Spring naar bijdragen

Plucker en SunriceXP Ban gevoelligheid?


dagger38

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Van deze pakketten weet ik het niet. Ik neem ook niet aan dat je dat op pakket kunt beoordelen. Maar ga er maar van uit dat als het pakket veel info van de website haalt, en er daardoor veel dataverkeer gegenereerd wordt, dat je dan al gauw tegen een ban aanloopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit geldt dan ook voor GSAK zeker als je foto's mee download naar bijv Isilo.

Isilo is legaal en ik betaal hiervoor.

 

 

Gsak op zich niet maar in kombinatie met spoilersync wel... Of isilo moet ook foto's van gc.com halen.

 

Dagger38

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit geldt dan ook voor GSAK zeker als je foto's mee download naar bijv Isilo.

Isilo is legaal en ik betaal hiervoor.

 

 

Gsak op zich niet maar in kombinatie met spoilersync wel... Of isilo moet ook foto's van gc.com halen.

 

Dagger38

Dat bedoelde ik eigenlijk ook. ISilo zet de gegevens van GSAK over in een leesbaar bestand voor de PDA.

Dit kan met en zonder foto. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ligt met al die programma's er maar net aan hoeveel data je op een gegeven moment van de site gaat plukken. Gaat het om een handvol caches dan zal dat geen problemen opleveren, maar ja, met de breedbandinternetaansluitingen en geen maximum aan dataverkeer is men al snel geneigd alles te gaan halen. Overdaad schaadt in deze echt wel.

 

Ikzelf heb in het verleden al 2x een ban gehad op geocaching.com met een progje die we in die tijd gebruikten. GSAK bestond volgens mij nog niet eens geloof zelfs dat de Pocket queries er nog niet waren. Lang lang gelden dus. Enfin, zelfs een vertraging ingebouwd van 1 cache per minuut en toch nog een ban. Tja, alles werd van die cachepagina opgehaald. Dus als het een cache was die al 100den keren bezocht is, kwamen er 100den logjes en ook al de foto's die bij al de logjes geplaatst zijn. Die ene keer was het al na een paar caches gebeurd. Pfff, heb de 2e keer volgens mij 14 dagen moeten smeken om terug te mogen komen. En je kunt met een ban echt niets meer. Geen caches zoeken, geen gegevens ophalen, geen caches loggen. je bent ineens geen geocacher meer... Een nieuw account hept ook niet. Het IPadres gaat ook in de ban. En een nieuw account zit je ook niet om te springen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft er ook mee te maken wat je binnenhaalt.

 

De plaatjes komen van img.geocaching.com, terwijl spoilersync en dat soort tools de data vanaf www.geocaching.com binnenhalen.

 

Clyde (maker van GSAK) heeft op zijn forum een keer aangegeven dat GC aan hem heeft aangegeven dat het alleen ophalen van de plaatjes niet erg is, maar het automatisch ophalen van de data van de gewone site wel, omdat die daar teveel onder leidt qua performance.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...