De originele beeldkaart bewerken, met een programma. Welke hiervoor geschikt is.
Met dit programma een soort layer erover heen maken, waarbij ik wegen/paden een dikkere lijn met een andere kleur kan geven, zodat bij een hoger zoomniveau de lijn goed zichtbaar is. Waarbij ik de kaart op later tijdstip kan aanpassen,welke ik weer opnieuw kan bewerken.
Als er veranderingen uitgevoerd moeten worden.
Dan deze file opslaan met voor programma herbewerkbare file.
deze file kopieren en terugzetten naar het originele beeldformaat, bijvoorbeeld jpg.
zo dat ik de originele. map gegevens weer kan gebruiken.
Deze file weer omzetten in ozf voor pda.
Zo wil ik steeds deelkaarten uitwissellen, met eigen invullingen.
Als je zoiets met paint doet zijn de ingevoegde lijnen definitief, dus niet te veranderen en met gummen haal je de kaart weg.
Open je een jpg in coredraw dan kan je lijnen toevoegen en later veranderen, als je het opgeslagen heb in coredraw formaat. Alleen dan is het geen jpg meer.
Snapt u het dilemma.
Weet u een prog die kan wat ik wil, zo dat ik de originele calibratie kan gebruiken.
Vraag
zoekzoek
Hallo,
Heb hier rasterkaarten voor Ozi.
Zowel beeldformaat .jpg en .gif.
Met de desbetreffende .map calibratiegegevens.
Wat wil ik.
Ik wil deze kaarten bewerken.
De originele beeldkaart bewerken, met een programma. Welke hiervoor geschikt is.
Met dit programma een soort layer erover heen maken, waarbij ik wegen/paden een dikkere lijn met een andere kleur kan geven, zodat bij een hoger zoomniveau de lijn goed zichtbaar is. Waarbij ik de kaart op later tijdstip kan aanpassen,welke ik weer opnieuw kan bewerken.
Als er veranderingen uitgevoerd moeten worden.
Dan deze file opslaan met voor programma herbewerkbare file.
deze file kopieren en terugzetten naar het originele beeldformaat, bijvoorbeeld jpg.
zo dat ik de originele. map gegevens weer kan gebruiken.
Deze file weer omzetten in ozf voor pda.
Zo wil ik steeds deelkaarten uitwissellen, met eigen invullingen.
Als je zoiets met paint doet zijn de ingevoegde lijnen definitief, dus niet te veranderen en met gummen haal je de kaart weg.
Open je een jpg in coredraw dan kan je lijnen toevoegen en later veranderen, als je het opgeslagen heb in coredraw formaat. Alleen dan is het geen jpg meer.
Snapt u het dilemma.
Weet u een prog die kan wat ik wil, zo dat ik de originele calibratie kan gebruiken.
10 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten