschikbaar zijn voor Datagram en QR :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier gaat het om , mijn cache gebruikt dat en is nu in problemen...

 

(ps: 2d barcodes... datamatrix en qr code)

 

Voor datamatrix vond ik:

Although this is a free standard, there are no free documents that explain the encoding process. For C coders, there is example code.

Dus niet met de hand te decoderen...

De specificaties voor QR zijn wel openbaar en deze valt dus in principe met de hand te decoderen. Dat zal echter voor zeer weinigen weggelegd zijn omdat er intern o.a. Reed-Solomon wordt gebruikt voor de foutcorrectie.

 

Overigens bestaan er voor veel barcode formaten ook online-decoders, daar kun je een plaatje heensturen/linken en het resultaat wordt onmiddelijk getoond :-)

Geen idee of die ook beschikbaar zijn voor Datagram en QR :lol:

Ik dacht van wel....

Nazoeken!

 

Dagger38

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enneh is er dan ook iemand die mij kan vertellen waar ik een online decoder kan vinden voor QR?????

tinn :ph34r:

Vast wel; maar dat vindt ik net even te ver gaan omdat je daarmee de oplossing van sommige caches 'weggeeft'. Dus zal ik de benodigde linkjes niet hier op het forum plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enneh is er dan ook iemand die mij kan vertellen waar ik een online decoder kan vinden voor QR?????

tinn :ph34r:

Vast wel; maar dat vindt ik net even te ver gaan omdat je daarmee de oplossing van sommige caches 'weggeeft'. Dus zal ik de benodigde linkjes niet hier op het forum plaatsen.

 

Dit onderstreep ik!

 

Ik vind dat dit soort vragen eigenlijk gelijk verwijdert moeten worden door de modjes. Anders leidt het alleen maar naar hobbyvervalsing-vervuiling.

 

Dit om vragen als: "wie heeft voor mij de oplossingen of de manier tot het oplossen van alle mysteries" te vermijden.

 

Dit is een forum om geocaching en de daarbij horende leuke en minder leuke dingen te bespreken. Voor oplossingen - spoilers en dergelijk is hier geen plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enneh is er dan ook iemand die mij kan vertellen waar ik een online decoder kan vinden voor QR?????

tinn :ph34r:

Vast wel; maar dat vindt ik net even te ver gaan omdat je daarmee de oplossing van sommige caches 'weggeeft'. Dus zal ik de benodigde linkjes niet hier op het forum plaatsen.

 

Dit onderstreep ik!

 

Ik vind dat dit soort vragen eigenlijk gelijk verwijdert moeten worden door de modjes. Anders leidt het alleen maar naar hobbyvervalsing-vervuiling.

 

Dit om vragen als: "wie heeft voor mij de oplossingen of de manier tot het oplossen van alle mysteries" te vermijden.

 

Dit is een forum om geocaching en de daarbij horende leuke en minder leuke dingen te bespreken. Voor oplossingen - spoilers en dergelijk is hier geen plaats.

 

Nou sorry hoor...

Ik heb inmidddels al een decoder gevonden, ik word er alleen niet wijzer van dus is het niet echt de oplossing van een mystery..

Mijn reactie was eerlijk gezegd op basis van het feit of het nu wel of niet mocht, en of er dus inderdaad een decoder te vinden is voor iemand die niet al te veel verstand van computers heeft.

Tinn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...